Öppet Sportfilter

GTIClubsport
30 mars 2006 · 451 Inlägg

hejsan tänker skaffa öppet sportfilter till min Audi A4 3.0q skulle jag kunna få lite hjälp med vad jag behöver kanske ny adapter eller nåt sånt ?

SamLaG MeD FöRaReN UnDer FäRd Är StRänLiGeN FöRbJuDeT MeN JaG StAnNaR GäRnA!!
BMW Alpina B3 Biturbo "Alpina B3 Nr 002" (2007)
Volkswagen GTI Clubsport "Max Utrustad" (2017)
Malmoe SSS -12
30 mars 2006 · 3 217 Inlägg

Åk in till närmsta återförsäljare av luftfilter, där finns väldigt många filter och väldigt bra hjälp!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
GTIClubsport
30 mars 2006 · 451 Inlägg

de finns Mico , de säljer K&N filter fast de kan ingeting sad

SamLaG MeD FöRaReN UnDer FäRd Är StRänLiGeN FöRbJuDeT MeN JaG StAnNaR GäRnA!!
Volkswagen GTI Clubsport "Max Utrustad" (2017)
BMW Alpina B3 Biturbo "Alpina B3 Nr 002" (2007)
niklazz
30 mars 2006 · 55 Inlägg

jag vill byta till sportfilter på min ford...men vad är det för nån givare som sitter på luftburken?

Ph0enix
30 mars 2006 · 214 Inlägg

niklazz skrev:
jag vill byta till sportfilter på min ford...men vad är det för nån givare som sitter på luftburken?

skulle tippa på luftmängdmätaren..

Toyota Celica Phoenix Reign of fire
Toyota Celica "Phoenix 2" (2000)
Festlund
6 april 2006 · 33 Inlägg

Ph0enix skrev:

niklazz skrev:
jag vill byta till sportfilter på min ford...men vad är det för nån givare som sitter på luftburken?

skulle tippa på luftmängdmätaren..

jag undrar en sak angående luftmängdmätare.

Ska sätta in ett öppet luftfilter i en 850 och märkte igår att luftmängdmätaren sitter på orginal luftburken. Är mätaren ett måste? Måste jag köpa en adapter av nått slag för mätaren?

Volvo_Mannen Volvoskadad
6 april 2006 · 6 017 Inlägg

du måste ha mätaren, för den talar om för datorn hur mycket luft som kommer in i motorn, och då vet datorn hur mycket bensin som den ska skicka in

Jonas
båge montör och hobby mekaniker
6 april 2006 · 2 672 Inlägg

vart kan man få tag på en sådan adapter då? till BMW 318 -93 tex

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
Northbeach
6 april 2006 · 9 Inlägg

Jag har också någon sorts givare på min orginal burk, med slangar som jag antar har med insprutet att göra. Tänkte höra hur jag ska göra med den om jag vill plocka bort burken och sätta på ett öppet sport luftfilter.

Tacksam för svar..

Mvh
Simon

viccoA
6 april 2006 · 3 110 Inlägg

På min bimmer sitter LMM innan luftfilter från motorn sett så inga givare eller något sådant behöver flyttas.

Festlund
6 april 2006 · 33 Inlägg

Jag provade nyss å rycka bort sladden och startade motorn, bilen funkar ju men när jag stoppade tillbaka sladden så gick den upp i varv igen på tomgången...

Vart kan man då få tag i sådana adapter?

insane_1 Min dröm, din vardag.
6 april 2006 · 641 Inlägg

Adapter mellan LMM och filter säljs lite överallt, finns bla på http://www.lintec.nu/adapters.php

Senast redigerat av insane_1 (6 april 2006)

Nissan 200sx s13 "Chuki" (1992)
Northbeach
6 april 2006 · 9 Inlägg

Så man bara öppnar filtret sätter på en adapter sedan filtret?

Boije Audi S2, 11,07@402
7 april 2006 · 102 Inlägg

Northbeach skrev:
Så man bara öppnar filtret sätter på en adapter sedan filtret?

Funkar inge bra att sätta på Öppet filter på Golf 2 GTi då hela insprutningstyrningen sitter i locket på luftburken. Kika in på gtiklubben.nu och sök på öppet filter så finner du massa svar och tips.

Iofs ingen "orginal" bil går bättre med öppet filter.. detta har avhandlas i tidigare trådar.

Senast redigerat av Boije (7 april 2006)

- "Fixade det som var trasigt men..." -
Boije Audi S2, 11,07@402
7 april 2006 · 102 Inlägg

Festlund skrev:
Jag provade nyss å rycka bort sladden och startade motorn, bilen funkar ju men när jag stoppade tillbaka sladden så gick den upp i varv igen på tomgången...

Vart kan man då få tag i sådana adapter?

Rycker du ur sladden till lmm går bilen in i "lipmode"/Nödläge och bilen går inge vidare och du får ett felminne.

- "Fixade det som var trasigt men..." -
Northbeach
8 april 2006 · 9 Inlägg

Tack för svaren ! smile . Okej då förstår jag.. Dock är inte bilen helt orginal men jag ska lyssna på vad du säger.. big_smile

Mvh

ghost_boy83 CREW
10 april 2006 · 2 594 Inlägg

Festlund skrev:

Ph0enix skrev:

niklazz skrev:
jag vill byta till sportfilter på min ford...men vad är det för nån givare som sitter på luftburken?

skulle tippa på luftmängdmätaren..

jag undrar en sak angående luftmängdmätare.

Ska sätta in ett öppet luftfilter i en 850 och märkte igår att luftmängdmätaren sitter på orginal luftburken. Är mätaren ett måste? Måste jag köpa en adapter av nått slag för mätaren?

hej har haft samma problem med min luftmassemätaren sitter fast med locket och det bästa sättet
är att kapa sönder locket så att det blir röret kvar sen är det bara att trycka dit ett filter passar son pitten i greta

ghost_boy83 CREW
10 april 2006 · 2 594 Inlägg

2_Hot_Golf skrev:
hejsan tänker skaffa öppet sportfilter till min Audi A4 3.0q skulle jag kunna få lite hjälp med vad jag behöver kanske ny adapter eller nåt sånt ?

hej i flesta fall måste du bygga eller be nån kunnig svetsa en adapter för det finns ej ute i handeln tyvärr. skälv fick jag bygga en egen till min v70t5 men det är olika du ser om du drar i sär slangarna om det passar att sätta på ett filter lycka till

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang