Plasten härdar inte, Hjälp

CroZZeN
25 augusti 2008 · 400 Inlägg

Tja!
Har plastat lite Men det vill inte härda sad bara "fläckvis" har det blivit stenhårt.
Har då bara penslat in fleecetyg och sen Ett lager glasfiber, detta har stått i 2dygn varav 1 dygn med kupéfläkt.....
Vad har jag gjort för fel? För mycket härdpasta?

Tacksam för svar
Mvh Patrik

Ride Like You´ve Never Been Hurt
Decibel
25 augusti 2008 · 2 911 Inlägg

För lite härdare, eller för dåligt blandat.

Skaffa varmluftspistol o tvångshärda det som är blött, jag råkar ut för samma sak lite då och då och det funkar bra. Men oftast får man skära bort det när det härdat för det tar åt sig luft.

MaxR
25 augusti 2008 · 98 Inlägg

För dåligt blandat. Har aldrig vart med om att det har tagit två dygn att härda...

CroZZeN
26 augusti 2008 · 400 Inlägg

MaxR skrev:
För dåligt blandat. Har aldrig vart med om att det har tagit två dygn att härda...

Hhmm okej, vaf menar du med för dåligt blandat? Jag har Inte haft för Lite härdpasta i......
Decibel-->> Har fortfarande inte fått pm big_smile å varmluftpistol har jag också prövat :S

Ride Like You´ve Never Been Hurt
jonash SM-Guld Billjud 2007&08
26 augusti 2008 · 2 353 Inlägg

CroZZeN skrev:

MaxR skrev:
För dåligt blandat. Har aldrig vart med om att det har tagit två dygn att härda...

Hhmm okej, vaf menar du med för dåligt blandat? Jag har Inte haft för Lite härdpasta i......
Decibel-->> Har fortfarande inte fått pm big_smile å varmluftpistol har jag också prövat :S

Har du använt Plastic Paddings plast/härdare? Sämre skit har jag iallafall aldrig använt. Misslyckat svarende gång man testat det, Biltemas (som är 3ggr billigare) funkar alltid!

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
dbakuten TEAM dBAkuten
26 augusti 2008 · 865 Inlägg

Du har inte köpt det på en båtfirma och glömt hälla i axeleratorn?
För sådan plast är 3komponent så mitt tipps är att du fixa ny fin plast och penslar över den gamla.


MVH//Björn
www.dbakuten.se

Chevrolet Astro "dBAkuten" (1997)
epic110 Golfare
26 augusti 2008 · 349 Inlägg

Jepp håller me DBakuten, gör en ny sats o pensla på.. Blanda ordentligt o kör på så ska du se att det härdar under oxå..  Det kan räcka med ytterst lite härdare ibland för att det ska sätta igång!

Volkswagen Golf GL "Råttboet" (1982)
Adrian-Styling
26 augusti 2008 · 514 Inlägg

se till att inte blanda med penseln bara, utan använd något annat att blanda med

CroZZeN
26 augusti 2008 · 400 Inlägg

Har kommit på vad det är....lite pinsamt big_smile
Den härdpastan jag tagit....var till för spackel..... hehe
Har typ 5 burkar spackel å en massa härdpasta, tänkte inte på vilken jag tog big_smile
Tur jag kom på det!
Tack för era svar annars !

Ride Like You´ve Never Been Hurt
Potkin Dawndrifter -"The Black Curse"
26 augusti 2008 · 301 Inlägg

härdare för plast(glasfiber) är ju flytande? eller menar du spackel? är ju ganska uppenbart om man tar fel

jag blandade fel när jag gjöt av huv å tak på lancian, hade aldeles för lite hördare i, det tog nog en veckan innan det var stelt..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang