Kör ut på en landsväg. Under acceleration trampar du snabbt till på kopplingspedalen, återgår varvtalen genast till stabilt varv utan att svaja eller slira ner till varvtalet så är allt lugnt.
Jag körde ut på en landsväg och under accelerationen trampade jag snabbt till på kopplingspedalen och då återgick varvtalen genast till under 3000 och stannade där stabilt.
Lättaste är att du kör exempel 50km/h på fyransväxel, håll full gas, tryck samtidigt ner koppling och släpp upp den direkt! om koppling är 100% bra så återgår den till rätt varvtal direkt och inget slirande! slirar den lite går de ju bra och köra med slirar den länge innan den återgår så börjar den nog bli dax och tänka på ett kopplingsbyte! MVH Jonas Lycka till!
jag gjorde som du sa Jonas... jag körde 50km/h, full gasade och track samtidigt ner kopplingen.. när jag släppte kopplingen återgick den till 1,5 direkt och stannade där.
jag har testat att köra 50km/h med 5:an och full gasa och då åker varvtalen linjärt med farten. Mitsubishi sa till mig om varvtalen öker utan att de händer nåt så är kopplingen inte som den brukar vara.