djerk skrev:
Men Chrno, om vi tar dina amerikanska vänner som exempel nu då. De var ju oamerikanska och högutbildade, varför ställde du då inte frågan varför U.S.A gång på gång letar ursäkter för att gå in i krig? Hur fränt och modigt är det då? Det är ju bara blodtörstigt och girighet på pengar som styr sånt. Nyttja andra länders tillgångar. U.S.A är ju och petar i allt, så i mina ögon är dom inte ett dugg häftiga och modiga. Snarare dumdristiga. Eller?
Ok, för att räta ut dethär. Jag hatar amerikaner, jag tycker att landet i sig och väldigt många medborgare borde gå så långt in i skamvrån så ljuset inte räcker till.
Jag tycker att dom är falska och har en sjuuuk dubbelmoral.
Dom jag träffade i sommar är inte som amerikaner i allmänhet, deras jobb är att vara militärer, och jag har tycker det är rent utav förskräckligt både för dom, och deras familjer när det kommer till att dom på grund av vissa personers maktgirighet, och pengavansinne tvingar dom att kriga mot något som inte är rättfärdigat.
Jag förklarade min ståndpunkt mot Amerika, och tro det eller ej, dom både förstod och höll med om att Usa är ett riktigt skitland. (Detta kan ju bero på att dom inte bodde där längre och fått lite distans och verklighetsförankring i sin vardag)
Krig är aldrig kul, sällan rättfärdigat, men framförallt så är det helt åt helvete att göra som Sverige gör nu.
All heder åt personer som jobbar i fredsbevarande styrkor, men vad gäller FN generellt så har jag inte mycket till övers för dom heller. Det är precis som med Usa ett gäng personer som tjänar sanslösa pengar på att INTE lösa värdsliga problem som dom borde.