4479
Sök

luktade bränt

7 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
Hej alla
Jag ville prova om handbromsen funkar och då drog jag den och försökte köra... bilen stog på plats men när`jag varvade luktade det bränt ...

1-Var det kopplingen som luktade eller bromsarna ?
2-Kan något skadas om det lukat så som de gjorde ?

detta gäller mitsubishi carisma 1997 glx

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
17 augusti 2008
1:kopplingen
2:ja för du sliter ju ut kopplingen

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
17 augusti 2008
troligtvis kopplingen. Men den borde ha hållt utan problem.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

7 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
hur kan jag veta om jag har skadad kopplingen eller inte ?
Kan man kontrollera om kopplingen är skadad eller slut på något sätt?

Tack alla

Fire And Silk
2 254 Inlägg
17 augusti 2008
Om kopplingen slirar vid gaspådrag så är den skadad, det märker du direckt.

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

1 703 Inlägg
17 augusti 2008
Kör ut på en landsväg. Under acceleration trampar du snabbt till på kopplingspedalen, återgår varvtalen genast till stabilt varv utan att svaja eller slira ner till varvtalet så är allt lugnt.

7 Inlägg
18 augusti 2008
Trådstartare
Jag körde ut på en landsväg och under accelerationen trampade jag snabbt till på kopplingspedalen och då återgick varvtalen genast till under 3000 och stannade där stabilt.

OEM <3
194 Inlägg
18 augusti 2008
Lättaste är att du kör exempel 50km/h på fyransväxel, håll full gas, tryck samtidigt ner koppling och släpp upp den direkt! om koppling är 100% bra så återgår den till rätt varvtal direkt och inget slirande! slirar den lite går de ju bra och köra med slirar den länge innan den återgår så börjar den nog bli dax och tänka på ett kopplingsbyte! MVH Jonas Lycka till!

These days &#9834;&#9835;

7 Inlägg
18 augusti 2008
Trådstartare
jag gjorde som du sa Jonas... jag körde 50km/h, full gasade och track samtidigt ner kopplingen.. när jag släppte kopplingen återgick den till 1,5 direkt och stannade där.

jag har testat att köra 50km/h med 5:an och full gasa och då åker varvtalen linjärt med farten. Mitsubishi  sa till mig om varvtalen öker utan att de händer nåt så är kopplingen inte som den brukar vara.

Tack för  all hjälp
Senast redigerat av sanoka (18 augusti 2008)

Sök