Igenlagda Lyktspolare

Soubee
20 mars 2008 ·

(vet inte om jag lagt denna i rätt del av forumet men jag chansar tongue)

Jag tänkte lägga igen lyktspolarna på galanten, eller jag har lagt igen dem nu.
Men då slänge far ur sig när jag var hemma på middag att det ger en 2;a på besiktningen så jag tänkte kolla om det stämmer eller hur det är med dem?!
För nu senast på besiktningen så testade de dem inte ens så jag trodde inte det spelade någon roll!

Ngn som vet?!

Amazon_123GT Driifter;)
20 mars 2008 · 1 630 Inlägg

de finns ju inte ens orginal på alla bilar så borde ju inte va nån fara direkt..

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)
Volvo_Mannen Volvoskadad
20 mars 2008 · 6 017 Inlägg

så länge du inte har xenon är de lugnt

Jonas
s40smen
20 mars 2008 · 1 Inlägg

nee det tror ja inte dem säger nåt om

ride it like you stole it
cleo355
20 mars 2008 · 244 Inlägg

Volvo__Mannen skrev:
så länge du inte har xenon är de lugnt

precis som du säger..  ingen xenon, behövs ej torkare då..

Zahak Prisjägare
7 augusti 2008 · 238 Inlägg

Väcker lite liv i den här tråden.


Hur fungerar det rent praktiskt, är det panik för sikten om man plockar bort spolare/torkare? (vi snackar inte xenon nu)

Funderar lite på att göra det, men man får ju tänka lite praktiskt också då bilen rullar året runt osv.

Volvo_Mannen Volvoskadad
8 augusti 2008 · 6 017 Inlägg

Zahak skrev:
Väcker lite liv i den här tråden.


Hur fungerar det rent praktiskt, är det panik för sikten om man plockar bort spolare/torkare? (vi snackar inte xenon nu)

Funderar lite på att göra det, men man får ju tänka lite praktiskt också då bilen rullar året runt osv.

det är rätt lugnt, torka av stråklastarna nån nång ibland på vintern så är det lugnt, du kan ju även vaxa strålkastarna så fastnar inte skiten lika lätt

Jonas
rockabilly_ponta Customiserare
8 augusti 2008 · 1 212 Inlägg

de får du inte.. har du torkare med? och du fattas en eller har armarna kvar så ger de en 2:a

raggen går
Volvo V40 "den blå" (2001)
Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
8 augusti 2008 · 946 Inlägg

Zahak skrev:
Väcker lite liv i den här tråden.


Hur fungerar det rent praktiskt, är det panik för sikten om man plockar bort spolare/torkare? (vi snackar inte xenon nu)

Funderar lite på att göra det, men man får ju tänka lite praktiskt också då bilen rullar året runt osv.

Hehe! Nej, det gör ingen skillnad med eller utan spolare. Har man torkare också är det en sak, de torkar oftast väldigt rent, men bara spolningen gör ingen direkt skillnad om man inte kör på t ex motorväg med mycket saltslask. Spolningen tar ju bara bort det "lösa" på strålkastarna. Det mer "inbitna" skiten (det som gör att ljuset försämras mest) får man ändå torka av för hand om man inte har torkare. Ta du bort spolarna, om inte annat så sparar du lite spolarvätska iaf. big_smile

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
Bonne_MazdaSpeed MazdaSpeed.se
9 augusti 2008 · 174 Inlägg

Soubee skrev:
(vet inte om jag lagt denna i rätt del av forumet men jag chansar tongue)

Jag tänkte lägga igen lyktspolarna på galanten, eller jag har lagt igen dem nu.
Men då slänge far ur sig när jag var hemma på middag att det ger en 2;a på besiktningen så jag tänkte kolla om det stämmer eller hur det är med dem?!
För nu senast på besiktningen så testade de dem inte ens så jag trodde inte det spelade någon roll!

Ngn som vet?!

Ja har tagit bort mina och spacklat igen hålen för dom, den har gått igenom i 3 år på olika besiktnings-stationer smile

Christensson Laaaang
9 augusti 2008 · 320 Inlägg

Sitter där inga under besiktingen säger det inget. Men om du skulle ha och det inte funkar kanske det säger något..

Here you go way to fast
don't slow down you're gonna crash!
Madhouse
9 augusti 2008 · 1 079 Inlägg

Strålkastartorkningen/spolare behöver inte fungera eller sitta där, är annorlunda på xenon sägs det att det måste fungera pga att is/snö inte smälter av värmen från xenonlampor. Är kass på just vad som gäller Xenon men vanliga lyktor så NEJ spolning/torkare behöver inte fungera eller sitta där. Sticker armarna fram så kan det skada någon vid en påkörning och man kan få två pga det.

Senast redigerat av Madhouse (9 augusti 2008)

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Zahak Prisjägare
11 augusti 2008 · 238 Inlägg

Såvitt jag förstår så är det krav för xenon, men nu har jag gammalt hederligt skit som blir varmt smile


Det är ju torkare på min s40, får la se lite om man kan komma på någon fin lösning så att det blir vinterutrustning smile
Vintertiden är ju ändå inte direkt den tid då man tänker mest på utseendet...

MilleN
11 augusti 2008 · 9 108 Inlägg

14 svar i tråden och alla säger samma sak, jag tror han har fattat nu wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang