Hur ser erat garage/verkstad ut?

nixon89 klabbarpan
11 februari 2012 · 3 041 Inlägg

Vi är tre pers som delar på min lokal. 387 kvm stort. Kommer bilder på detta:-P

Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
lissom
11 februari 2012 · 12 Inlägg
Varför och volvo när det finns saab!!
Markus1987
11 februari 2012 · 498 Inlägg

OJ, där var det riktigt rent å fint.... Törs man ens ha på sig skor där inne? tongue Alltid trevligt med lite extra däck hemma också big_smile

SibbSon Mr. AUDI !
11 februari 2012 · 642 Inlägg

Såg direkt att de va byälvsvägen garagen wink cool

lingua skrev:

primeramannen skrev:

lingua skrev:
Fan va avis man blir på alla sjyssta garage!
Får nöja mig med att mina älsklingar står inlåsta i alla fall.smile

http://www1.garaget.org/gallery/images/51/50636/50636-9633c9c333aca48107ade8eec1d65cf2.jpg

tycker jag känner igen garaget. bor du möjligen på henkan?

faktiskt inte, Bor i Bagis!
Men å andra sidan finns det ju ett gäng liknande garage i Sthlm så har man sett ett.....smile

Four Rings To Rule Them All!
Volkswagen Corrado VR6 "The DeviL" (1995)
Fiat Ducato 2,5TD "Vika Transport" (1996)
lingua
11 februari 2012 · 2 271 Inlägg

SibbSon skrev:
Såg direkt att de va byälvsvägen garagen wink cool

lingua skrev:

primeramannen skrev:

tycker jag känner igen garaget. bor du möjligen på henkan?

faktiskt inte, Bor i Bagis!
Men å andra sidan finns det ju ett gäng liknande garage i Sthlm så har man sett ett.....smile

Du ser!smile Rätt skönt att ha dom 50m från lägenheten faktiskt. smile

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
lissom
12 februari 2012 · 12 Inlägg

Markus1987 skrev:
OJ, där var det riktigt rent å fint.... Törs man ens ha på sig skor där inne? tongue Alltid trevligt med lite extra däck hemma också big_smile

bara at skita ner

Varför och volvo när det finns saab!!
closer
10 februari 2013 · 79 Inlägg

Ska bli ett garage hoppas jag. Motordriven takskjutport installeras i veckan. Med fjärr. smile
http://forumbilder.se/CDBQ9/photo-2013-01-27-11-41-56.jpg

Glesmark
10 februari 2013 · 1 938 Inlägg

Har ingen bild på mitt, men jag tycker att det borde kompletteras med pris också!
Här i Göteborg kostar en 150kvadrats lokal som är centralt beläget typ 15 000 kr medans i norrland hade samma lokal kostat 2000kr. smile

nixon89 klabbarpan
10 februari 2013 · 3 041 Inlägg

I halmstad betelar jag 4400 med el som ingår för min lokal på 380kvm wink

Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
Vikingson avdankad vietnam veteran
10 februari 2013 · 325 Inlägg

här är garaget jag delar med "ikrana" på ca 100kvm
då båda ligger grymt efter i pillandet så har det blivit att vi bara fixat det nödvändigaste, så det är lite småstök

https://www1.garaget.org/gallery/images/75/74646/74646-d6442b6381b1e80f09f2999eaca56e2a.jpg

har hänt endel sen denna bilden togs, men har inga nyare smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/75/74646/74646-dd5aa5c592b1ece33237bb9feed0fedf.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/75/74646/74646-2b9c9cc9c9ad8136461b52c16a0e3655.jpg

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
10 februari 2013 · 17 476 Inlägg

Mitt. Övervåningen syns inte men är en lägenhet på 40 kvm med dusch, kök, altan och utsikt över havet :-)
https://www1.garaget.org/gallery/images/90/89434/89434-8cb3c256dbacfa905a615c7433e4ba1f.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/90/89434/89434-9bdf44f0b782649033cdd96f415eac83.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/90/89434/89434-6c28a8faa5ccb5906316fb4fd49e5297.jpg

Orkar jag inte åka till "garaget" har jag ett i huset också...
https://www1.garaget.org/gallery/images/90/89434/89434-60f5d250d3cd36cca639c6bfecbf1606.jpg

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Mattsson_91 Självlärd
10 februari 2013 · 3 083 Inlägg

Tjusigt, ser ut som att du kört in bilen o ställt den i vardagsrummet tongue

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
10 februari 2013 · 17 476 Inlägg

Volvo142_73a skrev:
Tjusigt, ser ut som att du kört in bilen o ställt den i vardagsrummet tongue

Du är inte den första som säger det... Men visst är det fint. Mycket stolt!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
partyvan
10 februari 2013 · 1 071 Inlägg

Ungefär så här ser det ut i mitt garage är ungefär 10x15meter och 3.30 högt
Edit: va ju några som tyckte man skulle skriva pris oxå 1700:- i hyra då igår el men visst svetsar man massor så slänger man till några extra hundringar

Presseningen är uppspänd nu ska bygga skjutvägg in till lagret i sommar
http://www.oijoij-hd.com/images/UHXJb.jpg

Saknas lite lysrör på bild
http://www.oijoij-hd.com/images/RsIOm.jpg

Dålig bild på mitt så kallade lager står 4 pallställ 2 bilar 1båge och massor mer skit
http://www.oijoij-hd.com/images/1wDKn.jpg

Senast redigerat av partyvan (10 februari 2013)

Onödigt inlägg^^
Volkswagen Caddy "Caddylack" (1996)
Evildan
10 februari 2013 ·

Dieselsmurfen skrev:

Volvo142_73a skrev:
Tjusigt, ser ut som att du kört in bilen o ställt den i vardagsrummet tongue

Du är inte den första som säger det... Men visst är det fint. Mycket stolt!

Här skiter vi fullständigt i Jantelagen, gå rak i ryggen, Polersmurfen.
Det garaget är kanoners.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
10 februari 2013 · 14 047 Inlägg

Fyfan va många sjyssta och snygga garage det finns nu när man gått igenom denna tråd. Själv har jag garage som det går väldigt bra att meka i men inte svetsa eller så. Det finns ingen värme. Ena garaget håller 0 grader om det är -10 ute, det är välisolerat. Det andra som jag skulle vilja isolera blir det nog neråt minus 5-6 om det är minus 10 ute.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Evildan
10 februari 2013 ·

Vettemannen skrev:
Fyfan va många sjyssta och snygga garage det finns nu när man gått igenom denna tråd. Själv har jag garage som det går väldigt bra att meka i men inte svetsa eller så. Det finns ingen värme. Ena garaget håller 0 grader om det är -10 ute, det är välisolerat. Det andra som jag skulle vilja isolera blir det nog neråt minus 5-6 om det är minus 10 ute.

/Benny

En annan har blåhallen som verkstad just nu, det mesta går att fixa på en garageuppfart om man inte är för bekväm eller rädd för elementen, de större jobben blir dock fixat inomhus i ett vid behov lånat villagarage.
Flyttade ur min verkstad om 120m2 delat på två plan för några år sedan.
3ton grejor till soptippen, en del till bilskroten samt en del annat såldes till loppis eller skänktes till röda korset, man sparar på sig en del "bra att ha" över åren.

Hade en hyra på 1800kr/månad vilket blir 21600kr att lämna bilen på verkstad för varje år i enbart arbetskostnader om jag inte känner för att reparera själv, och då är inte ens elkostnader eller resekostnader 2mil enkel resa till verkstaden inräknade.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
10 februari 2013 · 14 047 Inlägg

Evildan skrev:

Vettemannen skrev:
Fyfan va många sjyssta och snygga garage det finns nu när man gått igenom denna tråd. Själv har jag garage som det går väldigt bra att meka i men inte svetsa eller så. Det finns ingen värme. Ena garaget håller 0 grader om det är -10 ute, det är välisolerat. Det andra som jag skulle vilja isolera blir det nog neråt minus 5-6 om det är minus 10 ute.

/Benny

En annan har blåhallen som verkstad just nu, det mesta går att fixa på en garageuppfart om man inte är för bekväm eller rädd för elementen, de större jobben blir dock fixat inomhus i ett vid behov lånat villagarage.
Flyttade ur min verkstad om 120m2 delat på två plan för några år sedan.
3ton grejor till soptippen, en del till bilskroten samt en del annat såldes till loppis eller skänktes till röda korset, man sparar på sig en del "bra att ha" över åren.

Hade en hyra på 1800kr/månad vilket blir 21600kr att lämna bilen på verkstad för varje år i enbart arbetskostnader om jag inte känner för att reparera själv, och då är inte ens elkostnader eller resekostnader 2mil enkel resa till verkstaden inräknade.

Jaa, det blir ju en hel del pengar. När dom mörka molnen tornar upp sig och släpper ifrån sig en massa vattendroppar så är väl inte blåhallen så rolig kanske. Men eftersom jag bor som jag gör så kostar garagen inget i hyra, bara lite underhåll då och då. Ibland funderar jag på att sätta upp en luft/luftpump i garaget för att få lite värme dom gånger man ska göra nåt i garaget.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Evildan
10 februari 2013 ·

Vettemannen skrev:

Evildan skrev:

Vettemannen skrev:
Fyfan va många sjyssta och snygga garage det finns nu när man gått igenom denna tråd. Själv har jag garage som det går väldigt bra att meka i men inte svetsa eller så. Det finns ingen värme. Ena garaget håller 0 grader om det är -10 ute, det är välisolerat. Det andra som jag skulle vilja isolera blir det nog neråt minus 5-6 om det är minus 10 ute.

/Benny

En annan har blåhallen som verkstad just nu, det mesta går att fixa på en garageuppfart om man inte är för bekväm eller rädd för elementen, de större jobben blir dock fixat inomhus i ett vid behov lånat villagarage.
Flyttade ur min verkstad om 120m2 delat på två plan för några år sedan.
3ton grejor till soptippen, en del till bilskroten samt en del annat såldes till loppis eller skänktes till röda korset, man sparar på sig en del "bra att ha" över åren.

Hade en hyra på 1800kr/månad vilket blir 21600kr att lämna bilen på verkstad för varje år i enbart arbetskostnader om jag inte känner för att reparera själv, och då är inte ens elkostnader eller resekostnader 2mil enkel resa till verkstaden inräknade.

Jaa, det blir ju en hel del pengar. När dom mörka molnen tornar upp sig och släpper ifrån sig en massa vattendroppar så är väl inte blåhallen så rolig kanske. Men eftersom jag bor som jag gör så kostar garagen inget i hyra, bara lite underhåll då och då. Ibland funderar jag på att sätta upp en luft/luftpump i garaget för att få lite värme dom gånger man ska göra nåt i garaget.

/Benny

Nä, ditt garage finns ju redan där, skillnad på att hyra en separat lokal och att äga byggnaden.
Skönt att ha det hemmavid, enklare att bara smita ut en snabbis för att lager spackel eller vad man nu gör som kräver torktid el dyl.

Räkna ordentligt på luftpumpen, en kille på jobbet funderade på en luftpump i sin verkstad, ca 9000kr inköp för en bra med 5års garanti, drar minst 1kW, det är mkt el för den kostnadsskillnaden på två simpla byggfläktar istället.
Pumpen fungerar inte heller när det är riktigt kallt, då måste du ändå stötta med annan värmekälla.
Vi kom fram till att det blir billigare på en 10års period med byggfläkt, då måste säkerligen luftpumpen ändå bytas ut och en ny kostnad uppstår.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
10 februari 2013 · 14 047 Inlägg

Evildan skrev:

Vettemannen skrev:

Evildan skrev:

En annan har blåhallen som verkstad just nu, det mesta går att fixa på en garageuppfart om man inte är för bekväm eller rädd för elementen, de större jobben blir dock fixat inomhus i ett vid behov lånat villagarage.
Flyttade ur min verkstad om 120m2 delat på två plan för några år sedan.
3ton grejor till soptippen, en del till bilskroten samt en del annat såldes till loppis eller skänktes till röda korset, man sparar på sig en del "bra att ha" över åren.

Hade en hyra på 1800kr/månad vilket blir 21600kr att lämna bilen på verkstad för varje år i enbart arbetskostnader om jag inte känner för att reparera själv, och då är inte ens elkostnader eller resekostnader 2mil enkel resa till verkstaden inräknade.

Jaa, det blir ju en hel del pengar. När dom mörka molnen tornar upp sig och släpper ifrån sig en massa vattendroppar så är väl inte blåhallen så rolig kanske. Men eftersom jag bor som jag gör så kostar garagen inget i hyra, bara lite underhåll då och då. Ibland funderar jag på att sätta upp en luft/luftpump i garaget för att få lite värme dom gånger man ska göra nåt i garaget.

/Benny

Nä, ditt garage finns ju redan där, skillnad på att hyra en separat lokal och att äga byggnaden.
Skönt att ha det hemmavid, enklare att bara smita ut en snabbis för att lager spackel eller vad man nu gör som kräver torktid el dyl.

Räkna ordentligt på luftpumpen, en kille på jobbet funderade på en luftpump i sin verkstad, ca 9000kr inköp för en bra med 5års garanti, drar minst 1kW, det är mkt el för den kostnadsskillnaden på två simpla byggfläktar istället.
Pumpen fungerar inte heller när det är riktigt kallt, då måste du ändå stötta med annan värmekälla.
Vi kom fram till att det blir billigare på en 10års period med byggfläkt, då måste säkerligen luftpumpen ändå bytas ut och en ny kostnad uppstår.

Jo, det gäller att kolla upp detta med kostnader hit och dit.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang