tomgången går som ett ång lok!

E30Tompa Rörpulare
28 februari 2006 · 1 453 Inlägg

Tjenare allihopa nu e de så att min bmw 518i inte går som de ska när ja startar igån bilfan så låter den wroom ..... wroom....wroom hela tiden förutom om de har vart rikigt kallt ute då tjåken eller vafan de nu stavas:) är i som den går som de ska sen när man är ute och kör går den som en klocka men så fort man släpper gasen på lägre varv blir den ryckig kan de vara tomgångs motorn som e strulig eller får den förlite soppa? hoppas iaf att ni kna kma me nån bright ide smile ursäkta snåleriet me punkterna:)

Mvh Tommy

Senast redigerat av nissan 200sx (28 februari 2006)

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
Chevrolet Impala ss "White trash lowrider" (1964)
BMW E30 M3 "Barnfind" (1988)
BMW E61 m5 (2007)
Injen Husägare
28 februari 2006 · 268 Inlägg

kolla insugsbälgen så den ej är sprucken så att han drar i sig tjuvluft

no turbo shit just real power
Petta83
1 mars 2006 · 15 Inlägg

testa pumpbromsa några gånger på frilägge så märker du om tomgången sakta sänker sig. gör den det så kan du börja kolla om någon vacumslang har lossnat eller gått av, kolla noga under motorn för tappar till vissa funktioner på bilens motor som servostyrning och liknande organ som styrs av vacum kan gått sönder... good luck!

Vatten är livsviktigt för alla dock ej brustabletter!!
Bjolin
4 april 2006 · 12 Inlägg

Håller med Petta83. Kolla ifall någon vacuumslang läcker eller har lossnat. Har (ibland) samma problem på min 518i e28, men jag har dock inte hittat någon läckande sland..

Köp inte, gör det själv!
BMW 518i "Bavaria e28" (1987)
Volkswagen 1300S "Candy Apple Red" (1972)
E30Tompa Rörpulare
4 april 2006 · 1 453 Inlägg

okey tack för svaren:)

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
Fernicus Kejsare
4 april 2006 · 547 Inlägg

Choke stavas det wink

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.
JonHultgren
4 april 2006 · 95 Inlägg

Jag har ett liknande problem med min Audi A4 efter att jag monterade en sekventionell dumpventil. Så fort bilen går ner på tomgång tuffar den till några gånger så att motorn nästan dör, sen går den som den ska på tomgången igen. Kan det va något med vacumslangen där också ni som vet?? Väldigt tacksam för svar.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang