Stulen: BMW 530d E60 - ÄRENDET AVSLUTAT !

Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
17 oktober 2008 · 2 258 Inlägg

Ah, det hjälper att stå på sig och inte släppa taget. Får hoppas det ordnar sig nu! Kram!

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
genetorp
17 oktober 2008 · 249 Inlägg

Lycka till! du har fått gå igenom en jävla massa, så hoppas du blir nöjd med ersättningen=)

// genetorp
TdiR
17 oktober 2008 · 269 Inlägg

Hej , fick syn på detta nu ..
Först måste jag säga att det var jävligt tråkigt att du blev av med en så fin bil ..

Åker själv ner varje sommar med bil o jag åker till Bosanska Gradiska , det msået du veta var det är ..
Har faktist åkt ner i ca  7 år nu md olika audi bilar a4 a6 o s4 o aldrig hänt något ...
Men vi vet ju båda att det är tysken o dieseln som är populara bilar där nere ...

Hoppas det löser sig med försäkringen snart ..

Mvh Eldin
Lidköping

VW Passat R Tdi 4motion
alminjo SLK
23 oktober 2008 · 610 Inlägg

Efter många samtal och drygt 3 månader får man hem ett brev där Vetsa har räknat ut hemresan på 220mil för TRE personer från Bosnien. Hade resan kostat 1100 kr per person skulle man åkt dit oftare och inte EN gång per år. Men 1100kr verkar vara en rimlig summa för de. Iaf här är brevet !


Återkommer så fort värderingen är klar, kommer bli spännande och se vad bilen är värd och VEM som kommer värdera bilen. Enligt olika internetsajter hamnar jag på 264.000 kr hos bilhandlare, och eftersom jag köpte min bil från bilhandlare så går jag efter det priset.



http://img390.imageshack.us/img390/5329/vestalitenly3.jpg

MrJAM
23 oktober 2008 · 1 464 Inlägg

Ska man verkligen godta något sådant? Känns som ett ripoff...

Edit: Skönt att det händer något iallafall. wink

Senast redigerat av MrJAM (23 oktober 2008)

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
Rand
23 oktober 2008 · 1 024 Inlägg

jag hade stämt försäkringsbolaget å tagit kontakt med konsumentvärket för så här långt tid ska det inte ta!

Toyota Supra TTC BPU "Leksaken" (1993)
pampers138 Har alltid rätt!
23 oktober 2008 · 689 Inlägg

fy fan säger jag! sad

Livet är ett helvete, du är bjuden!
BMW 528 "BBS" (1983)
bihfocus
25 oktober 2008 ·

Lider med dig men fattar inte hur man kan åka ner till Balkan med en sådan bil???
Själv kommer jag därifrån och vet att förlorar man en bil där nere så hittar man bara skelett efter det.

När jag och min farbror passera gränsen mellan cro och bih så kollade den kroatiska tullen
farbrorns Audi A4 chassienr först. Därefter sa de att  din bil är en stor måltavla här.

Där nere är det så att hittar du någon som stjäl så skall han skjutas på plats.
Min andra farbror som bor nere erbjöd sig att sova i Farbrorns A4 för att vakta bilen
och han äger ju ett och ett annat vapen ;-)

För ett år sedan gjorde polisen en razzia någonstans i Bosnien och de hittade många stulna bilar
på en skrot. En kille sa att han kände igen sin bil på tanklocket som vart kvar på skelettet.

Hoppas din bil inte har gått samma öde men man är verkligen dum ursäkta att jag säger det
om man åker ner med en BMW , AUDI , VOLVO som kostar över 250.000 eller mer. Köp
någon bil för mindre summa och åk ner eller flyg och hyr bil istället.

Man ska inte visa upp en sådan dyr bil där nere för då
händer det som det hände just dig.

Senast redigerat av bihfocus (26 oktober 2008)

sandzoo
26 oktober 2008 · 2 072 Inlägg

bihfocus skrev:
Lider med dig men fattar inte hur man kan åka ner till Balkan med en sådan bil???
Själv kommer jag därifrån och vet att förlorar man en bil där nere så hittar man bara skelett efter det.

När jag och min farbror passera gränsen mellan cro och bih så kollade den kroatiska tullen
farbrorns Audi A4 chassienr först. Därefter sa de att  din bil är en stor måltavla här.

Där nere är det så att hittar du någon som stjäl så skall han skjutas på plats.
Min andra farbror som bor nere erbjöd sig att sova i Farbrorns A4 för att vakta bilen
och han äger ju ett och ett annat vapen ;-)

För ett år sedan gjorde polisen en razzia någonstans i Bosnien och de hittade många stulna bilar
på en skrot. Killen sa att han kände igen sin bil på tanklocket som vart kvar på skelettet.

Hoppas din bil inte har gått samma öde men man är verkligen dum ursäkta att jag säger det
om man åker ner med en BMW , AUDI , VOLVO som kostar över 250.000 eller mer. Köp
någon bil för mindre summa och åk ner eller flyg och hyr bil istället.

Man ska inte visa upp en sådan dyr bil där nere för då
händer det som det hände just dig.

så rätt så.. blir bilen stulen.. så har man 200% chans att INTE hitta den
på 24tim ligger bilens delar på hyllan..

Sandzoo i da house
sandzoo
26 oktober 2008 · 2 072 Inlägg

alminjo skrev:
Efter många samtal och drygt 3 månader får man hem ett brev där Vetsa har räknat ut hemresan på 220mil för TRE personer från Bosnien. Hade resan kostat 1100 kr per person skulle man åkt dit oftare och inte EN gång per år. Men 1100kr verkar vara en rimlig summa för de. Iaf här är brevet !


Återkommer så fort värderingen är klar, kommer bli spännande och se vad bilen är värd och VEM som kommer värdera bilen. Enligt olika internetsajter hamnar jag på 264.000 kr hos bilhandlare, och eftersom jag köpte min bil från bilhandlare så går jag efter det priset.



http://img390.imageshack.us/img390/5329/vestalitenly3.jpg

ring o snacka med konsumentverket de kommer fixa allt.. 100%
de kommer ta kontakt med  den försäkringen du har.. så tar de en snack..
hoppas de går bra.. wink

Senast redigerat av sandzoo (26 oktober 2008)

Sandzoo i da house
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
26 oktober 2008 · 3 404 Inlägg

Godtar du det budet så måste du vara korkad, för 3335sek låter onekligen skitbilligt? Ring och bråka med dem och låt de bevisa sin uträkning.

Hoppas det går bra samt på en acceptabel ersättning för bilen.

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Akuma Sempre Inter
26 oktober 2008 · 537 Inlägg

ja håller med sacka med konsumentverket, de får fart på dem plus att dom kan ge dig en liten "bouns" på bil uträkningen för att försöka behålla dig som kund!

Elvis
HPC KayTown
Audi A6 (2012)
alminjo SLK
26 oktober 2008 · 610 Inlägg

bihfocus skrev:
Lider med dig men fattar inte hur man kan åka ner till Balkan med en sådan bil???
Själv kommer jag därifrån och vet att förlorar man en bil där nere så hittar man bara skelett efter det.

När jag och min farbror passera gränsen mellan cro och bih så kollade den kroatiska tullen
farbrorns Audi A4 chassienr först. Därefter sa de att  din bil är en stor måltavla här.

Där nere är det så att hittar du någon som stjäl så skall han skjutas på plats.
Min andra farbror som bor nere erbjöd sig att sova i Farbrorns A4 för att vakta bilen
och han äger ju ett och ett annat vapen ;-)

För ett år sedan gjorde polisen en razzia någonstans i Bosnien och de hittade många stulna bilar
på en skrot. En kille sa att han kände igen sin bil på tanklocket som vart kvar på skelettet.

Hoppas din bil inte har gått samma öde men man är verkligen dum ursäkta att jag säger det
om man åker ner med en BMW , AUDI , VOLVO som kostar över 250.000 eller mer. Köp
någon bil för mindre summa och åk ner eller flyg och hyr bil istället.

Man ska inte visa upp en sådan dyr bil där nere för då
händer det som det hände just dig.

Eftersom du själv har åkt ner med bil så borde du förstå att en resa på 2200 km enkel resväg inte är så skön att åka i, i en vanlig 100.000 kronors bils, exempelvis en Golf. Bilresan tar 20-24h om du kör konstant och då vill man inte komma ner som om man blivit slagen med ett basebollträ, eller ?

Sen åker nästan alla från Balkan i BRA bilar och det har de gjort i 10 år. Vi har åkt ner i minst 10 år med alltid bra bilar, besökt 15 olika städer och parkerat bilen överallt. Just med BMW:n var jag extra försiktig då jag vet att BMW DIESELN är den bästa bilen där nere. Men det slutade illa. Även vanliga bensinare försvann under samma månad så hur vet man vem som är måltavlan?



TenZer skrev:
Godtar du det budet så måste du vara korkad, för 3335sek låter onekligen skitbilligt? Ring och bråka med dem och låt de bevisa sin uträkning.

Hoppas det går bra samt på en acceptabel ersättning för bilen.

Problemet är att personalen är så inkompetent och varje gång man kommer i kontakt med de så är det ingen som har koll. Säger att de är överbelastade. Skall ja ta det som något positivt, att de har mycket att göra ? Iaf, konsumentverket skall kontaktas nästa vecka.



Jap_power_ skrev:
ja håller med sacka med konsumentverket, de får fart på dem plus att dom kan ge dig en liten "bouns" på bil uträkningen för att försöka behålla dig som kund!

Har varit och läst några lagar som KV har och där står det inget om utredningstiden, hur lång den får vara MEN så fort värderingen är klar har de EN månad på sig att betala. Problemet är att de inte har värderat bilen än. Skall kontakta något kunnigt värderingsbolag och be de värdera bilen så att jag vet hur mycket de försöker blåsa mig på.

IMPRAZERN Intresseklubben
26 oktober 2008 · 673 Inlägg

Nu har jag läst ut hela tråden, säger fy fan bara.. Sjukt segt att bli av med en sådan fin bil, och sedan får man sitta och vänta på någon ska ta ut tummen i röven och göra något på försäkringsbolaget!

Jag hoppas du får ett bra pris, och inget skam bud..

Men finns det ingenstans där du kan vända dig för klaga på försäkringsbolaget? för det är ju sjukt att du ska behöva sitta och vänta såhär OCH att du ska ringa och prata med dom, det är ju ändå dom som ska ringa till dig och berätta hur allt är..

Kolla med J-O-mannen. (justitieombudsmannen *Stavningen åt helvete, jag vet*)

Men jag hoppas du får det avklarat snart, och byt försäkringsbolag sen.. Detta är ju sjukt!

Lycka till!

/Mvh Andreas
Seat Leon FR "Sotis" (2016)
agentchaos Avstängd
30 oktober 2008 · 93 Inlägg

förfaan kör inte med så fina bilar till balkan , du får skylla dig själv lite faktiskt !

DasAuto
30 oktober 2008 · 2 751 Inlägg

agentchaos skrev:
förfaan kör inte med så fina bilar till balkan , du får skylla dig själv lite faktiskt !

Herre gud, inte Irak vi snackar om... Bilar blir snodda här med, bara att det är i en större skala där nere..

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
agentchaos Avstängd
30 oktober 2008 · 93 Inlägg

n0b0dy_ skrev:

agentchaos skrev:
förfaan kör inte med så fina bilar till balkan , du får skylla dig själv lite faktiskt !

Herre gud, inte Irak vi snackar om... Bilar blir snodda här med, bara att det är i en större skala där nere..

uuuh du vet inte mkt du , 80% av lyxbils stölder i europa utförs av BALKAN boys ! det är dom enda som använder SÖMNGAS oxå  , så nej föör fasiken grabbar kör aldrig dit med fin bilarna , se hur ni får lida nu !
mitt tips bara

Rock-Star
30 oktober 2008 · 2 982 Inlägg

lider med dig och hoppas att det går bra med försäkringsbolaget. //

alminjo SLK
30 oktober 2008 · 610 Inlägg

100 dagar sedan bilen försvann !!!!

Idag är det exakt 100 dagar sedan bilen stals och jag är lika informerad som  för 100 dagar sen !! Blir så jävla less på försäkringsbolaget att jag själv anlitat ett värderinsbolag samt BMW Göteborg att kolla vad min bil är värd. På Vesta vet man tydligen inte hur man gör detta eller hur man behandlar sina kunder ! KUNDBEMÖTANDE OCH SERVICE är lika med noll !

Har även varit i kontakt med Konsumentverkets försäkringsbyrå för att få tips om hur jag kan göra. Nästa steg blir att se vem som betalar advokat och domstolskostnader ifall jag skulle bli totalt missnöjd med  Vestas värdering.

Någon som har tips på hur jag kan gå tillväga, vad jag kan göra mer för det hjälper inte att ringa till Vesta, handläggaren är aldrig där ändå. ??

agentchaos Avstängd
30 oktober 2008 · 93 Inlägg

alminjo skrev:
100 dagar sedan bilen försvann !!!!

Idag är det exakt 100 dagar sedan bilen stals och jag är lika informerad som  för 100 dagar sen !! Blir så jävla less på försäkringsbolaget att jag själv anlitat ett värderinsbolag samt BMW Göteborg att kolla vad min bil är värd. På Vesta vet man tydligen inte hur man gör detta eller hur man behandlar sina kunder ! KUNDBEMÖTANDE OCH SERVICE är lika med noll !

Har även varit i kontakt med Konsumentverkets försäkringsbyrå för att få tips om hur jag kan göra. Nästa steg blir att se vem som betalar advokat och domstolskostnader ifall jag skulle bli totalt missnöjd med  Vestas värdering.

Någon som har tips på hur jag kan gå tillväga, vad jag kan göra mer för det hjälper inte att ringa till Vesta, handläggaren är aldrig där ändå. ??

100 dagar  är inte acceptabelt , 30 dagar är limit , i ditt fall är det ju utlandshändelse så det kan ta lite extra men då MAX 60 DAGAR !   det Vesta får göra är erkätta dig för en månads lidande oxå !  Kontakta advokatbyrå . det kostar ca 1000kr så skickar dom ett brev till Vesta som får dom att skaka i läppen

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang