6289
Sök

Vinande ljud bmw e46, hjälp sökes!

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
11 augusti 2008
Trådstartare
Hej!

Det gäller en 328 -00 som har gått ca 12k mil

Har problem med ett vinande ljud, man skulle nästan kunna likna ljudet med hur det låter när man backar fast inte riktigt lika högt. Det hörs bara inne i kupen vad jag har lyckats lyssna mej fram till och mest p 1-2 och och 3-4-5 börjar det avta mer och mer. Man hör endast ljudet när man har kopplingen uppsläppt så man har drivning så att säga och så fort jag trycker ner kopplingen så upphör ljudet. Så vad tror panelen är det dax att byta koppling? Har dock inte märkt att kopplingen verkar dålig annars. Eller kan det vara något med växellådan, synkringar eller liknande? Har verkligen ingen koll alls hur allt i drivlinan lirar ihop, så hoppas på vettiga svar.

1 418 Inlägg
11 augusti 2008
urtrampningslager`?

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
11 augusti 2008
Trådstartare
Ja som sagt jag har verkligen ingen anning hur allt det där funkar, men säg att det skulle vara urtrampningslagret skulle dt bara låta på dom låga växlarna då?

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
12 augusti 2008
Trådstartare
Ingen mer som har någon tanke om vad det skulle kunna vara?

Teknik Informatör
371 Inlägg
12 augusti 2008
hur är oljorna i växellådan samt bakväxeln?

BMW E3 it takes one to catch one :)

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
12 augusti 2008
Trådstartare
Vet inte riktigt men enligt instruktionsboken ska ju inte dom behöva bytas men det kanske man ska göra endå. Men säg att det skulle gå "torrt" kan det uppkomma ett vinande ljud då? Och varför endast på dom lägre växlarna?

243 Inlägg
12 augusti 2008
när utramningslagret är dåligt så låter det när du inte kopplar och mest när bilen står still.

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
12 augusti 2008
Trådstartare
då kan jag utesluta urtrampningslagret då. Men skulle det inte kunna vara lamellen lr nåt sånt eftersom det låter med koppling uppsläppt och då har väl den tryck på sej lr hur man ska säga.

Sök