Fotografering på uställningar

MadeByMe Tjofs Media/MaxxStreet
17 augusti 2008 · 2 362 Inlägg

Som topic "Fotografering på uställningar"'

Några mer än jag som tycker det är tråkigt när folk sitter i bilarna på utställningar?
Eller att dom sitter precis jämte och glor på en hmm
När jag går och fotar och någon sitter i bilen, så brukar jag oftast skita i bilen ibland händer det att man knäpper en bild. Men jag förstår dom också, det är deras bilar och dom kanske är trötta ( t.e.x vallåkra osv)

Jag tror många håller med mig på denna synpunkten, jag skippade några bilar idag på vallåkra pga att dom sitter i bilarna. Visst man kan gå tillbaka sen och fota om dm inte sitter kvar, men oftast glömmer man av det, vet att jag glömde flera bilar idag!

Vad säger ni andra?

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik
Audi A4 B7 2.0 tfsi Quattro "Deadpool" (2006)
Volkswagen Golf "Hebbe" (2014)
Audi A3 "Hertzificerad S3 Replica" (2004)
Miklen
17 augusti 2008 ·

Ja brukar inte bryg mig så mycke även om d kan vara iriterande när folk sitter i bilarna å stirrar på mig som fån eller fipplar me dörren fram å tebax gärna under lite längre exponeringar.. Men som sagt..det berör mig inte så mycke

VolvoDanne_
17 augusti 2008 · 324 Inlägg

Jag håller med.. Ibland skiter jag i det.. men oftast går ja bara vidare..

Eh? Jaha! Okej!
Hee-Maan
17 augusti 2008 · 3 113 Inlägg

Jag skiter i om dom sitter i bilen eller bredvid smile försöker dock dölja dom på bästa sätt med andra vinklar.
Gillar inte bilder med folk i bakgrunden eller i reflextionen, men efter riktigt stora events så tröttnar man efter ett tag o plåtar bara på...

Semper Fi
HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
17 augusti 2008 · 2 258 Inlägg

Får man inte sitta i sin egna bil pga att nån vill ta kort...
Inget personligt oskar... men de va nog de mäst löjliga jag nån gång hört...

Bilen har ett säte.. och i de sitter man.. Svårare är de ju inte... :S

Senast redigerat av HyperSonica (17 augusti 2008)

Sump Runk Rätt O Slätt!
Volvoz84 "Ijenkligen"
17 augusti 2008 · 786 Inlägg

MadeByMe skrev:
Som topic "Fotografering på uställningar"'

Några mer än jag som tycker det är tråkigt när folk sitter i bilarna på utställningar?
Eller att dom sitter precis jämte och glor på en hmm
När jag går och fotar och någon sitter i bilen, så brukar jag oftast skita i bilen ibland händer det att man knäpper en bild. Men jag förstår dom också, det är deras bilar och dom kanske är trötta ( t.e.x vallåkra osv)

Jag tror många håller med mig på denna synpunkten, jag skippade några bilar idag på vallåkra pga att dom sitter i bilarna. Visst man kan gå tillbaka sen och fota om dm inte sitter kvar, men oftast glömmer man av det, vet att jag glömde flera bilar idag!

Vad säger ni andra?

Hade du bajjat i min bil, så vetefan vad jag hade gjort lol

Nä men det är jobbigt när dom sitter och glor när man ska fota hmm

Senast redigerat av opeltiffi (17 augusti 2008)

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.
MadeByMe Tjofs Media/MaxxStreet
18 augusti 2008 · 2 362 Inlägg

HyperSonica skrev:
Får man inte sitta i sin egna bil pga att nån vill ta kort...
Inget personligt oskar... men de va nog de mäst löjliga jag nån gång hört...

Bilen har ett säte.. och i de sitter man.. Svårare är de ju inte... :S

haha okej wink men jag personligen tycker det känns bättra utan någon sitter i tongue
Men på uställning ska man väl inte sitta i bilen? jag brukar gå runt och fota och kolla på andra bilarna. du får väl gärna sitta i ditt säte, pilla med mobilen eller vad du nu gör lol


opeltiffi skrev:

MadeByMe skrev:
Som topic "Fotografering på uställningar"'

Några mer än jag som tycker det är tråkigt när folk sitter i bilarna på utställningar?
Eller att dom sitter precis jämte och glor på en hmm
När jag går och fotar och någon sitter i bilen, så brukar jag oftast skita i bilen ibland händer det att man knäpper en bild. Men jag förstår dom också, det är deras bilar och dom kanske är trötta ( t.e.x vallåkra osv)

Jag tror många håller med mig på denna synpunkten, jag skippade några bilar idag på vallåkra pga att dom sitter i bilarna. Visst man kan gå tillbaka sen och fota om dm inte sitter kvar, men oftast glömmer man av det, vet att jag glömde flera bilar idag!

Vad säger ni andra?

Hade du bajjat i min bil, så vetefan vad jag hade gjort lol

Nä men det är jobbigt när dom sitter och glor när man ska fota hmm

haha, kanske inte var så jag menade det wink och du fattar nog vad jag ville säga med det där wink

Precis eller när dom sitter brevid fast inte lika "jobbigt", jag vill va lite mer "privat" men det är ju en smak sak

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik
Audi A4 B7 2.0 tfsi Quattro "Deadpool" (2006)
Audi A3 "Hertzificerad S3 Replica" (2004)
Volkswagen Golf "Hebbe" (2014)
Neos34 Garaget vän, igen.
18 augusti 2008 · 5 687 Inlägg

Fånigt är det, jag har i början av min fotografering blivit fly förbannad, när andra folk alltid skall gå framför kameran, eller om man har hittat sitt objekt, nää då som sagt skall dom ställa sig framför å knixa med te.dörren eller sätta sig på mc sadlen å prassla med plastpåsen. Jag har fått tok fnatt å vart ursinnig.
Bett dom dra någon stans..  :-D

Nåja nu orkar jag inte.

Ännu fånigare är att jag har hämnats på vissa, när jag sett dom plåta så har jag gjort samma mot dom,
gått fram å tillbaka, öppnat å stängt dörren

Kanske får dom en tanke ställare, oftast inte = jag tycker dom är Spån..!!



Tack för ordet!

Mvh. Neos34, från Mölndal/Bifrost
Urkas Kräsen grafiker
18 augusti 2008 · 1 775 Inlägg

Annars tycker jag det var lite skoj på Wheels Nat förra helgen. Var en hel del raggar som stog precis brevid deras bil och pissade. Lyckades tillomed få en av dom att fastna på bild. tongue

Whine whine!
MadeByMe Tjofs Media/MaxxStreet
18 augusti 2008 · 2 362 Inlägg

Urkas skrev:
Annars tycker jag det var lite skoj på Wheels Nat förra helgen. Var en hel del raggar som stog precis brevid deras bil och pissade. Lyckades tillomed få en av dom att fastna på bild. tongue

hahaha.. men det är ju en "rolig" sak, då sitter dom inte i bilen och är tråkiga.

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik
Volkswagen Golf "Hebbe" (2014)
Audi A4 B7 2.0 tfsi Quattro "Deadpool" (2006)
Audi A3 "Hertzificerad S3 Replica" (2004)
Andreas79
18 augusti 2008 · 3 968 Inlägg

Inget som stör mig, jag fotograferar bilarna ändå smile

Honda Accord Coupé "V6 3.0 VTEC" (2001)
chrizz Administratör
18 augusti 2008 · 11 783 Inlägg

Ägaren kan bara sitta brevid bilen på en sida; höger, vänster, framför, eller bakom. Dvs, du har minst 3 vinklar att välja på där du inte får med ägaren, och sen kan det ju vara lite skoj att få med ägaren på bild också väl? smile

Näe, men jag förstår hur du tänker. Många är trötta och är inte alls lika motiverade till "utställning" väl på plats som de var när de åkte hemifrån, vilket är synd så klart... det ligger skräp och burkar i bilarna med mera, vilket inte är direkt ögongodis för en fotograf som t.ex. vill få inredningsbilder. Ägarens förlust imho ... smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
MadeByMe Tjofs Media/MaxxStreet
19 augusti 2008 · 2 362 Inlägg

chrizz skrev:
Ägaren kan bara sitta brevid bilen på en sida; höger, vänster, framför, eller bakom. Dvs, du har minst 3 vinklar att välja på där du inte får med ägaren, och sen kan det ju vara lite skoj att få med ägaren på bild också väl? smile

Näe, men jag förstår hur du tänker. Många är trötta och är inte alls lika motiverade till "utställning" väl på plats som de var när de åkte hemifrån, vilket är synd så klart... det ligger skräp och burkar i bilarna med mera, vilket inte är direkt ögongodis för en fotograf som t.ex. vill få inredningsbilder. Ägarens förlust imho ... smile

Visst om han sitter jämte bilen, men helst inte det heller, haha.

men men, tråkigt bara men som du skrev Chrizz, "Ägarens förlust"

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik
Audi A4 B7 2.0 tfsi Quattro "Deadpool" (2006)
Volkswagen Golf "Hebbe" (2014)
Audi A3 "Hertzificerad S3 Replica" (2004)
BARRET
19 augusti 2008 · 561 Inlägg

Dom flesta som ställer ut vill nog att folk tar kort på bilen endå. Jag hade bara blivit glad om jag hade sett att nån hade tagit ett kort på min bil

MadeByMe Tjofs Media/MaxxStreet
19 augusti 2008 · 2 362 Inlägg

BALAN skrev:
Dom flesta som ställer ut vill nog att folk tar kort på bilen endå. Jag hade bara blivit glad om jag hade sett att nån hade tagit ett kort på min bil

Jo men man vill ju ha en "clean" bild som möjligt utan massa folk runt omkring bilen, och spc inte i bilen

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik
Volkswagen Golf "Hebbe" (2014)
Audi A3 "Hertzificerad S3 Replica" (2004)
Audi A4 B7 2.0 tfsi Quattro "Deadpool" (2006)
chrno RE-雨宮
19 augusti 2008 · 481 Inlägg

Sen undrar jag hur svårt det är att fråga personen i fråga om han har lust att flytta på sig på en bild? Fast i sverige är det såklart helt omöjligt att både fråga, och gå med på att göra det. Tycker det oftast är lite "dethär är min bil å den är så jävla snygg" mentalitet på många. Alltid kul att se folk som byggt snygga bilar. Men det är alltid lika tråkigt att se folk som tror att dom är något för att dom har en fin bil.  Nu kom detta en bit ifrån det du frågade från början. Men fortfarande lite av svaret.

RE-Amemiya Kitted FD3S
MadeByMe Tjofs Media/MaxxStreet
19 augusti 2008 · 2 362 Inlägg

chrno skrev:
Sen undrar jag hur svårt det är att fråga personen i fråga om han har lust att flytta på sig på en bild? Fast i sverige är det såklart helt omöjligt att både fråga, och gå med på att göra det. Tycker det oftast är lite "dethär är min bil å den är så jävla snygg" mentalitet på många. Alltid kul att se folk som byggt snygga bilar. Men det är alltid lika tråkigt att se folk som tror att dom är något för att dom har en fin bil.  Nu kom detta en bit ifrån det du frågade från början. Men fortfarande lite av svaret.

haha. det är ju iof inte omöjligt att fråga heller! Det har du rätt i.
Men ibland kanske det inte är så lätt om dom ex sover eller sitter och lyssnar på musik tongue
Men fattar vad du menar!

En grej dock som jag tycker är kul är när folket frågar om bilderna kommer upp på nätet osv smile

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik
Volkswagen Golf "Hebbe" (2014)
Audi A4 B7 2.0 tfsi Quattro "Deadpool" (2006)
Audi A3 "Hertzificerad S3 Replica" (2004)
bollen1986
19 augusti 2008 · 3 714 Inlägg

hatar när folk är i vägen
ser man att nån ska ta kort på en bil så kan man väl vara snäll att flytta på sig tycker jag.

på elmia iår så skulla jag ta ett kort på en golf med luftfjädring när den var nersänkt helt men ägaren körde upp fjädringen ifram så att det såg ut som om bilen saknade motor......

gick tillbaka efter en timme men samma sak igen så jag tog bara ett kort å gick sen vad sur man kan bli för inget

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
mickecorrado Bilplåtslagare
19 augusti 2008 · 1 036 Inlägg

Det som stör mig är när man skall ta kort på innredningen och folk inte stält ratten rakt tongue

Människor eller inte, det berors nog på vilket tillfälle det är. Stora träffar som vallåkra blir det några människor som kommer med.

Smoke Tires Not Drugs.
MadeByMe Tjofs Media/MaxxStreet
19 augusti 2008 · 2 362 Inlägg

mickecorrado skrev:
Det som stör mig är när man skall ta kort på innredningen och folk inte stält ratten rakt tongue

Människor eller inte, det berors nog på vilket tillfälle det är. Stora träffar som vallåkra blir det några människor som kommer med.

Ja, såklart det alltid eller oftast kommer med folk ex som på vallåkra osv, det är inga konstigheter med det! smile

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik
Audi A3 "Hertzificerad S3 Replica" (2004)
Audi A4 B7 2.0 tfsi Quattro "Deadpool" (2006)
Volkswagen Golf "Hebbe" (2014)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang