5491
Sök

Audi 1.8s -88 katalysator läcka

1 Inlägg
9 april 2006
Trådstartare
Hej! Jag har en Audi 1.8s -88 med hål på katalysatorn. Jag har hört från vissa att lagen säger att man inte behöver katalysator på 88:or och vissa säger att är den orginalmonterad ska den sitta kvar, nån som vet vad som gäller?

Om den ska sitta kvar och jag ska svetsa den, vad ska jag tänka på? är det mer än minus kabeln på batteriet jag behöver lossna?

20 Inlägg
9 april 2006
Du kan svetsa igen hålet och katten behöver inte fungera på en 88:a men den skall sitta på plats och får enligt SBP inte tas bort  ( när jag var där med den -88:a jag har ) .

Sen om du vill ta ner den och slå ett spett igenom för bättre flöde är upp till dej men är väl lite onödigt om den fungerar och inte är täppt .

Du kan få mer svar på dina specifika audifrågor på www.nordicaudi.com under forum och det är skandinaviens största audisajt med över 5000 st besökare

460 Inlägg
10 april 2006
Cadde skrev:
Hej! Jag har en Audi 1.8s -88 med hål på katalysatorn. Jag har hört från vissa att lagen säger att man inte behöver katalysator på 88:or och vissa säger att är den orginalmonterad ska den sitta kvar, nån som vet vad som gäller?

Om den ska sitta kvar och jag ska svetsa den, vad ska jag tänka på? är det mer än minus kabeln på batteriet jag behöver lossna?

Vi kopplar alltid bort  batteri och elektonikboxar innan svetsning

A.E
bulverkstadsägare sen 25år

Sök