Hur går man vidare efter ett föhållande?

-Berit- Volvo Freak
9 augusti 2008 · 98 Inlägg

Sambon kom helt plötsligt på för idag en månad sen att han ville göra slut. Vi hade då bott ihop i tre år.
Alla mina saker skulle ut ur huset och idag har vi knappt kontakt med varandra. Han är mitt livs kärlek, han är mitt allt och trodde verkligen att det skulle vara han och jag för alltid. sa upp mig från jobbet två dagar tidigare för han skull och har gjort diverse saker för honom. Flyttade från Örebro till Ludvika när jag träffade honom mm.
Två veckor innan han gjorde slut talade han om för mig att han aldrig älskat någon så som han älskar mig och en massa annat.
Dagen innan han gjorde slut skickade han ett mms med en ros och skrev "jag älskar dig sötnos", knappt 24 timmar senare var vårt förhållande krossat.
Kan ju genast säga att vårt förhållande inte vart en dans på rosor direkt, tvärtom.
Jag är grymt svartsjuk av mig, skall tilläggas.


Jag börjar nu inse att han vill nog inte ha mig mer. Tillsammans med de fakta han gett mig.

tex "du betyder  ingenting för mig längre", "jag älskar dig inte längre"


Det här har krossat mig totalt. Finns ingen som kan direkt tala om för mig hur jag ska göra.


Jag älskar honom av hela mitt hjärta, vill bara ha honom och att allt ska bli bra igen...


Hur går man vidare efter tre år tillsammans?

Senast redigerat av SandraTheK (9 augusti 2008)

Vila i Frid Tommie Viinikka
Volvo 850R (1996)
evilaudio
9 augusti 2008 · 16 195 Inlägg

de finns ett lätt svar, börja bygg en bil då har man iaf inte tid me förhållande.. big_smile

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
-Berit- Volvo Freak
9 augusti 2008 · 98 Inlägg

Tänker tyvärr för mycket på honom för att orka det. Han har ju dessutom stor del i alla bilar då han hjälpt mig med det mesta:(

Vila i Frid Tommie Viinikka
Volvo 850R (1996)
lonewolf-holm ___ "ByggSnubben" ___
9 augusti 2008 · 2 456 Inlägg

smile Mister man en står tusen åter livet går vidare det e tom att ödsla tid som man ej får igen gå vidare
med blicken mot framtiden istället å se vad som finnes där ute vid horisonten en att titta till baka i nattens
mörker .....

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se
Chevrolet Nova II "The Red Rose" (1966)
Dodge Challenger "The Crazy CAT" (2016)
-Berit- Volvo Freak
9 augusti 2008 · 98 Inlägg

Har hört det många gånger under denna månad som gått....men vill bara ha honom, är så svårt att acceptera det. Att enbart ta av mig förlovningsringen som suttit på i nästan 2,5 år var som att hugga mig själv med kniv......

Vila i Frid Tommie Viinikka
Volvo 850R (1996)
mulleri
9 augusti 2008 · 508 Inlägg

alkohol och en hobby, som evilaudio bygg en bil..

evilaudio
9 augusti 2008 · 16 195 Inlägg

SandraTheK skrev:
Tänker tyvärr för mycket på honom för att orka det. Han har ju dessutom stor del i alla bilar då han hjälpt mig med det mesta:(

då kanske de e dax å bygga en bil utan hjälp???


de bästa e ju å hålla sig sysselsatt,vet att de kan va svårt men allt löser sig me tiden.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
-Berit- Volvo Freak
9 augusti 2008 · 98 Inlägg

mulleri skrev:
alkohol och en hobby, som evilaudio bygg en bil..

Jo..vad tror du jag gör nu.

men det löser inget att dricka och gräva ner sig.
har dessutom en liten dotter som behöver sin mamma...

Vila i Frid Tommie Viinikka
Volvo 850R (1996)
n0sferatu
9 augusti 2008 · 194 Inlägg

Jävligt knepig sits, har varit med om liknande själv.. Men hur lite man än tror det så reder man sig tillslut iaf. Eller ja, typ.. Jag är fortfarande skadad, trots att det var 7år sen nu eller nått sånt. Men livet går vidare, Bara hitta nya ljuspunkter..

mulleri
9 augusti 2008 · 508 Inlägg

säger inte att alkohol löser problem, men jag sumpade världens tjej, hon vill inte se en mera, , jag skruvar för att försöka glömma det...

sen att du har har en liten tjej gör det inte lättare, jag har ingen erfarenhet av att hantera förhållande som ingick med ett barn... försök bara att glömma smile

-Berit- Volvo Freak
9 augusti 2008 · 98 Inlägg

n0sferatu skrev:
Jävligt knepig sits, har varit med om liknande själv.. Men hur lite man än tror det så reder man sig tillslut iaf. Eller ja, typ.. Jag är fortfarande skadad, trots att det var 7år sen nu eller nått sånt. Men livet går vidare, Bara hitta nya ljuspunkter..

7år???...tycker allt känns för jävligt redan nu....har dessutom aldrig var med om liknade förut, då de förhållanden jag haft tidigare har det vart jag som gjort slut.....alla våra kompisar säger "lugn, det blir ni igen"....men denna gång blir det nog inte bra igen sad

Vila i Frid Tommie Viinikka
Volvo 850R (1996)
bmx
9 augusti 2008 · 7 100 Inlägg

fortsätt att vara kompisar iaf smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
-Berit- Volvo Freak
9 augusti 2008 · 98 Inlägg

mulleri skrev:
säger inte att alkohol löser problem, men jag sumpade världens tjej, hon vill inte se en mera, , jag skruvar för att försöka glömma det...

sen att du har har en liten tjej gör det inte lättare, jag har ingen erfarenhet av att hantera förhållande som ingick med ett barn... försök bara att glömma smile

Han vill heller inte se mig mera. Min dotter har växt upp med honom, han säger att han vill inte bryta kontakten med henne, så på något vis måste jag ha kontakt med någon som inte älskar mig utan bara vill träffa mitt barn. Vet att hon betyder jättemycket för honom, men allt är så jävla svårt...

Vila i Frid Tommie Viinikka
Volvo 850R (1996)
-Berit- Volvo Freak
9 augusti 2008 · 98 Inlägg

bmx skrev:
fortsätt att vara kompisar iaf smile

Han vill att vi ska var vänner, men inget mer. Men han verkar inte vilja ha med mig att göra alls.
Men hur kan man vara vän med någon man älskar på det sättet?

Vila i Frid Tommie Viinikka
Volvo 850R (1996)
n0sferatu
9 augusti 2008 · 194 Inlägg

SandraTheK skrev:

n0sferatu skrev:
Jävligt knepig sits, har varit med om liknande själv.. Men hur lite man än tror det så reder man sig tillslut iaf. Eller ja, typ.. Jag är fortfarande skadad, trots att det var 7år sen nu eller nått sånt. Men livet går vidare, Bara hitta nya ljuspunkter..

7år???...tycker allt känns för jävligt redan nu....har dessutom aldrig var med om liknade förut, då de förhållanden jag haft tidigare har det vart jag som gjort slut.....alla våra kompisar säger "lugn, det blir ni igen"....men denna gång blir det nog inte bra igen sad

Jag vet som inte vad jag kan säga som gör det enklare eller får det att kännas bättre.
Du kommer må sjuhelvettes dålig ett bra tag, men det gäller försöka att inte låta det dra ner en totalt.
Om det nu tog slut så var det inte meningen, så tänker jag.. Men då tror jag på ödet med.
Sen löns det inte älta för evigt, man mår bara kasst av det, Utan gäller att blicka framåt.
Tänk på att du har en underbar dotter som kommer älska dig oavsett vad, Det är all kärlek man behöver!
Ibland blir man bara så övervälld av kärlek av dom små liven! smile

Thorsholm Svartrök
9 augusti 2008 · 673 Inlägg

det går över... kanske tar lite tid men det går över

Jag har fel ibland... men inte ofta
Audi A4 1,9tdi "Svartrök" (1998)
bmx
9 augusti 2008 · 7 100 Inlägg

SandraTheK skrev:

bmx skrev:
fortsätt att vara kompisar iaf smile

Han vill att vi ska var vänner, men inget mer. Men han verkar inte vilja ha med mig att göra alls.
Men hur kan man vara vän med någon man älskar på det sättet?

okej,men bättre att vara kompisar än att inte vara de alls!
jadu,vet inte!
varför gjorde han slut för helt plötsligt för?
är det nåt som du har gjort eller han?

hoppas att allting löser sej tills slut iaf!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
mulleri
9 augusti 2008 · 508 Inlägg

SandraTheK skrev:

mulleri skrev:
säger inte att alkohol löser problem, men jag sumpade världens tjej, hon vill inte se en mera, , jag skruvar för att försöka glömma det...

sen att du har har en liten tjej gör det inte lättare, jag har ingen erfarenhet av att hantera förhållande som ingick med ett barn... försök bara att glömma smile

Han vill heller inte se mig mera. Min dotter har växt upp med honom, han säger att han vill inte bryta kontakten med henne, så på något vis måste jag ha kontakt med någon som inte älskar mig utan bara vill träffa mitt barn. Vet att hon betyder jättemycket för honom, men allt är så jävla svårt...

nu när ni har ett barn ihop gör allt så mycket värre och svårare, jag hade inget barn men det gör så satans ont i själen att se henne med en annan kille numera, man kan knappt äta,sova,umgås med kompisar,  vet inte vad jag ska skriva men låt han träffa ditt barn(eller om det kanske är hans oxå vad vet jag) och sen kanske känslorna hos han om dig växer tillbaka:) jag är bara 19 men jag vet det gör ont och jag kommer aldrig förlåta mig själv att jag sumpa en tjej som var och gjorde alla min dagar, försöker se det ljusa i det hela och tänka på annat som gör mig glad och lycklig, att hålla på med bilen osv.

-Berit- Volvo Freak
9 augusti 2008 · 98 Inlägg

mulleri skrev:

SandraTheK skrev:

mulleri skrev:
säger inte att alkohol löser problem, men jag sumpade världens tjej, hon vill inte se en mera, , jag skruvar för att försöka glömma det...

sen att du har har en liten tjej gör det inte lättare, jag har ingen erfarenhet av att hantera förhållande som ingick med ett barn... försök bara att glömma smile

Han vill heller inte se mig mera. Min dotter har växt upp med honom, han säger att han vill inte bryta kontakten med henne, så på något vis måste jag ha kontakt med någon som inte älskar mig utan bara vill träffa mitt barn. Vet att hon betyder jättemycket för honom, men allt är så jävla svårt...

nu när ni har ett barn ihop gör allt så mycket värre och svårare, jag hade inget barn men det gör så satans ont i själen att se henne med en annan kille numera, man kan knappt äta,sova,umgås med kompisar,  vet inte vad jag ska skriva men låt han träffa ditt barn(eller om det kanske är hans oxå vad vet jag) och sen kanske känslorna hos han om dig växer tillbaka:) jag är bara 19 men jag vet det gör ont och jag kommer aldrig förlåta mig själv att jag sumpa en tjej som var och gjorde alla min dagar, försöker se det ljusa i det hela och tänka på annat som gör mig glad och lycklig, att hålla på med bilen osv.

Han är inte pappa till henne, men hon vara bara några månader när vi vart ihop.
Jag kommer aldrig någonsin att palla se han med en annan tjej, hellre dör jag.
Han har sagt att han inte vet ifall hans känslor kommer tillbaka. men vad ska jag göra under tiden när han är ute å har roligt, ska jag bara sitta och vänta på honom?
han svarar inte ens på sms längre...

Vila i Frid Tommie Viinikka
Volvo 850R (1996)
n0sferatu
9 augusti 2008 · 194 Inlägg

SandraTheK skrev:

mulleri skrev:

SandraTheK skrev:

Han vill heller inte se mig mera. Min dotter har växt upp med honom, han säger att han vill inte bryta kontakten med henne, så på något vis måste jag ha kontakt med någon som inte älskar mig utan bara vill träffa mitt barn. Vet att hon betyder jättemycket för honom, men allt är så jävla svårt...

nu när ni har ett barn ihop gör allt så mycket värre och svårare, jag hade inget barn men det gör så satans ont i själen att se henne med en annan kille numera, man kan knappt äta,sova,umgås med kompisar,  vet inte vad jag ska skriva men låt han träffa ditt barn(eller om det kanske är hans oxå vad vet jag) och sen kanske känslorna hos han om dig växer tillbaka:) jag är bara 19 men jag vet det gör ont och jag kommer aldrig förlåta mig själv att jag sumpa en tjej som var och gjorde alla min dagar, försöker se det ljusa i det hela och tänka på annat som gör mig glad och lycklig, att hålla på med bilen osv.

Han är inte pappa till henne, men hon vara bara några månader när vi vart ihop.
Jag kommer aldrig någonsin att palla se han med en annan tjej, hellre dör jag.
Han har sagt att han inte vet ifall hans känslor kommer tillbaka. men vad ska jag göra under tiden när han är ute å har roligt, ska jag bara sitta och vänta på honom?
han svarar inte ens på sms längre...

En jätteviktig sak som dock är skitsvår, är att låta han vara. Jagar du honom så driver du han bara längre
bort. Han blir leds på dig och att du är så ledsen och kommer bara klippa mer för han orkar inte med det.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang