3535
Sök

Lacka orginal grillen på S70? (bilder)

22 Inlägg
24 augusti 2008
Trådstartare
#1
Har lagt upp en tråd om XC grill innan, men vill hellre lägga mina pengar på annat som jag prioriterar.

Är det någon som har gjort såhär? hur blev det i så fall?

Hur tycker ni det ser ut?  Ser det för "billigt" ut?  liksom oseriöst

orginal bild:
http://img176.imageshack.us/my.php?image=orginaljx4.jpg

"lackad"
http://img142.imageshack.us/my.php?imag … illxn9.jpg


Diamond
540 Inlägg
Proppasmällare!
10 Inlägg
24 augusti 2008
#3
Hade själv min grill lackad på förra bilen o det var faktiskt riktigt snyggt så det kan rekommenderas. smile

Live Life!!!

Mr.RoadRage
428 Inlägg
24 augusti 2008
#4
Jag lackade typ "ramen" i bilens färg (189) och allt i mitteln matt svart, tycker det blev helt ok!
Tänk bara på att matta ner riktigt ordentligt! Annars släpper lacken direkt, har sett många sånna fall, men mitt har suttit i över ett år nu, och då har den gått igenom biltvätt oxå...
Ta en titt på min V70! smile

Billigt alternativ som dessutom är väldigt snyggt om de bara görs ordentligt och rätt!
Senast redigerat av Mangeman (24 augusti 2008)

Mangeman a.k.a Mr.Roadrage.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
24 augusti 2008
#5
lackad var ju grymt mycket snyggare, gillar inte kromgrillar speciellt mycket

Jonas

Jlmmy
24 augusti 2008
#6
Volvo__Mannen skrev:
lackad var ju grymt mycket snyggare, gillar inte kromgrillar speciellt mycket

Får hålla med,  Jag tycker du skall lacka den smile
Senast redigerat av Jlmmy (24 augusti 2008)

329 Inlägg
24 augusti 2008
#7
Tycker du skall lacka den.

Jag byggde själv om min originalgrill. Jag lackade ramen i bilens färg, tog bort emblemet, sågade bort alla ribbor som höll emblemet så att säga. Slipade, spacklade och lackade mattsvart. Blev kanon och färgen har inte släppt någonting.

Summa: En emblemlös XC-grill som bara kostade lite av sånt jag ändå hade hemma.


178 Inlägg
24 augusti 2008
#8
lackad ser snyggt ut lite ovanligt  så kör på D tongue
Senast redigerat av professor_nord (24 augusti 2008)

four rings to rule them all

3 714 Inlägg
24 augusti 2008
#9
kör på lackad grill ser modernare ut på nått sätt tycker jag big_smile

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

1 653 Inlägg
24 augusti 2008
#10
gjorde likadant på min 850 som har "samma" grill som din S70, tycker det gjorde ett rejält lyft på utseendet!
Använd dock en mattsvart färg, snyggare än blankt imo!

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

22 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
#11
diamond_ skrev:
lackad var snyggt..

Tack, jag kommer lacka nu i veckan smile


22 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
#12
Fredde_T4 skrev:
Hade själv min grill lackad på förra bilen o det var faktiskt riktigt snyggt så det kan rekommenderas. smile

Tack, jag kommer lacka nu i veckan smile


22 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
#13
Thullen skrev:
gjorde likadant på min 850 som har "samma" grill som din S70, tycker det gjorde ett rejält lyft på utseendet!
Använd dock en mattsvart färg, snyggare än blankt imo!

Ja, självklart kommer jag använda mattsvart! 

Tack för alla kommentarer, köper antagligen färg imorgon big_smile


ProWanker
211 Inlägg
25 augusti 2008
#14
jag lacka min s70 grill svart o det blev skit bra. skulle nog lagt mer tid på förarbetet bara då den blev prickig där grus o så träffa.

www.supramannen.com Sveriges trevligaste forum^^


Sök