Kan bara dra lite vad jag reagerat på.
tror många drar sig för att köpa nu och framförallt ta lån, bensinpriset gör att man inte köper de bilar som drar mkt heller, man förväntar sig nästan att de ska ligga lägre i pris än vad de gör och med tanke på efterfrågan så borde priserna sjunka ännu mer. Letar själv bil lite halvt men har inget garage och därmed ingen brådska, men jag känner iaf av att man håller gärna i pengarna just nu. Många annonser är dåligt skrivna med rent skitsnack/taskig attityd även om det är menat till sista priskompisar/tv4 whatever så måste även de seriösa ögna igenom skiten.
En del lyckas med konstverket att skriva allt utom det väsentliga om bilen, kortfattat vad som är servat, besiktigat/skattat, miltal, växellådstyp utrustning i stora drag utan att gå in på minsta detalj. Sen ska bilderna vara så pass bra att man ska bli nyfiken, är inte så lockande med att se en bil som inte tvättats på flera månader, det minsta man kan kräva är att iaf bilen är tvättad. Är det en importbil av "svenssonbil" ska det stå i annonsen samt gärna vara lite dokumenterat (alla importbilar är inte skit men det hamnar i den kategorin utan rätt info, speciellt om det döljs).
En annan sak man stör sig på är annonser som ligger ute med "bilen är trasig men jag skickar med reservdelen", har man inte så höga ambitioner av sälja så får han nog behålla bilen, ska man lägga ut annons ska allt vara i sjysst skick annars ska det säljas som ett objekt och vara prisdumpat. Sen ska bilen vara besiktigad om den säljs i besperioden men det här är vad jag tycker och försöker följa när jag ska sälja iaf.
Senast redigerat av Madhouse (25 augusti 2008)
Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.