maco skrev:
Jag hatar alla reklamer som försöker framhäva en idyll, t.ex. Toffiefi (stavning).
Toffiefi:
Alla springer fram och tar en lite godis och allting blir så underbart.
I det verkliga livet har troligen "farsan" alkoholproblem, "morsan" vänsterprasslar och ungarna har börjat experimentera med knark och sex.
Den skrattande kossan eller vad fan den nu heter:
Samma här alla springer runt och stojjar och har det så roligt och sedan kommer små runda ostar inrullandes som bara gör hela saken värre. Och dessutom har de klätt ut ena ungen som en 90-tals-jönsson-ligan-nörd.
GRRRR.
Andra produkter som jag vägrar stödja bara pga deras dåliga reklamer är:
Glocalnet:
Inte lika lågt som glocalnet. De gjorde ett fult knep och gjorde en reklam som alla skulle hänvisa till sedan i vardagslivet, såsom med polia. Det skulle varit ok om reklamerna åtminstone var roliga.
Coca Cola Zero:
De försöker göra drickan så helvetes macho så att nästa steg är väl att införa "coca cola zero - now with sweat from Stallone!).
Bonaqua:
Av samma anledning som ovan. Snubben sitter där och ritar någon mast på något löjligt fake simulatorprogram för att i nästa steg fästa antennen på den från en kran. Summa summarum de vill framhäva att om man dricker deras vatten blir man supersmart och världens bästa kranförare..
Grrr....