jaha idag så målade jag alla bärarmar en gång till och så blev spindlarna oxå målade samnt insuget. sen så tog jag bort bromsröret och handbromsvajern från hjulhuset så ja kundet kolla så det inte var nått rost i hjulhuset och det var det inte så nu kan ja lägga på ett lager massa å sen börja skruva ihop framvagnen:)
blir lite skillnad när man målar:)
insuget blev blanksvart...kan nog bli rätt bra?
trodde man skulle få köpa nya men dessa dög ju att använda när man gjorde rent dom
Jepp idag hämtade jag toppen på motormekano och sen blev det full fart med att slipa säten och sätta dit ventilerna.
Slipade sätena och satte dit nya ventilerna idag:)
Bytte även ut alla ventiltätningar idag å fy fan va jobbigt det var att få bort dom gamla men det gick tillslut när Nyberg kom på ett litet knep, tack så mkt för hjälpen idag.
nice. väntar på min topp nu jag med. alt av motor, innsug+++ blir blanksvart på min toppen får större ventiller och av svarvad lite + portat:P förbränningsrom blir oxo gjorda på rätt sätt
kimsern
saab 90 aero t16 "kruttvogna" projekt tråd
Blev mest pill med motorlyften idag för packningarna i den va helt slut. Men fick dit allt på högra hjulupphängningen och sen satte dit motorfästena som ska kapas å svetsas om när lyften funkar igen.
Nya spindelleder så slipper besiktningen klaga:)
mm
Sådär då var allt som ja kan sätta dit i daxläga på. Sänkningsfjädrar från speedparts, Nya spinelleder och ny styrled samnt 900 spindel. Dämpare och bromsar har jag inte köpt än.
jahåpp idag vart det lite tvättning av motorrum och sen tog bort krängarn från 900an som ska på 90an sen efter lite målning. Fick oxå i motorn och bulta fast den så nu hoppas jag att jag slipper lyfta den mer innan nästa vinter:)
lite färg på denna så ska det bli bra!
sådär då va det sista på så nu kan man hissa ner den...
blir nog bra:D
blev bra med insuget iaf, denna ventilkåpa ska jag inte ha den sitter bara på som skydd så länge