d24

zibirzh
3 februari 2006 · 19 Inlägg

hjälp jag behöver hjälp min bil startar inte och jag tror det är fel på generatorn kan man sätta i en generator från en 240 till en 740?

Drönirettab
3 februari 2006 · 21 761 Inlägg

Det ska fungera.
Har du mätt om generatorn laddar och i vilket skick batteriet är? Om nu batteriet är urladdat och inte kan starta motorn så bör du kolla orsaken.

zibirzh
4 februari 2006 · 19 Inlägg

jag har köpt ett nytt batteri 88ah

Drönirettab
4 februari 2006 · 21 761 Inlägg

Var det batteriet som var huvudorsaken eller laddar generatorn dåligt också?

zibirzh
4 februari 2006 · 19 Inlägg

när jag satte  det nya batteriet och körde typ en mil och stannade den i typ 30 sek sen när jag skulle starta den igen så startade den inte hellt död

Drönirettab
4 februari 2006 · 21 761 Inlägg

Ja, på en mil hinner det inte bli helt urladdat. Kolla batterikablarna så att de är fastsatta ordentligt och att de inte är trasiga.
Har du mätt på batteriet så att du vet om det har blivit dåligt eller inte. Enklast är att plocka fram multimetern och mäta polspänningen vid startförsök. Om spänningen rasar ner långt under 10V när du vrider på startnyckeln så är batteriet kasst men om spänningen bara sjunker lite grann tex mellan 11,5 och 12V så kommer strömmen inte fram till startmotorn av någon anledning.
Då kan det bero på kabelglapp/brott.

chrizz Administratör
4 februari 2006 · 11 790 Inlägg

zibirzh skrev:
hjälp jag behöver hjälp min bil startar inte och jag tror det är fel på generatorn kan man sätta i en generator från en 240 till en 740?

Nu har du 4 st trådar om i princip samma sak. Skapa inte en ny varje gång om du bara ska tillägga en liten fråga. Använd samma tråd, det går precis lika bra!

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
zibirzh
6 februari 2006 · 19 Inlägg

hej jag undrar hur mycket dricker en d24 turbo?

Diesel Linus
6 februari 2006 · 106 Inlägg

Dom brukar vara ganska törstiga..
typ 0,9l milen.
P.s om du tar en vanlig generator (från en bensinare) så har dom oftast ingen "w" anslutning.
Den anslutningen ska finnas om du har varvräknare som är kopplad till generatorn vilket är det vanligaste..

Senast redigerat av Diesel Linus (6 februari 2006)

Ferguson grålle köpes! Även skogsvrak!
Herr_Karlsson
6 februari 2006 · 21 Inlägg

Nej! Generatorn passar INTE från en bensinare på en d24. Ett tips om du vill ha en större generator, så kan du ta en i från en wv transporter (med boxer motor), dom e på 90ah och dom passar i fästena ,du behöver bara flytta över remskivan. Men det fins ingen kontakt för varvräknare...
Men jag tycker att ditt problen låter som dålig kontakt...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang