"Proffstoning"

Motion
6 april 2006 · 7 Inlägg

Har precis fått hem min 9000 från en firma som har proffstonat rutorna på den.
Jag är dock inte 100% nöjd, då jag är väldigt pedant av mig tongue
När man tittar nära så ser man några små enstaka luftbubblor på varje ruta...
Man ser det bara när man står precis vid dörren, och vid vissa vinklar.

Är jag för känslig eller ska jag klaga?
Det kanske är omöjligt att göra det helt 100% bubbelfritt, vad vet jag...
Men man blir ju lite sne när det kostar 3000kr och man inte är helt nöjd...

Hade den inlämnad hos bvs i Växjö...

Senast redigerat av Motion (6 april 2006)

Tengu1969
6 april 2006 · 1 396 Inlägg

Åk tillbaka och säg att du inte är nöjd, klart som katten att det inte ska finnas bubblor i toningen!

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
Miklen
6 april 2006 ·

Åk tillbaka å visa bubblorna å som ovanstående..påpeka att inte nöjer dig med detta. dom kanske kan fixa d direkt på plats annars får dom ju ta in den igen å göra om d..

rolle83
6 april 2006 · 48 Inlägg

om luftbubblorna inte försvunnit efter ett par dagar så ska du åka tillbaka o slå näven i bordet så deras kaffekoppar hoppar till smile

Pälle
6 april 2006 · 121 Inlägg

Det är inte blåsor med vatten då? Det kan det bli och det 'kryper' ut av sig själv, snabbare om bilen står varm! Men är det luft försvinner den ju inte av sig själv, då ska jobbet klart göras om!

/Pelle

TeQuilla
6 april 2006 · 764 Inlägg

Klart du ska klaga om du inte är nöjd.

TeQuilla
Saab 9-3 Aero "Fetingen" (2005)
sveddan
6 april 2006 · 1 453 Inlägg

Stod bilen i varmgarage samma natt som filmen monterades? Mvh

Motion
6 april 2006 · 7 Inlägg

Tack för alla svar.

Sveddan: Japp det har den gjort.

Fast bara i ett dygn.

Senast redigerat av Motion (6 april 2006)

fr3drik
6 april 2006 · 342 Inlägg

så blev det på mina rutor också.. efter ca en vecka försvann dom och sen va dom helt perfekta!

Senast redigerat av fr3drik (6 april 2006)

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express
Loffe_ Escalade
6 april 2006 · 45 Inlägg

Det är lite små bubblor nån vecka efter man tonat. Men försvinner de inte efter nån vecka då ska du givetvis åka tillbaka och slå näven i bordet som rolle83 sa tongue

-Ncs-
6 april 2006 · 321 Inlägg

precis, dom finns där, vare sej man vill eller inte smile...tar kanske nån vecka innan allt har "lagt" sej å resultatet blir perfekt. Tänk på att inte öppna fönstrena på c:a 1vecka, då kan du sabba toningen rejält!

Mvh / NIclas

Tough ain´t...ENOUGH!
Fernicus Kejsare
6 april 2006 · 547 Inlägg

Vänta några veckor, och medans du gör det går du på gym och tränar dina triceps, så om bubblorna är kvar så kan du fanimejen visa dom vart skåpet ska stå genom att göra ett nävmärke i bordet tongue. Nej usch, jag är övertrött

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.
Motion
6 april 2006 · 7 Inlägg

Är jättetacksam för alla svar!

Pratade med dem idag,de sa att det är tekniskt omöjligt att få det bubbelfritt, eftersom bilen är "gammal", och det är dammigt. Kan de säga så?

XdanneX
6 april 2006 · 151 Inlägg

man lämnar ju in de för att de inte ska bli något fel på toningen. annars kan man ju göra de själv och få samma resultat.

Motion
6 april 2006 · 7 Inlägg

XdanneX skrev:
man lämnar ju in de för att de inte ska bli något fel på toningen. annars kan man ju göra de själv och få samma resultat.

Japp precis...Visserligen tror jag inte att jag hade fått det bättre hehe, men man retar sig lite på det när man hade kunnat göra det själv, 50% billigare.
Då hade man haft två chanser på sig.

Renjägarn
7 april 2006 · 638 Inlägg

XdanneX skrev:
man lämnar ju in de för att de inte ska bli något fel på toningen. annars kan man ju göra de själv och få samma resultat.

Men är det korn på rutan så går det inte, oavsett hur länge du hållt på att tona.

Om det är en gammal bil så kan det hända ja, det kan vara knottrigt på rutan, som man knappt känner men det räcker för att det ska bli en liten luftficka.

Kommer väl nånting här snart!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang