Ryck vid acceleration.

deciliter
14 april 2006 · 8 Inlägg

Har problem med min ryck vid häftig acceleration med min Toyota Supra. Vid "normalt" gaspådrag knappast inget men vid häftigt eller "plattan i botten" är det som om tändningen slår ifrån någon 10-dels sekund med ca 2 sekunders mellanrum. Bilen är en MK III 7M-GTE -92. Vore mycket tacksam för tips om eventuella orsaker till ett irriterande problem.

Toyota Supra GTE "7M-GTE" (1992)
Johan_K
14 april 2006 · 31 Inlägg

När byttes bränslefiltret sist? är laddtrycket uppställt något? för isf kan det vara spikningssensorerna som bryter tändningen när laddtrycket stiger. Provat bytt stift?

//johan

Att vara tvåa är att vara första förloraren
Rally_ Goa Gubbar från Göteborg!
14 april 2006 · 161 Inlägg

en grov gissning är tändstiften..

Volvo 240 "VOC" (1990)
Volvo 240 "VOC" (1983)
Sharky
14 april 2006 · 10 287 Inlägg

Först måste Deciliter berätta om bilen är trimmad eller inte.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
deciliter
15 april 2006 · 8 Inlägg

Bytte tändstift under vinteravställningen. Sitter nu monterade NGK Laser Platinum BCPR6EP-N-8.
Bytte även tändkablar. Laddtrycket är uppskruvat till 0,85.
Ryckningarna är mer märkbara innan normal motortemp.
Vad jag gjort utöver standard framgår av presentationen på sidan "bilar"  (gå in på "deciliter")

Toyota Supra GTE "7M-GTE" (1992)
Painadict Fiat Coupe 16vt
15 april 2006 · 71 Inlägg

Nu vet jag ju inte vad en Supra laddar org men de låter ju som knacksensor "slår" in...
när du bytte stift...bytte du till kallare eller e det org stift?

chrizz Administratör
15 april 2006 · 11 783 Inlägg

Jag har samma problem med min 9-3:a ibland ! sad

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Sharky
15 april 2006 · 10 287 Inlägg

Man måste köra bilen för att fatta om det är beroende på tändning eller soppa. Men som du beskriver så låter det som snålt med soppa (typ vattentempgivare som felar eller motsv).

/Göran

deciliter skrev:
Bytte tändstift under vinteravställningen. Sitter nu monterade NGK Laser Platinum BCPR6EP-N-8.
Bytte även tändkablar. Laddtrycket är uppskruvat till 0,85.
Ryckningarna är mer märkbara innan normal motortemp.
Vad jag gjort utöver standard framgår av presentationen på sidan "bilar"  (gå in på "deciliter")

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang