Felkopplat eller fel på slutsteget?

Fimpas
6 augusti 2008 · 14 Inlägg

Hej jag har ett GAS 900ALPHAX1600M som ska driva 2 st 12" basar med samma märke, och jag har kopplat allt som man ska, det ända jag är osäker på är remote kabeln, den har jag kopplat till "Auto Ant (B+)" kabeln på stereon , och när jag startar stereon så börjar power lampan lysa på slutsteget och sen när skivan ska börja spelas så slutar Power lampan att lysa och protection lampan tänds, jag är inte bra alls på att koppla ljud så jag behöver eran hjälp smile

Drönirettab
6 augusti 2008 · 21 761 Inlägg

Mät om det kommer spänning (typ 12V eller däromkring) på remotekabeln hela tiden, även när du spelar CD. Det är möjligt att "Auto Ant (B+)" bara fungerar när radion är igång och att den stängs av när du spelar en CD.

Senast redigerat av Drönirettab (6 augusti 2008)

Fimpas
6 augusti 2008 · 14 Inlägg

jag var ute och kollade på stereon nu, och det enda det finns förutom kablarna till högtalare så är det : RCA line out , Auto antenna (b+) sen Power , jord och konstantström, stereon har inga andra kablar förutom ison, och det är en budget stereo av märket Logic

Shallie
6 augusti 2008 · 730 Inlägg

Testa som Drönirettab sade att först mäta och visar det lite knepigt kan du alltid fuska och ta en + från baklampan så länge och se om de funkar... funkar det så vet du förhoppningsvis att de e felet...

Fölkesberg Racing =)
Volvo 855 T5 "Volvo 870" (1995)
Fimpas
6 augusti 2008 · 14 Inlägg
-Mackan- Fire And Silk
6 augusti 2008 · 2 254 Inlägg

Han kan väl koppla remoten till ''Auto anntena'' då borde steget starta precis då steron startar? Koppla inte så än utan vänta till du får det bekräftat av någon mer begåvad än mig smile

Mvh Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
6 augusti 2008 · 5 042 Inlägg

-Mackan- skrev:
Han kan väl koppla remoten till ''Auto anntena'' då borde steget starta precis då steron startar? Koppla inte så än utan vänta till du får det bekräftat av någon mer begåvad än mig smile

Mvh Markus

Fungerar minst lika bra smile

C H E V R O L E T <3
Big_JN
6 augusti 2008 · 2 126 Inlägg

Fungerar slutsteget när du spelar på radio?

dan-kristian
6 augusti 2008 · 518 Inlägg

har du inget att mäta volten med så skruva bort remoten från steget och bygla mellan +kablen från batt till remoten på steget......funkar det då så leta upp en annan plus,tex bakljus m,m om det inte finns något på stereon.....

dan-kristian
6 augusti 2008 · 518 Inlägg

Swedenrockers skrev:
Tyvärr hittar jag ingen bruks till den. Vad säger din bruks om "auto ant"?

Fimpas skrev:
http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=p2Gz6oZKCO5SR0EjA9JBwx1h0000gKnwgkl6?ProductID=NMDD4QFHvukAAAEOmdlCGhkL&CatalogCategoryID=8rnD4QFH6AIAAAEOlqhZtSzy

här är stereon

länk funkar ej,,,an error occorred får jag fram

Nytomt
7 augusti 2008 · 20 Inlägg

Koppla bara in remoten på pluskabeln till stereon och sätt en strömbryare på remotkabeln på instrumenpanelen eller nåt om du inte kommer på en ann lösning smile

Med låga bilar sakar man ner för farthinder... Med riktigt låga tar man sats... ;)
Mercedes w211 cdi "MRR Design" (2007)
twostroke
7 augusti 2008 · 125 Inlägg

aut antenn funkar på vissa stereos bara när radion är igång som sagt. koppla in remoten på röda kablen på iso kontakten annars, där har du ström när tändngen är på.. om inte en hemul varit i farten och kopplat..

Fimpas
7 augusti 2008 · 14 Inlägg

Försökte koppla om remoten till strömkablen till stereon, hjälpe inte alls, hoppar fortfarande till protection när skivan ska spelas

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang