Jag har för mig att jag har skrivigt i denna tråd förut.. men jag orkar inte leta igenom 44 sidor för att kolla.. hehe. Jag hade en Yamaha Dt50mx-92. Svart med flames 5½cc cylinder, 16.5mm förgasare, 3 läppars high tech racing reedventil, trim krök, trimljuddämpare (Jamarcool?) 12kuggat drev i fram och i bak har jag för mig att det var 46 eller 48 kuggad. Accade mkt bra och toppade runt 80-85.. hade dock mycket problem med den..
Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!
ojoj, ja man har haft många känns det som ,men den jag minns bäst måste vara DT:n som jag köpte som ett vrak o renoverade! Annars var det DT, DTR, MT o TS som gällde!
Tja!! Första Mopeden fick bli en Ciaoliknande Moppe kallad Baghee! Men en utav dom segaste motorerna som någonsin tillverkats till en moped! Toppade ( Med lite tur ) 25 km/h!!.. Var nått mellanting mellan 4-takt och 2- takt.. Men men mkt kul hade man med den! Man kunde trots allt negatvit med den, spruta eld ur avgasröret Fråga mig inte hur!
Andra Moppen vart en Rieju Drac - 03 en blå i fint skick, kostade faktist på den ganska mkt, Styre, Höjningsats mm. Sen lite BPU Trim, Drev, Munstycke och dragna pluggar. gav 18 körde ett helt år inklusive vinter, sålde för 15.