Vad är det med folk och märket Volvo?!

skjortan Down n`out
16 augusti 2008 · 514 Inlägg

haha nej iförsej hahah xD

Down n`out
Xuri One Man Clan
16 augusti 2008 · 4 287 Inlägg

Tror faktiskt att de är många tex bmw,opel,saab ja  you name it som kör 740 som vinterbil / brukis pga av de är en perfekt vinterbil om man ska sladda...håller...å man får dra möe i dragkroken... å dessa personer muppar sig möe i 740 för å leka raggare...  vet inte om de är jag å mina polare som bara jävlas me folk  men jag har en 745 (redigt jävla rutten men jag fick den så what) jag kör runt å jävlas me folk å "leker" la kanske lite raggare ibland men de hade jag gjort i en micra också..å nej jag har inte kepsen på sne,stor snusprilla å hål i brallorna å bor 5 mil från centrum

Å ja hade jag fått en bmw,saab,opel,mercedes eller nått annat hade jag kanske gjort nått pinsamt i den också

Mina polare som kör bmw turbo som lånat bilen när dom ska transportera grejer har alltid tatt bilen en runda genom centrum å tutat å jävlats dom också ..bilen är så ful att den är pinsam å man kör så sällan i den att ingen vet vem man är så då kan man ju fjanta extra möe...

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
THEBADGUY Gorgilus addictus
16 augusti 2008 · 4 736 Inlägg

Elda skrev:

JapMax skrev:
Volvo är svenskt, det är anledningen.

Men många volvo-fanatiker tycekr ju att saab är det värsta man kan köpa, och saab är ju minst lika svenskt >.>

Märkesrelaterat det.

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
BMWKimmo Mekaniker
16 augusti 2008 · 472 Inlägg

Svaret på frågan: Man ska inte förstå allt.

Låt folk göra vad dom vill så länge dom följer lagen, själv ser jag inte deras intresse och märkesval som något värdsproblem. Alla tycker olika

BMW-tok
BMW 525 Turbo "BadBlack" (1989)
Mr_EmCom Med.lem
16 augusti 2008 · 3 759 Inlägg

Den här är ganska rolig
https://www1.garaget.org/gallery/archive/49646/432020_519ha1.jpg
Fast det är en volvo...

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
my740is-fantastic
16 augusti 2008 · 284 Inlägg

Hur fan orkar ni med den här eviga jävla diskussionen om att volvo 740 är världens sämsta/bästa/fulaste/snyggaste bil? Det är fan samma människor i varenda jävla tråd! För övrigt tycker jag det är mer patetiskt att militant hata en bilmodell och tjata om det än att tycka om den.
Är Enköping den enda staden i hela sverige där bilfolket kommer överens och allt från Utställningsaudis och nya Imprezor kan åka i samma led som gamla 740's till bilträffar?
Lägg ner för fan.

/Anna
Det man inte vet har man ingen aning om..
Niklas1987 NO
16 augusti 2008 · 2 182 Inlägg

my740is-fantastic skrev:
Hur fan orkar ni med den här eviga jävla diskussionen om att volvo 740 är världens sämsta/bästa/fulaste/snyggaste bil? Det är fan samma människor i varenda jävla tråd!

Det handlar jue inte bara om 740 i denna tråd, de klagas på de flesta Volvo modeller, oftast av folk som aldrig kört eller ägt nån av Volvos modeller.

Tycker själv det inte är nått fel på Volvo fram till 93, då tvåfyranollan slutades att tillverkas. Jättebra som bruksbilar, realtivt billiga, och mycket driftsäkra. Har aldrig själv köpt en Volvo för mer an 8000:- och då var den nästintill rostfri, vart tyvär tvungen att punga med 1500:- för en nylackad framskärm då den gamla var bögglig å dan.

Ett förslag är att vi starta en tråd om varje bilmärke och folket som kör dem.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
my740is-fantastic
16 augusti 2008 · 284 Inlägg

Niklas1987 skrev:

my740is-fantastic skrev:
Hur fan orkar ni med den här eviga jävla diskussionen om att volvo 740 är världens sämsta/bästa/fulaste/snyggaste bil? Det är fan samma människor i varenda jävla tråd!

Det handlar jue inte bara om 740 i denna tråd, de klagas på de flesta Volvo modeller, oftast av folk som aldrig kört eller ägt nån av Volvos modeller.

Tycker själv det inte är nått fel på Volvo fram till 93, då tvåfyranollan slutades att tillverkas. Jättebra som bruksbilar, realtivt billiga, och mycket driftsäkra. Har aldrig själv köpt en Volvo för mer an 8000:- och då var den nästintill rostfri, vart tyvär tvungen att punga med 1500:- för en nylackad framskärm då den gamla var bögglig å dan.

Ett förslag är att vi starta en tråd om varje bilmärke och folket som kör dem.

nej, vet att det är meningen att inte handla om bara 740, men ändå så är det alltid så det blir så fort nån skriver "volvo" i en tråd.

/Anna
Det man inte vet har man ingen aning om..
steifan DR!FTT3KN!K3R
16 augusti 2008 · 10 427 Inlägg

FireTraXX skrev:
Ungdomar köper Volvo för att de inte har något jobb och 740 är billig.
Punkt slut...

..eller så köper man en 740 när man har relativt välbetalt jobb och lägger ned massa pengar på den för att det finns mycket skoj att förbättra smile

nordstromj
16 augusti 2008 · 1 772 Inlägg

my740is-fantastic skrev:
Är Enköping den enda staden i hela sverige där bilfolket kommer överens och allt från Utställningsaudis och nya Imprezor kan åka i samma led som gamla 740's till bilträffar?

Länge leve Enköping! big_smile

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.
BMW 320d (2007)
Syst3m
16 augusti 2008 · 1 079 Inlägg

Pikey skrev:
Anledningen till att jag skapade denna tråd är ju självklart för att retas lite och sen för att undra hur fan man kan dö för ett redan dött ting? En bil till exempel då?

Jaja finns många ljushuvven

Oj vad mogna vi är här. Om Gorg enbart skulle bestå av sådana medlemmer som du skulle det vara ett f*cking helvete här.

Tur att det inte finns så många stolpskott här.

Senast redigerat av Syst3m (16 augusti 2008)

Bjork OEM <3
16 augusti 2008 · 6 957 Inlägg

steifan skrev:

FireTraXX skrev:
Ungdomar köper Volvo för att de inte har något jobb och 740 är billig.
Punkt slut...

..eller så köper man en 740 när man har relativt välbetalt jobb och lägger ned massa pengar på den för att det finns mycket skoj att förbättra smile

Alla har vi olika intressen inget mer med de!
Har inget emot Volvo överlag (har haft en 740GL å 240GLT) funkar finfint när man
inte hade samma ekonomi som idag.
Man lär sig mkt av att äga en 740, skruva, hur de funkar, felsökning etc...ser en 740
som en moped, en bra grund att lära sig på! smile

Mvh En-Saab-Åkande-F.D-Volvoåkare wink

BTW 740 i vinter, YES big_smile

OEM <3
steifan DR!FTT3KN!K3R
16 augusti 2008 · 10 427 Inlägg

Bjork skrev:

steifan skrev:

FireTraXX skrev:
Ungdomar köper Volvo för att de inte har något jobb och 740 är billig.
Punkt slut...

..eller så köper man en 740 när man har relativt välbetalt jobb och lägger ned massa pengar på den för att det finns mycket skoj att förbättra smile

Alla har vi olika intressen inget mer med de!

Roligare att lägga ned pengar på förbättringar än på avbetalningar av eventuella lån wink
Men smaken är väl som baken.

Bjork OEM <3
16 augusti 2008 · 6 957 Inlägg

steifan skrev:

Bjork skrev:

steifan skrev:

..eller så köper man en 740 när man har relativt välbetalt jobb och lägger ned massa pengar på den för att det finns mycket skoj att förbättra smile

Alla har vi olika intressen inget mer med de!

Roligare att lägga ned pengar på förbättringar än på avbetalningar av eventuella lån wink
Men smaken är väl som baken.

Visst de stämmer men om du kallar 27k för ett megalån såvisst för all del
sen så har man investera i fälgar 2ggr på 1 år...utan lån..så förbättringar e roliga wink

OEM <3
Alecci
16 augusti 2008 · 2 014 Inlägg

Niklas1987 skrev:
Det handlar jue inte bara om 740 i denna tråd, de klagas på de flesta Volvo modeller, oftast av folk som aldrig kört eller ägt nån av Volvos modeller.

Har aldrig ägt någon, men kört många och mycket Volvo. Det räcker för en välgrundad åsikt med innebörden att även om jag inte direkt hatar Volvo, så kommer jag se till att aldrig äga någon.

Har kört ännu mer Saab trots att jag inte ägt någon sådan heller (jobbat hos auktoriserad Saab-handlare), och i motsats till topic så skulle jag nog hellre dö än att äga en Saab. Något överdrivet, men jag skulle i alla fall välja motion före biltur i ändligt mycket större utsträckning än man gör idag.

Min bruksbil, en högerstyrd Honda Accord Aerodeck -95, måste jag säga är jäkligt stabilt. Jag är snart inne på 5:e året som ägare, och det enda som strulat med den är någon trasig glödlampa, trots att den inte fått någon form av service eller underhåll sedan jag köpt den (fyllt på olja en gång och glykol en gång).

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
steifan DR!FTT3KN!K3R
16 augusti 2008 · 10 427 Inlägg

Bjork skrev:

steifan skrev:

Bjork skrev:
Alla har vi olika intressen inget mer med de!

Roligare att lägga ned pengar på förbättringar än på avbetalningar av eventuella lån wink
Men smaken är väl som baken.

Visst de stämmer men om du kallar 27k för ett megalån såvisst för all del
sen så har man investera i fälgar 2ggr på 1 år...utan lån..så förbättringar e roliga wink

Hehe jaja, själv har man väl 30k kvar på nuvarande bilen att betala roll tongue

Lagt ut ~60 000:- på 11 månader inklusive inköpspris på massa prylar smile
Service ej inräknat (c:a 3200:-). Inte ens en turbobil.. hehe

Så nog går det att lägga ut pengar på en 740 tongue

Senast redigerat av steifan (16 augusti 2008)

M103
16 augusti 2008 · 1 570 Inlägg

Jag är helnöjd med min 850. En bra och prisvärd bil och kanon på vintern. Man kan provocera den i kurvorna och ta sig fram säkert och bra. Jag gillar det praktiska, säkra och klossiga och att det är lätt att få den fixad och hitta delar. Komforten är riktigt bra. Och varför inte gå att köpa en ny bil när man tjänar bra? Jag känner mig inte så intresserad av nyare bilar helt enkelt, rätt ointresserad av teknik och tycker 30k för en bra bil är lagom istället för 350000kr. Jag lägger hellre pengarna på annat än bilamorteringar. Jag ska till punkt A-B i tjänsten och då kan jag åka en kärra jag tycker är skön och pålitlig. På fritiden så har jag min 80tals MB fetisch att hålla på med precis som alla ni andra håller på med era bilmärken som ni nu gillar av olika anledningar.

Sokrates Eliminator
16 augusti 2008 · 1 441 Inlägg

Ryssarna älskar sina VAZ och Lada för dom begriper inte bättre.
Svenskar älskar,,,,,,

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
FireTraXX DFFL
16 augusti 2008 · 9 020 Inlägg

Sokrates skrev:
Ryssarna älskar sina VAZ och Lada för dom begriper inte bättre.
Svenskar älskar,,,,,,

/Tommy.

...sina Volvo och Saab för de begriper inte bättre? big_smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
roxe Jesus didn´† Tap
16 augusti 2008 · 1 146 Inlägg

steifan skrev:

Bjork skrev:

steifan skrev:

Roligare att lägga ned pengar på förbättringar än på avbetalningar av eventuella lån wink
Men smaken är väl som baken.

Visst de stämmer men om du kallar 27k för ett megalån såvisst för all del
sen så har man investera i fälgar 2ggr på 1 år...utan lån..så förbättringar e roliga wink

Hehe jaja, själv har man väl 30k kvar på nuvarande bilen att betala roll tongue

Lagt ut ~60 000:- på 11 månader inklusive inköpspris på massa prylar smile
Service ej inräknat (c:a 3200:-). Inte ens en turbobil.. hehe

Så nog går det att lägga ut pengar på en 740 tongue

hade köpt en annan bil för dom pengarna eller lagt dom något annat på bilen än du har gjort tongue

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang