ÖppetLuftfilter = Hk?

T5-Gajjan
8 augusti 2008 · 166 Inlägg

Tjena,,ger öppet luftfilter extra Hk?

Zairon Tyskstuk.se
8 augusti 2008 · 630 Inlägg

Generellt Nej. Och om det skulle ge 5hk mer så är det inga hästar du kan lägga på toppeffekten utan att du får 5 hk nån stanns i registret. Tror knappast du kommer känna någon skillnad.
Därimot om man har en trimmad bil så kan det vara nödvändigt!

henke_99 Offroad Racing
8 augusti 2008 · 3 122 Inlägg

på en standard "normal"bil, ingen märkbar skillnad. på rejält trimmade bilar gör det skillnad eftersom originalfiltret/boxen inte klarar av det extra luftflödet.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
Ubbe83 Sjukskriven snowboaråkare
8 augusti 2008 · 510 Inlägg

Det blir i allafall roligare att köra bilen då man får ett litet mysigt bröööl

Svenska Subaru Imprezaklubben...
Chevrolet Colorado "Flexifule" (2005)
Toyota Starlet "Lilla Leo" (1983)
Lowenhart fälg fantast
8 augusti 2008 · 1 086 Inlägg

ja satte på sportluftfilter på min bmw spann på 1:an 2:an 3:an 4:an och halva femman hahahha tongue NOT

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71
Audi A7 3.0 "Bilstein Airride" (2015)
Volkswagen Golf mk2 "Drömbilen" (1985)
Gujen
8 augusti 2008 · 406 Inlägg

som de säger beror helt på bilen och trim.. jag får tex 9hk med bmc cda box på min il enligt bänkpapper big_smile men det är för de är en mini luftbox på min orginal... men du märker ialf ingen större skillnad men låter gott som sagt.. köp ett riktigt filter, var noga med att det får myyyycket kallluft.. suger den varmt blire mindre hk varmluft har mindre syre... = minder hk.

FOTAR BILAR. Kolla in min bil och mina bilder :)
Klevestedt
8 augusti 2008 · 18 Inlägg

vad jag har hört så förlorar 7/10 effekt på öppetfilter. men det beror ju helt på från bil till bil

bollen1986
8 augusti 2008 · 3 714 Inlägg

man tror att man får mer effekt

sitter i skallen

men mer effekt a kanske kanske 1 hk om man har tur

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
luunggan
8 augusti 2008 · 956 Inlägg

Klevestedt skrev:
vad jag har hört så förlorar 7/10 effekt på öppetfilter. men det beror ju helt på från bil till bil

Det beror nog på monteringen och inte på bil, köper man ett öppet filter som man sedan placerar nära motor utan avskärmning, suger den ju i sig varmluft, vilket man förlorar hk på. Då är det bättre att montera den i originalluftburken och kapa bort en sida, så kanske man lyckas få en x-tra hk.

Sen är det ju värre om man köper ett öppet dåligt filter som suger in all skit i motorn och sliter ut den, vilket ger en stor effektförlust långsiktigt.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas
nuffe I brist på annat :)
8 augusti 2008 · 526 Inlägg

Elda skrev:
ger säkert 20 mentala hästar wink

Minst!

Tänkte jag skulle ge mig på ett öppet filter från BSR. Det är med avskärmning. Men bortsett ifrån att det låter goare smile så kommer det inte ge mer effekt, eller ja, märkbar effekt? Och heller inte ge effektminskning då avskärmningen borde minska varmluftsflödet till filtret?

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
8 augusti 2008 · 5 042 Inlägg

Elda skrev:
ger säkert 20 mentala hästar wink

om inte annat 20 inbillnings hästar tongue

C H E V R O L E T <3
HardCore
8 augusti 2008 · 321 Inlägg

Om man enbart är ute efter få någon polle till är det nog bättre att lägga pengarna på en riktig motorservice. Kanske man väcker någon hästkraft som fallit i dvala smile

Senast redigerat av HardCore (8 augusti 2008)

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
8 augusti 2008 · 5 042 Inlägg

HardCore skrev:
Om man enbart är ute efter få någon polle till är det nog bättre att lägga pengarna på en riktig motorservice. Kanske man väcker någon hästkraft som fallit i dvala smile

Sanningens ord!

C H E V R O L E T <3
SporreS40 Volvo Tekniker
8 augusti 2008 · 149 Inlägg

Jaaa öppet filter är INTE att rekomendera om du inte har 500hk och uppåt, du får bara in mera varmluft = mindre effekt. Och som alla andra säger du märker ingen skillad alls. det låter lite mer och då tror man att det går jäte mycket bättre =P

Volvo S40T "E85" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang