3578
Sök

Byta LMM i en Citroen, svårt?

85 Inlägg
8 juli 2008
Trådstartare
Min gula motorlampa har har lyst från o till i bilen ett tag, så jag åkte in till verkstan för en avläsning.
Där fick dem fram att LMM;en var kass, så beställde en sån.

Nån som vet om det e svårt o byta den själv?
Bilen är en Citroen Jumpy 2.0 Hdi -01.

Hade ju vart guld värt o byta den själv om det nu går, slippa casha för en massa jobb.

// A

I´m a Gubbe !

1 488 Inlägg
8 juli 2008
Den brukar sitta innuti luftfilterlådan, fastskruvad eller på röret som leder insugsluften till luftfilterlådan. Vänta på nya LMM så vet du hur den ska se ut när du letar, så kan du börja vid luftfilterlådan.

Jag har bara kikat på en citroen, och det var en Citroen C8 hdi och den var det väldigt enkelt att byta på iaf.

Tycker även du kan prova att kolla kontakterna på din LMM när du tagit loss den, ibland kan ärg på de vara problemet bara. Då kan du lämna tillbaka din nya innan du monterat den smile

Lycka till!
Senast redigerat av itouch (8 juli 2008)

85 Inlägg
9 juli 2008
Trådstartare
Tackar tack!
Skall genast kolla detta.

Har jag tur är det bara ärgat lite... fast det kanske e lika bra o byta när man ändå har en ny!

I´m a Gubbe !

407 Inlägg
9 juli 2008
Alpha-X skrev:
Tackar tack!
Skall genast kolla detta.

Har jag tur är det bara ärgat lite... fast det kanske e lika bra o byta när man ändå har en ny!

Om den inte kostar fasligt mycket så är det lika bra att byta, den kanske visserligen håller ett tag till om du rengör den. Men är bilen sju år gammal, o den krånglar lite/är död, så känns det som den kan ge upp snart ändå så lika bra att byta när du ändå ha bort den.

Sök