Jag har inte läst på något om drifting därför kanske frågorna kan vara löjliga, men jag funderar vilken bil jag ska välja om jag även vill att det ska fungera som vardags bil och på strip samt som drifting kärra?
Det ska vara en pickup eftersom den ska gå som firmabil och jag behöver flaket att lasta på, den ska även "göras om" så den kan visas på utställningar.
Jag har funderat på antingen en Ford 150 lightning, Dodge Ram SRT-10 enkel hytt eller en Dodge Ram SRT-10 med dubbel hytt.
Forden är kompressor matad med ca. 400hk (automat) och Dodgen har en viper motor med 500hk.
Jag förstår att Dodgen med dubbelhytt kan bli klumpig att drifta med, men kan det funka?
Att drifta med Automat är ju säkert ingen höjdare men om det funkar så blir det låd byte?
dodgen ska väl gå att drifta med... effekten e där, sen hur den hanterar kurvorna vet jag inte, myvcket kommer nog bero på hur rapp du e vid ratten, och hur skicklig du e mad foten, men vf skulle det inte gå?
hittade den här videon...
Senast redigerat av AeroMalm (22 augusti 2008)
Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
dodgen ska väl gå att drifta med... effekten e där, sen hur den hanterar kurvorna vet jag inte, myvcket kommer nog bero på hur rapp du e vid ratten, och hur skicklig du e mad foten, men vf skulle det inte gå?
hittade den här videon...
Ja det ser ju ut att funka :-). Jag har aldrig testat på drifting (på bana) så jag är ju totalt ooerfaren men man får ta och lära sig.
Jag är mest sugen på en SRT-10a och nu ser jag att det funkar :-)
tror enda chansen att få upp en srt-10 på sladd är med powerdrift eller viktförflyttning, du kan varken kopplingsdumpa, dra handbroms, göra curbjump... men du har ju som sagt kraft