5887
Sök

AC fungerar inte bara luft.

7 Inlägg
20 juli 2008
Trådstartare
Hej
har en golf gti 02 som har rullat 9000 mil.
det är så här att ac slutade fungera igår, det kommer bara luft som en vanlig fläkt även
om man ställer på det kallaste utan att få den här ac kylan. vet någon vad det kan bero på?.
Skulle vara väldigt tacksam om ni kunde hjälpa mig.......

Random Hero
4 047 Inlägg
20 juli 2008
när fyllde du ac:n senast ? de kan va slut på kylmedel, eller så får du provtrycka den på nå verkstad som har ac utrustning o läcker den delfyller dom den me spårmedel om de e ett litet hål så får du köra ett tag, o komma tbx så lyser dom me en lampa o ser var hålet e så fixar dom just den delen som e paj.

de kan också vara så att torkfiltret e slut smile

Dog food lid. Backwards

7 Inlägg
20 juli 2008
Trådstartare
jag har ingen aning om när ac:n fylldes senast jag köpte bilen för typ 1,5 månad sen sad. kan det ha nåt
med säkringar o göra?

2 182 Inlägg
20 juli 2008
Funkar ac pumpen överhuvudtaget?

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

född blåvit
624 Inlägg
20 juli 2008
Åk till nån kylfirma som får tryckprova om det finns medel eller inte, prova brukar de göra gratis.

Om kompressorn inte går alls så kan det bero på att systemet är tomt och/eller filter behöver bytas. Oavsett så är det inget man kan hemmasnickra med.

7 Inlägg
20 juli 2008
Trådstartare
jag vet inte...när ac:n fungerade så gick varvmätaren up lite när man aktivera den..nu gör
den inte det...kan det betyda nåt?

1 353 Inlägg
20 juli 2008
kolla dina säkringar.. om ac:n funkar som den ska så ska din tomgång pendla lite grann när kompressorn går igång.. e de helt dött så går den inte igång alls  =  ingen kyla--

2 182 Inlägg
20 juli 2008
dabby skrev:
Om kompressorn inte går alls så kan det bero på att systemet är tomt och/eller filter behöver bytas. Oavsett

Kann även betyda att den kärvat ihop, händer på många bilar då de flesta inte kör med AC på vintern.
Kompressorn måste motioneras även på vintern.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

17 Inlägg
20 juli 2008
Förmodligen har din AC kompressor lagt av eller så är de så att lågtryckspressostaten har brytit till följd av förlite freon (R134) och då startar inte kompressorn för att undvika ras. så åk till en firma som utför trycktest på din acanläggning och så kollar dom om den läcker annars kan de vara så att de bara är brist för köldmedie varar inte förevigt

//Robin

7 Inlägg
20 juli 2008
Trådstartare
taack för all hjälp!..jag ska börja med att kolla säkringarna först och om
jag inte hittar nån fel där då åker till nån firma som kan sånt..

Sök