Har ett t04b aggregat i bilen som jag igår höjde laddet på å de funka la fint men nu kan jag inte höjja mer
ligger på ungefär 1bar å lite pyst är de också men nu är de stopp..skruvar jag mer på stången så öppnar inte ventilen så mycke å jag tror laddet springer iväg rätt härligt runt 7000 varv...
jag har ju 2 nipplar på tryckklockan å på den ena kan man skicka på laddtryck för å göra klockan hårdare.. blir som som om man lagt i hårdare fjäder.... nån som testat detta å hur kopplar man för bästa resultat ?
å ska jag pysa på andra sidan av membranet nu istället för då får jag ju "ställbar fjäderkraft" ?
alla tips som gör min helg roligare är jag grymt tacksam te
undrar om det e så smart å ladda på den med mera laddrtyck, tycker det låter ganska kraftigt redan nu...
haha kraftigt ? nae
bänkade bilen med orginal grejer på 0.8 å de vart jag inte rädd för har kört 1 bar med std grejer också...utan problem...ska höjja ladde tills jag känner att jag e nöjd om de blir 1.1 eller 1.4 får tiden utvisa nu kan jag mappa själv i alla fall
den andra ingången är för mottryck och det är just för att kunna täta wg'n extra vid höga ladd men dåmåste du ha en bra laddtrycksventil som sluter ingången vid önskat ladd så det inte skenar!
Vad pallar b230fk/ft 1 bar eller ? Agget pallar väl inte mer iaf men stakarna hur långt hänger dom med och övriga motorn om man byter turbo?
Vad kan effekten landa på 220hk? eller nått
mvh
körde la en bit över tusen mil med 850 t5 turbo å maxladd på 1.5bar innan utan problem.... en b230fk av senare modell orkar med runt 300 hk om allt är friskt å rätt justerat...
orginal agget orkar i extremt sällsynta fall typ 200 hk :p
Nu vet jag inte alls spec på din turbo, men mät temperaturen ut ur turbon på okyld laddluft... skenar den iväg så har man gått över turbons kapacitet. Kanske finns en anledning att original trycklocka inte går högre än 1 bar.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Nu vet jag inte alls spec på din turbo, men mät temperaturen ut ur turbon på okyld laddluft... skenar den iväg så har man gått över turbons kapacitet. Kanske finns en anledning att original trycklocka inte går högre än 1 bar.
mja turbon ska orka betydligt mer än de jag kör på
vet flera som kör högre ladd å kompressordelen orkar med runt 500 hk med rätt lager i annars som snurran är i dagsläget sätter den kanske stopp vid runt 3-350hk
visst som jag ligger nu på 1.1 bars ladd får jag nog räkna med runt 300hk så jag är väl inte så långt från stoppet