5028
Sök

en liten nätt fråga

33 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
Satt och kollade på stötdämpare till bilen min nyss, och de fanns en hel del att välja på. bland annat om man har sport chassi eller vanligt. Då är min fråga: Hur vet man om de är sport chassi? vad är de som skillnaden? tänkte på så man inte köper fel osv

C(^^,)
453 Inlägg
25 augusti 2008
tror det skiljer turbo , Quattro / Icke Quattro ,  turbo. Dock ej säker!
Senast redigerat av HKS (25 augusti 2008)

33 Inlägg
25 augusti 2008
Trådstartare
jo jag har ju en turbo, men jag har inte sport chassi tror ja? eller har jag?

Kungen i Lerbäckshult
718 Inlägg
25 augusti 2008
Kan du inte gå in hos en audihandlare och få en utrustningslista utskriven!?

C(^^,)
453 Inlägg
25 augusti 2008
vet faktisk inte om det är skillnad på det. Är inte 100% säker så säger inte så mkt mer så jag får skit sen för det wink
Men jag TROR du ha sport chassi!
Eftersom du har turbo. Sen om det har me quattro att göra vet jag inte ett dugg om! Duger det som svar  big_smile  ?

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
25 augusti 2008
Ändra rubriken så den följer reglerna. Skriv vad din fråga handlar om. Exempelvis "Hur avgör jag om det är sportchassi på min Audi A4? eller något liknande.

Sen hade jag ringt en Audi verkstad och frågat vad det sitter på din bil original. De borde kunna ta fram det med hjälp av ditt reg.nr.
Förresten, vad spelar det för roll vad som sitter på nu? Du ska väl ändå köpa sportdämpare/fjädrar?

C(^^,)
453 Inlägg
25 augusti 2008
TCG skrev:
Ändra rubriken så den följer reglerna. Skriv vad din fråga handlar om. Exempelvis "Hur avgör jag om det är sportchassi på min Audi A4? eller något liknande.

Sen hade jag ringt en Audi verkstad och frågat vad det sitter på din bil original. De borde kunna ta fram det med hjälp av ditt reg.nr.
Förresten, vad spelar det för roll vad som sitter på nu? Du ska väl ändå köpa sportdämpare/fjädrar?

. . Han skall ha sänk/sport dämpare. Dock så finns det olika Chassin att välja på . Standard / Sport.

I didn't spank you. I high fived your ass!
963 Inlägg
25 augusti 2008
HKS skrev:
TCG skrev:

. . Han skall ha sänk/sport dämpare. Dock så finns det olika Chassin att välja på . Standard / Sport.

Det står inte i något inlägg vad jag kan se? Skiljer dämparna mellan standard/sport chassi på Audi?
Skillnaden på ett sportchassi är väl bara lite hårdare bussningar,krängningshämmare,stötdämpare och lägre/hårdare fjädrar? Fästen skiljer väl inte?

Sök