3738
Sök

Inför: ENA-träffen på stora torget i Enköping 6/9

1 200 Inlägg
4 september 2008
Trådstartare
Tokken skrev:
daniel_83 skrev:
Jag skulle vilja ha ett vanligt 240V uttag.

Samma här.. dock ska man ha i åtanke att om det blir många bilar
så kan det OM det är ett vanligt 10A urtag bli brist på ström.
Vet att vi brukar ha 32A ända upp till 63A på träffarna.. 400V!
Så jag tänkte i alla fall att man kan här i trådan kan utlysa hur
många ljudbilar som kommer som behöver strömming.

Här är 1 i alla fall!
Jag vet att qpon lär behöva det också.. då är det två.
Samt Jalle, då e vi 3.

Vanligaste laddaren till bilarna idag är ju Ctek´s 25000.
Ska enligt uppgift dra drygt 300W.

Jäkla tur att jag fick reda på det smile Jag ringde precis kommun-snubben och frågade hur det ligger till med elskåpen. Uttagen är tydligen trefas-16A och det finns ett par stycken elskåp. Kan det räcka, om vi antar att cirka 6st bilar behöver ström? Jag ska införskaffa en sådan festlig låda med en massa säkringar och uttag. Sladdar har jag i alla fall redan smile

Team dBakuten
3 453 Inlägg
4 september 2008
Minister skrev:
Tokken skrev:
daniel_83 skrev:
Jag skulle vilja ha ett vanligt 240V uttag.

Samma här.. dock ska man ha i åtanke att om det blir många bilar
så kan det OM det är ett vanligt 10A urtag bli brist på ström.
Vet att vi brukar ha 32A ända upp till 63A på träffarna.. 400V!
Så jag tänkte i alla fall att man kan här i trådan kan utlysa hur
många ljudbilar som kommer som behöver strömming.

Här är 1 i alla fall!
Jag vet att qpon lär behöva det också.. då är det två.
Samt Jalle, då e vi 3.

Vanligaste laddaren till bilarna idag är ju Ctek´s 25000.
Ska enligt uppgift dra drygt 300W.

Jäkla tur att jag fick reda på det smile Jag ringde precis kommun-snubben och frågade hur det ligger till med elskåpen. Uttagen är tydligen trefas-16A och det finns ett par stycken elskåp. Kan det räcka, om vi antar att cirka 6st bilar behöver ström? Jag ska införskaffa en sådan festlig låda med en massa säkringar och uttag. Sladdar har jag i alla fall redan smile

Då så! Då har du ju läget under kontroll! No worries! smile

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

1 200 Inlägg
4 september 2008
Trådstartare
Tokken skrev:

Det börjar faktiskt kännas så smile Fasen så stressigt det har varit den senaste veckan.

Röster ska inte heller vara något större problem att få in. Vi lottar nämligen ut ett presentkort på 2500kr gällande lackbehandling eller bilvårdsprodukter på ENA Bilvårdscenter smile

EDIT: Vi har för övrigt 33st anmälda bilar av 40 platser just nu. Det är inte dåligt, på en vecka big_smile
Senast redigerat av Minister (4 september 2008)

Team dBakuten
3 453 Inlägg
4 september 2008
Minister skrev:
Tokken skrev:

Det börjar faktiskt kännas så smile Fasen så stressigt det har varit den senaste veckan.

Röster ska inte heller vara något större problem att få in. Vi lottar nämligen ut ett presentkort på 2500kr gällande lackbehandling eller bilvårdsprodukter på ENA Bilvårdscenter smile

EDIT: Vi har för övrigt 33st anmälda bilar av 40 platser just nu. Det är inte dåligt, på en vecka big_smile

Snyggt jobbat! smile

dBAkuten
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

1 200 Inlägg
4 september 2008
Trådstartare
Betyder det på något sätt otur att visa upp people's choice-pokalen innan träffen? Den har nämligen kommit och den är 'GANSKA så nice' wink
Senast redigerat av Minister (4 september 2008)

821 Inlägg
4 september 2008
Det tycker jag inte det vore smile Håll koll på den bara så ingen snorunge ifrån "blackeberg" tar den wink

En annan har någon skitladdare från biltema. 300 kr smile hoppas den fungerar

Trucker
2 710 Inlägg
4 september 2008
Brukar denna träff vara stor? Gått på SCF en gång o vet att den e skön, men hur är de me denna ?? smile

Fart missbrukare

1 200 Inlägg
4 september 2008
Trådstartare
BMWgrabben skrev:
Brukar denna träff vara stor? Gått på SCF en gång o vet att den e skön, men hur är de me denna ?? smile

Detta är första ENA-träffen någonsin. Kom hit på lördag så får du se precis hur stor den är smile

Oge
4 september 2008
Jaa strömmen lär det ju inte vara nå problem med!.. Annars har ni ju en elektriker på platts!.. Hehe..

Ikväll så lämnar man iväg Imprezan i ENA-Bilvårdscenters händer då de ville puttsa upp min bil inför lördag.. så då kommer den vara som ny!.. hehe

Team dBakuten
3 453 Inlägg
4 september 2008
Minister skrev:
Betyder det på något sätt otur att visa upp people's choice-pokalen innan träffen? Den har nämligen kommit och den är 'GANSKA så nice' wink

Ja för fan visa upp den!! wink

dBAkuten
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Inte riktigt normal!!!
271 Inlägg
4 september 2008
Sladda gärna förbi torget och dumpa en röst på bilen jag ställer ut... tongue
Kommer att känna mig lite ensam och rädd där bland alla killar som är vana att ställa ut sina fina bilar. big_smile

// Blåbäret Lena

Döden knackade mig på axeln. Men jag räckte honom långfingret... Jag är inte klar med livet än!

Team dBakuten
3 453 Inlägg
4 september 2008
lilla_tingeling skrev:
Kommer att känna mig lite ensam och rädd där bland alla killar som är vana att ställa ut sina fina bilar. big_smile

// Blåbäret Lena

Va fan! Va e detta för smygraggning av röster!winklolwink

Nä men klart du inte ska känna dig ensam.. Kom bort och hälsa på hur mycket du vill
hos mig å bubblan hahaha.

dBAkuten
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

821 Inlägg
4 september 2008
lilla_tingeling skrev:

// Blåbäret Lena

Du är inte ensam om att vara "nybörjare" på att ställa ut sin bil.
Detta blir första och enda gången för detta året med förhoppning att kunna ställa ut många ställen till nästa år smile Men någonstans ska man ju börja!

1 200 Inlägg
4 september 2008
Trådstartare
Oge skrev:
Jaa strömmen lär det ju inte vara nå problem med!.. Annars har ni ju en elektriker på platts!.. Hehe..

Ikväll så lämnar man iväg Imprezan i ENA-Bilvårdscenters händer då de ville puttsa upp min bil inför lördag.. så då kommer den vara som ny!.. hehe

Finemang! Jag var där och pratade med dem i förmiddags. De skulle putsat upp min bil också, men jag väljer som sagt att lotta ut ett presentkort på 2500kr istället. Nu känner jag mig nobel smile

Håll i er nu... för här kommer bucklan tongue

0,4m hög och 18cm i diameter
http://img213.imageshack.us/img213/8335/img4104qx0.jpg

821 Inlägg
4 september 2008
Den var riktigt riktigt schysst!!
Bara säga grattis till att du fixat en sån läcker pokal.
Samt lycka till.. till alla på lördag som kommer dit smile

Inte riktigt normal!!!
271 Inlägg
4 september 2008
Wow!!! Pokalen var riktigt snygg... big_smile

// Lena

Döden knackade mig på axeln. Men jag räckte honom långfingret... Jag är inte klar med livet än!

FreddeK
4 september 2008
Holy mcgyver...nästa år är den min! ååå jag trånar!

70 Inlägg
4 september 2008
Liten fråga, om man "bara" vill komma förbi å titta en sväng(p.g.a tidsbrist) - hur är det med parkering i omejden? Är inte så hemma i dessa "trakter"!
Mvh / K.

821 Inlägg
4 september 2008
bernersennen skrev:
Liten fråga, om man "bara" vill komma förbi å titta en sväng(p.g.a tidsbrist) - hur är det med parkering i omejden? Är inte så hemma i dessa "trakter"!
Mvh / K.

Det finns bra med parkeringar runt omkring torget. Vid intersport har du en jättestor parkering. Sen har du vid busstorget. Glöm inte P-skiva samt att man bara på vissa ställen får stå 1 timme och vissa 2 timmar samt en parkering hur länge du vill

70 Inlägg
4 september 2008
sengstr skrev:
bernersennen skrev:
Mvh / K.

Det finns bra med parkeringar runt omkring torget. Vid intersport har du en jättestor parkering. Sen har du vid busstorget. Glöm inte P-skiva samt att man bara på vissa ställen får stå 1 timme och vissa 2 timmar samt en parkering hur länge du vill

Ok, tack för infot / K.

Sök