Helt sjukt svårt att sälja bilen!!

Frantz3n
25 augusti 2008 · 76 Inlägg

Jag tycker de e bra som köpare ^^. Letar som fan efter en bil just nu men folk e envisa. Max dom kan gå ner är typ 2000kr på en bil som kostar runt 18-25000kr. Då föredrar jag hellre köpa från en handlare som ger lite garanti på bilen samt man kan be dom byta olja och oljefilter, funkar alltid.

Supratok Toker
25 augusti 2008 · 491 Inlägg

Mortalis skrev:
Ni kanske skriver dåliga annonser också med bilder som e dåliga (kvalitet eller visar när ni gör burnouts) eller så?

iförsig, det har du rätt i..

En annons utformning kan vara avgörande..

Toker Jr 081102
fish Allfixare
25 augusti 2008 · 1 475 Inlägg

http://www.blocket.se/vi/17147602.htm?ca=5_s Tror ni det är nåt fel på den annonsen?? Jag vet att priset kanske är lite högt. MEN den är inte märkbart dyrare än andra med det miltalet, samt tror jag ej man hittar en finare. Och priset är prutbart=) Kommentera gärna med det jag borde ändra.

pat
25 augusti 2008 · 132 Inlägg

Folk har haft semester och brännt alla stålar.

Rinnegan Malleus Malificarum
25 augusti 2008 · 2 401 Inlägg

Haha, hade en köpare på min, satte sig i bilen för att visa vad den gick för i princip, så small generatorfästets jäveln av och nästan sabbade kylaren.

Kul eller hur? hmm

Senast redigerat av Siarnaq (25 augusti 2008)

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
fish Allfixare
25 augusti 2008 · 1 475 Inlägg

Då hade jag sagt att han fick antingen köpa den eller stå för omkostnaderna.

Rallyhalle
25 augusti 2008 · 4 299 Inlägg

fish skrev:
http://www.blocket.se/vi/17147602.htm?ca=5_s Tror ni det är nåt fel på den annonsen?? Jag vet att priset kanske är lite högt. MEN den är inte märkbart dyrare än andra med det miltalet, samt tror jag ej man hittar en finare. Och priset är prutbart=) Kommentera gärna med det jag borde ändra.

"Finns säkert mer att berätta om bilen jag inte kommer på nu."

Vet inte om jag e den enda som känner de hela lite oseriöst när man skriver de där. Ta bort de så får du ett bättre intryck på annonsen.

//Jacob

Martin 9-3 Fisketokig
25 augusti 2008 · 2 997 Inlägg

Det är väldigt avgörande.

Klarar man inte ens av att skriva en seriös annons utan stavfel och särskrivningar mm så backar man direkt.
Sen är det många utlänningar eller osvenska namn och det skulle jag aldrig i mitt liv ringa till en sån och framför allt inte sälja till heller.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Ricky
25 augusti 2008 · 1 062 Inlägg

har samma problem, ska sälja min 740, hade ute på den på annons i somras med inget ett enda intresse, så ska testa nu igen när den är ny skattad, som orginal(svensson) ut. men kommer nog få problem att få sålt den,man vill ju gärna tjäna nån krona på den.. bara göra en sök på blocket, hur många 740 finns d inte under 5 000:- som är skattade å besiktade...

ventohuan Fartdåre!
25 augusti 2008 · 592 Inlägg

Ja ha haft min passat ute nu i nästan 4 månader. 2 ha hört av sig. En med skam bud o en som ville byta. Så ny skiter ja i o sälja. Beställde nya fälgar o däck idag o de kommer mer. HEHE

Event/shopansvarig på VWPC.SE
Volkswagen Passat Club - Das Club
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW
klimpan
25 augusti 2008 · 2 600 Inlägg

ha me min ute. ett skam bud och en som ringde och frågade om det fanns dragkrok på den. där i mot är det massa annoser i tidningen om att dom köper bil defekta eller fungerande kanske ska ringa och fråga dom om dom vill köpa den tongue  så kankse man blir av me den tongue

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
zortep
25 augusti 2008 · 911 Inlägg

Det är ju för fan ett helt jävla överskott på bilar, skippa skitsnacket om bensinpriset  ! alla har i stortsett redan en bil, och fler å fler köper mest nybilsbilar nu för tiden ! behåll biljävlarna när ni ändå har valt dem själva !

pic up the phone, wazzzaaa
Matspetter
25 augusti 2008 · 139 Inlägg

fish skrev:
http://www.blocket.se/vi/17147602.htm?ca=5_s Tror ni det är nåt fel på den annonsen?? Jag vet att priset kanske är lite högt. MEN den är inte märkbart dyrare än andra med det miltalet, samt tror jag ej man hittar en finare. Och priset är prutbart=) Kommentera gärna med det jag borde ändra.

Kan bara säga att det är väldigt mycket fakta om vad du vill byta med för bil. Ha 2-3 rader längst ner istället, jag får iallafall intrycket av att du tar vad som helt i inbyte för att bli av med bilen. Med tanke på hur fin bilen är så borde du ta bättre bilder, t.ex ljusare och mer välplanerade. Inreding är intressant att visa med. Några tips jag tror kan underlätta!

/Alex

zortep
25 augusti 2008 · 911 Inlägg

Martin 9-3 skrev:
Det är väldigt avgörande.

Klarar man inte ens av att skriva en seriös annons utan stavfel och särskrivningar mm så backar man direkt.
Sen är det många utlänningar eller osvenska namn och det skulle jag aldrig i mitt liv ringa till en sån och framför allt inte sälja till heller.

Så du skulle inte sälja din bil till mig om jag skulle vilja köpa den ?

pic up the phone, wazzzaaa
Corvair65 Stolt pappa
25 augusti 2008 · 161 Inlägg

Samma visa varje höst. På våren finns inga bilar att köpa, och priserna är vidriga. Men på hösten blir dom billiga. Bilhandlarna har fulla lager och rear ut skiten. Helt underbart! Ska nämligen köpa ny bil nästa vecka.

Senast redigerat av Corvair65 (25 augusti 2008)

Jays Lite allt möjligt
25 augusti 2008 · 51 Inlägg

Försöker sälja min vinterleksak.. endast fått två samtal, en som skulle ha den som typ get away car, men han hörde aldrig av sig igen, sen någon annan som inte heller ringde igen.. så gett upp, ställt av skiten hos farsan..

patrik79
25 augusti 2008 · 782 Inlägg

Är det en vanlig bil som volvo, audi, saab, vw mm för 25-150000 så finns det sjukt många mer bilar än vad det finns köpare så annonsen måste va vettig med bra bilder, annonsen ska va max 3 dagar gammal sen är det kört, är inte skicket extremt fint eller att bilen har gått väldigt lite så måste den va bland dom 5-10 billigaste om man kollar +- en årsmodell och +- 5000 mil, det är bättre att sätta ut priset som man kan tänka sej och va stenhård på att det inte går att pruta än att inte få några samtal alls och förlora ev prutmån i värdeminskning.

Madhouse
25 augusti 2008 · 1 079 Inlägg

Kan bara dra lite vad jag reagerat på.
tror många drar sig för att köpa nu och framförallt ta lån, bensinpriset gör att man inte köper de bilar som drar mkt heller, man förväntar sig nästan att de ska ligga lägre i pris än vad de gör och med tanke på efterfrågan så borde priserna sjunka ännu mer. Letar själv bil lite halvt men har inget garage och därmed ingen brådska, men jag känner iaf av att man håller gärna i pengarna just nu. Många annonser är dåligt skrivna med rent skitsnack/taskig attityd även om det är menat till sista priskompisar/tv4 whatever så måste även de seriösa ögna igenom skiten.

En del lyckas med konstverket att skriva allt utom det väsentliga om bilen, kortfattat vad som är servat, besiktigat/skattat, miltal, växellådstyp utrustning i stora drag utan att gå in på minsta detalj. Sen ska bilderna vara så pass bra att man ska bli nyfiken, är inte så lockande med att se en bil som inte tvättats på flera månader, det minsta man kan kräva är att iaf bilen är tvättad. Är det en importbil av "svenssonbil" ska det stå i annonsen samt gärna vara lite dokumenterat (alla importbilar är inte skit men det hamnar i den kategorin utan rätt info, speciellt om det döljs).

En annan sak man stör sig på är annonser som ligger ute med "bilen är trasig men jag skickar med reservdelen", har man inte så höga ambitioner av sälja så får han nog behålla bilen, ska man lägga ut annons ska allt vara i sjysst skick annars ska det säljas som ett objekt och vara prisdumpat. Sen ska bilen vara besiktigad om den säljs i besperioden men det här är vad jag tycker och försöker följa när jag ska sälja iaf.

Senast redigerat av Madhouse (25 augusti 2008)

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Diplomats
25 augusti 2008 · 8 Inlägg

Martin 9-3 skrev:
Det är väldigt avgörande.

Klarar man inte ens av att skriva en seriös annons utan stavfel och särskrivningar mm så backar man direkt.
Sen är det många utlänningar eller osvenska namn och det skulle jag aldrig i mitt liv ringa till en sån och framför allt inte sälja till heller.

Och dom säger att rasism/fördomar inte finns kvar längre....

Destajnii
25 augusti 2008 · 219 Inlägg

Det är ju "modernt" att köpa en miljöbil nu, precis som det var modernt att köpa en SUV för några år sen och nu går suv priserna ner kraftigt!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang