5124
Sök

Hjälp med Volvo 850, låter från höger bakhjul

anna_catharina
19 juni 2008
Trådstartare
Är ju så att jag köpt ny bil den gångna veckan. När jag köpte den sa ägaren att hjullager höger bak behövde bytas, och det lät precis som att det skulle vara det felet också. Men nu är det kollat och hjulet sitter inte glappt eller så, så det verkar inte alls vara det felet. Och mekanikerna på volvo sa att det var extremt ovanligt att man behövde byta hjullager bak och att dom aldrig hade hört det. Självklart är även däcken o fälgarna kollade o de är inte felet.

Någon som vart med om detta och har nåt förslag om vad som kan vara fel? Det kommer från höger bak då, låter ingenting vid låga hastigheter men mer o mer oljud kommer efter 50 km/h. Det är liksom som att det är nåt som skrapar i, inte hela tiden utan med jämna mellanrum.  neutral

Bilen är en 850 glt årsmodell -97.
Senast redigerat av anna_catharina (19 juni 2008)

691 Inlägg
19 juni 2008
skulle kunna vara handbroms backarna inne i skivan som beläggningen har släppt på kanske...

2 072 Inlägg
19 juni 2008
Curse skrev:
skulle kunna vara handbroms backarna inne i skivan som beläggningen har släppt på kanske...

ja jag tänker på de me just nu.. kan vara de.. eller nått som har hamnat mellan skivan och skyddet?

Sandzoo i da house

anna_catharina
22 juni 2008
Trådstartare
ok ska prova kolla det, thanks  smile

Gödseldräng
4 529 Inlägg
22 juni 2008
låter som handbromsbackarna som föregående talare säger
men att dom sa att det var ovanligt att hjullagren blir kassa bak på en 850 är bullshit
varit med och bytt XX antal hjullager bak på många olika 850 så kan likaväl vara det även om det inte glappar

anna_catharina
21 juli 2008
Trådstartare
Det var iaf att handbromsvajern rostat så den gått av lite! Därmed låg handbromsen på lite då o då och då blev ju däcken ojämt slitna så det lät som satan. Så nu e den bytt o 2 nya ballongdäck är införskaffade för 2200... suck.

Sök