saknad & sorgen efter bilen!

Honke_86 Härnösand
22 februari 2008 · 191 Inlägg

Ursäkta om jag skriver dåligt! ville skriva av mig!





Har ni nångång vare så förtjust i en bil som man har haft så man nästan får en tår i ögat då man säljer den?

Sitter hemma för mig själv & tänker på bilen som nu kanske ska få en ny ägare! tänker tillbaks på tid man har haft med den!

Börja att man åkte på nån motorcykel & hade en volvo 740! men jag ville ha nåt annat. Satt & leta länge. Det var Ford probe,Supra mk3,pontiac fiero,husaberg 650,Yamaha R1 Men jag lyckas hitta nåt bil som Heter Toyota Mr2. Jag visste inte så mycket om just den bilen. Men jag hade jobba sparat pengar en hel vinter,bode hemma,hade inge riktigt jobb. Men jag lyckas spara ihop till en Mr2:a till slut!så en kväll satt jag hemma på www.blocket.se & titta efter en bil! då hitta jag ju den här bilen å vart till mig. Den ska jag  ha.Fick med mig Morsan & åkte på kvällen vid 4 tiden! det vart en lång resa,dåligt väder,lastbilar stog efter vägen & det gick knappt att köra fortare en 70 på grund av dåligt väder. Men vi kom fram till slut! klockan var vid 12 på natten & jag såg baklysena på bilen lysa på parkeringen. (Vart till mig ännu mer)

Fick ett Ha begär. Kom fram till den & titta, kofångare små hänge,lacken var inte den bästa ner till. Men jag skulle ha den ändå! så jag köpte den och var överlyckig på vägen hem.

Tänk att man själv lyckas jobba ihop pengar till den här! det vart ännu roligare då! så vägen hem gick fortare kändes det som! (åkte bätre i Mr2:an i jämfört med Audi A6 från 97)

men det var ännu mer halt ute nu. Så det gick inte lika fort att komma hem! hade hänt nån olycka på vägen hem med så man fick stå och vänta i 2 timmar innan alla bilar börja röra sig! Men det gick bra ändå.
Men det var inte slut en. Vi hade åkt flera timmar i bil nu & tröttheten börja krypa på en sakta men säkert!


Nu är klockan ungefär 10 på morgonen & har inte sove nåt! bara stanat å käka nån macka & pissa. jag kände att  snart är jag hemma.tTänkte att de här går ju bra det är ju bara 2 mil kvar hem. men då hände det.
skulle sätta till mig i bilen lutar bak huvudet på nackstödet & börja slapna av för jag var ju snart hemma. Det var det dummaste jag har gjort..........jag somnade med båda händerna på ratten i 90km\h!!!!!

bilen åkte med en sovande förare bakom ratten & var på Väg ner i stor diket på vänster sida av vägen! Morsan min var 2km framför mig så hon såg inte mig.........gissa vad som hände!



JAG klara mig!  Hade en Ängel med mig. Det var min 4 år Yngre bror! han hade åkte i samma bil som jag!
Han trode att jag skämtade. Men han vart orolig då jag inte svara & bilen snart var i diket. Så han hög tag i ratten och skrek mitt namn.
Jag vakna till poäng gång då han sa mitt namn med en hög röst.
jag Hög till ratten å ratta in mig på rätt fil igen! sen var jag vaken dom 2sista milen hem!

Tackar min bror så mycket för det. För vem vet vad som kunde ha hänt om han inte var där med mig! han och jag kanske hade dött!.Bleve förlamad eller vad som hälst & jag fick behålla min bil!

Så man fick Hem bilen till sist med Ett smile på Ansikter & en historia att berätta om!

Bilen fick genast nya lampor fram,lacken fixades,kofångare likaså! sen har man avverkat 2500mil på ett år. Så här sitter jag & tänker på bilen som gett mig så mycket roliga minnen. Det är min första Bil som jag spara ihop själv! kommar sakna den då den är såld & jag hoppas att nästa ägare är lika rädd om bilen som jag har vare.  Men nu står en av mina dröm bilar och väntar på mig.

En Camaro från 1987. Men Mr2:an kommar alltid att ha en varm plats i hjärtat & kan lätt köpa en ny då jag saknar den. ångrar inte köpet ett dug!

Toyota Mr2 är en Kanon bil!


Så här sitter jag med En tår i ögat!



/ Håkan smile

Allt med Motor är roligt :)
Toyota Supra TT "Twinturbo Bpu" (1997)
SaabLejon ÖSM #1 -08
22 februari 2008 · 484 Inlägg

Köpte bil och började övningsköra i, varit utan bil i ca två-tre veckor under alla år nu.
Hamnade på plåtverkstaden efter kontakt med ett rådjur i lagom tillåten hastighet, värsta tiden i mitt liv (såklart inte, men segt var de allt)

R.I.P.
2004-01-10
2007-06-17
beta
22 februari 2008 · 804 Inlägg

Snacka inte om det.
Drömde om mr2:a länge, tog ett tag efter gymnasiet innan jag fick jobb (närmare 1år), efter ett par månader fick jag ett än bättre jobb, nu hade jag äntligen råd att börja tänka på vad jag ville ha för bil, satt och kollade runt några månader och hittade den jag har nu, långt från den billigaste men med skinnklädsel och hela köret och bra med dokumentation med massor med kvitto osv från tiden i tyskland, så jag slog till. Det är en fantastisk känsla att ha haft en motig skoltid, haft svårt att få jobb, sen när allt vände, det var gåshud varje gång man satte sig bakom ratten och man kände sig riktigt stolt att äntligen faktiskt ratta bilen man bara fantiserat om tidigare.

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
22 februari 2008 · 5 042 Inlägg

Vet hur du känner dig.
Hade själv en Pontiac Firebird 89a som jag jobba o slet för.
Sålde den i höstas pga grovt pengabehov o allt var åt helvete hmm
Ångrar det så grymt mycket.
Men men life´s go on.

C H E V R O L E T <3
NeonX
17 juli 2008 ·

skall snart sälja min förstabil som jag haft i snart 3 år....visst den är inte unik bilmässigt men jävlar va man har gjort saker med och i och runtomkring den bilen, den har juh vart me hela livet känns det som. många som har lite hat-kärlek till den runtomkring i umgängeskretsen. Kommer sakna den som fan...men den är för slö för att behållas så supra mk3 here i come wink

Izual
17 juli 2008 · 4 571 Inlägg

Ta det i den utmärkta bloggen.

http://www.garaget.org/blog.php

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang