Vad är det med folk och märket Volvo?!

decib3L Körv
16 augusti 2008 · 3 535 Inlägg

Jag kan väl krypa fram till korset och erkänna att jag har en volvo. (Ja, ni kan ju se den på min sida..)

Hur som helst, jag tycker mer om VW, Audi osv. Men har inte råd med det.. Alla mina kompisar kör volvo och dom svinar med dom så fort de går. Trots allt så blir det inga kostnader iaf, för skiten håller.

Enda utgiften jag haft på min volvo so far är en punktering.

Men självklart väljer jag en VW/Audi/BMW/Merca varje dag före en volvo - Om jag har råd.

Men att gnälla på att folk kör ett visst bilmärke är bara löjligt. VÄX UPP GARAGET.

Truckdriving Man
Jensa_H
16 augusti 2008 · 188 Inlägg

Tycker denna tråd är riktigt onödig faktiskt!

http://www.garaget.org/?car=19616
Jens Hedström
Kör volvo 855 R med steg 4trimm från Autotech
decib3L Körv
16 augusti 2008 · 3 535 Inlägg

Joo skrev:

Rand skrev:
volvo är ju inga dumma bilar.. det är samma varför köpa en japansk skitsak som inte funkar.. japanska saker kronglar ju bara.. så det är bättre att äga en volvo

Japanska skitsaker? En toyota är ju den bästa bilen man kan köpa, har ju vunnit flera gånger över mest prisvärda bil!!

Toyota Corolla har väl vunnit pris för olika saker flera gånger??

Det är EN japansk bil.

Men om vi däremot ser till dagens toyota så är det fantastiska bilar!

Truckdriving Man
Mangisen
16 augusti 2008 · 1 034 Inlägg

Alla gillar väl olika bilmärken, de e väl inget fel i de??
Jag gillar saab och kommer alltid köra saab, VARFÖR? jo jag gillar dom bara.. finns ju mycket bättre bilar än saab på marknaden, men hade inen gillat andra bilar så hade svensk bilpark varit jävligt tråkig! smile
Min åsikt

xorox_88 Smack that ass!!
16 augusti 2008 · 2 953 Inlägg

volvo är fina bilar de

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Xuri One Man Clan
16 augusti 2008 · 4 287 Inlägg

lelleal skrev:

Xuri skrev:

FireTraXX skrev:

Har du nånsin sett någon gråta när laget loosat?

Ungdomar köper Volvo för att de inte har något jobb och 740 är billig.
Punkt slut...

ja jag har sett folk gråta när laget loosat..

Finns folk som köper 740 för dom är fina å funkar bra som första bil....Men finns allt för många nu förtiden som lever på sina föräldrar å köper en supra innan dom slutat skolan....dessa personer ser ofta ner på annat folk som kör en kanske gammal å lite rutten bil men i själva verket kan dom inte ens slänga på sommarhjulen själva...

Äru avensjuk 200/700/900 serien är jävligt ful så är de bara .................

Ja om du säger de så är de antagligen din åsikt också... jag tycker om min bil som du tycker om din golf...

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Felax
16 augusti 2008 · 1 963 Inlägg

Snackar man skit om japanska bilar är man ju bara en tomte.. finns väl ändå anledning till att dom har världens största bilmärken.. att dom har världens mest nöjda kunder (?)..

Men are not born - Men are made
zortep
16 augusti 2008 · 911 Inlägg

Det är för att dom hatar sin bil innerst inne, men de säger sådant för att känna lite mer självrespekt för att dom inte har råd med en annan bil än en 2/740 , För som jag sett det så är det endast de personer som har 2/740 som oftast har en sådann attityd till sina bilar!

pic up the phone, wazzzaaa
Opelmadness German cars, quality and beyond
16 augusti 2008 · 8 197 Inlägg

För mig är Volvo inte dom nya bilarna (Efter 940)
Alla som kom efter den modellen känns inte svenska alls.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
pimpad740
16 augusti 2008 · 812 Inlägg

zortep skrev:
Det är för att dom hatar sin bil innerst inne, men de säger sådant för att känna lite mer självrespekt för att dom inte har råd med en annan bil än en 2/740 , För som jag sett det så är det endast de personer som har 2/740 som oftast har en sådann attityd till sina bilar!

jävla skit snack. att folk inte har råd med nå annat? då kan man lika gärna köpa en golf 3a för 1500 om de e så men ska vi se på kvalite så vinner volvo med häst längder. känner bra många om har total skrotat sina volvo bilar av olika anledningar men vet bara en som har omkomit och de va en ny volvo!
gamla volvo är så jävla stryk tåliga om man gämför med en vr6a osv men marjoriteten vill ha volvo så de måste ju vara de bästa valet?

man lever bara en gång..
Volvo 762 T5R "2dr Widebody" (1985)
SJODIN222
16 augusti 2008 · 160 Inlägg

vad är det med folket som hatar Volvo då??
det här med att 18åringar åker 740 och kanske är stöddiga för att dom åker en svensson bil som är biltemas stylad och ska tyckas ha bäst bil....då verkar ni inte ha stött på alla Bmw ägare isf, som tror att dom är gud och har världens snyggaste/snabbaste bil det tycker jag är jobbigare

SJODIN222
16 augusti 2008 · 160 Inlägg

pimpad740 skrev:

zortep skrev:
Det är för att dom hatar sin bil innerst inne, men de säger sådant för att känna lite mer självrespekt för att dom inte har råd med en annan bil än en 2/740 , För som jag sett det så är det endast de personer som har 2/740 som oftast har en sådann attityd till sina bilar!

jävla skit snack. att folk inte har råd med nå annat? då kan man lika gärna köpa en golf 3a för 1500 om de e så men ska vi se på kvalite så vinner volvo med häst längder. känner bra många om har total skrotat sina volvo bilar av olika anledningar men vet bara en som har omkomit och de va en ny volvo!
gamla volvo är så jävla stryk tåliga om man gämför med en vr6a osv men marjoriteten vill ha volvo så de måste ju vara de bästa valet?

EXAKT, jag brukar säga så här ja, man kan ju kolla på försäljningsstatistiken (över Sverige) och volvo är så hatat osv

Xuri One Man Clan
16 augusti 2008 · 4 287 Inlägg

zortep skrev:
Det är för att dom hatar sin bil innerst inne, men de säger sådant för att känna lite mer självrespekt för att dom inte har råd med en annan bil än en 2/740 , För som jag sett det så är det endast de personer som har 2/740 som oftast har en sådann attityd till sina bilar!

Vet inte om de är mitt inlägg ni skriver om du å personen över.... Men jo jag hade haft råd med en japanare om jag velat de men de finns bättre grejer å slänga pengarna på

Kanske blir en japanare nästa gång men inte en bil innan 05 då...innan dess tycker jag inte de är möe å hurra för inget av dom

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
blacken
16 augusti 2008 ·

Hoevding skrev:
De "stödjer svensk ekonomi" som en del med solblekt åkerikeps säger. Förstår dock inte hur man gör det redigt när man köper en "skrotbil" för 10-15k och sen slänger på någon plastig front från Kina. Tyvärr har ju 740 fått lite av en stämpel när det kommer till de som kör dem. Lyssna på denne enimente man. http://bbs.exet.nu/a/src/1218305204904.jpg

Jaha. Då så var man rasist också då.. big_smile

FireTraXX DFFL
16 augusti 2008 · 9 020 Inlägg

Xuri skrev:

FireTraXX skrev:

Xuri skrev:

ja jag har sett folk gråta när laget loosat..

Finns folk som köper 740 för dom är fina å funkar bra som första bil....Men finns allt för många nu förtiden som lever på sina föräldrar å köper en supra innan dom slutat skolan....dessa personer ser ofta ner på annat folk som kör en kanske gammal å lite rutten bil men i själva verket kan dom inte ens slänga på sommarhjulen själva...

HAHA, vad har hjulbyte med hur fin bilen är att göra och hur man fått den?
Är man sämre människa för att man inte kan mecka?

Gud vilken avundsjuk sopa du är isåfall...

glöm de... avundsjuk är jag inte i alla fall...Nån japcrap bil vill jag inte ha pga av kvaliten i alla fall :p

Hade jag velat ha en annan bil kunde jag köpt de... Tror du vet va jag menar firetrax...

Haha, nån japsbil vill inte jag heller ha. tongue
Men jag ger mig, du får tycka om vilken bil du vill och köpa vilken bil du vill.
Jag varken kan eller vill stoppa dig.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Pikey
16 augusti 2008 · 2 283 Inlägg

steifan skrev:
Hyfsat pinsamt det som Pikey beskriver i första inlägget.
Har väl nåt slags samband med raggar-'kulturen' konverterad från
amerikanskt till svenskt?


Finns det ens någon motsvarighet i andra länder?
Finska Saab90-huliganer eller franska peugeot-raggare? tongue


Men visst, är väl skoj att det överhuvudtaget finns billtillverkare i Sverige. wink

-> biltillverkare

Jo men det är ju så satans mycket sånt häromkring, fan läskigt.

R.I.P. Michael Jackson!
Pikey
16 augusti 2008 · 2 283 Inlägg

Anledningen till att jag skapade denna tråd är ju självklart för att retas lite och sen för att undra hur fan man kan dö för ett redan dött ting? En bil till exempel då?

Jaja finns många ljushuvven

R.I.P. Michael Jackson!
nordstromj
16 augusti 2008 · 1 772 Inlägg

Volvo är bra och roliga bilar som jag kommer att köra i många år tills man kanske har råd med någonting värre (mycket möjligt kanske en värre volvo).

Och nej, jag hade inte tänkt att dö för bilen, nu hur de skulle gå till..

Senast redigerat av NordstromJ (16 augusti 2008)

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.
BMW 320d (2007)
skjortan Down n`out
16 augusti 2008 · 514 Inlägg

FireTraXX skrev:

Xuri skrev:
jag tycker som du å ha la inte redigt heller nått svar.... Har du något svar på varför vuxna män å yngre från åldrarna 15-60 bast sitter å gråter om deras kära fotbolls respektive hockeylag förlorar ?

Har du nånsin sett någon gråta när laget loosat?

Ungdomar köper Volvo för att de inte har något jobb och 740 är billig.
Punkt slut...

stämmer ju inte helt wink en del köper ju 749 för en 30 papp. då har man jobb

Down n`out
FireTraXX DFFL
16 augusti 2008 · 9 020 Inlägg

Lundback skrev:

FireTraXX skrev:

Xuri skrev:
jag tycker som du å ha la inte redigt heller nått svar.... Har du något svar på varför vuxna män å yngre från åldrarna 15-60 bast sitter å gråter om deras kära fotbolls respektive hockeylag förlorar ?

Har du nånsin sett någon gråta när laget loosat?

Ungdomar köper Volvo för att de inte har något jobb och 740 är billig.
Punkt slut...

stämmer ju inte helt wink en del köper ju 749 för en 30 papp. då har man jobb

Jag sa aldrig att de var smarta.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang