Röker eller snusar du?

__pepita__ Cnc-operatör
4 augusti 2008 · 608 Inlägg

Fetazde skrev:
Jag röker...

men som jag brukar säga : skratt förlänger liver och rökning förkortar, jag gör båda för jag vill inte leva allt för länge big_smile haha

egentligen är de inget att skratta åt. jag ser inget kul i de iaf . hmm

Sofia | Cadillac Series 62 Six Window Sedan
Aerodynamik ...
4 augusti 2008 · 7 120 Inlägg

Sammlund - Jag förstår inte hur du tänker? Ena stunden skriver du att du aldrig tackar nej till cigg eller snus och sen andra skriver du att du gör allt du kan för att inte "falla för det"..

Är det verkligen säkert att du gör allt du kan? roll

Twelvee
4 augusti 2008 · 14 Inlägg

snusar från och till

Turbo_Erik
5 augusti 2008 · 526 Inlägg

Snusar, men nu på semestern händer det dock att man tar en röka då och då smile

Sonnbring Opelfreak
5 augusti 2008 · 431 Inlägg

Nej, håller inte på med sån skit...

Senast redigerat av johan89 (5 augusti 2008)

"Egentligen borde alla köra Opel"
Opel Corsa A 1,8i 16v wide -90 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=87942
Opel Rekord D diesel -76 http://www.garaget.org/?car=53095
__pepita__ Cnc-operatör
18 augusti 2008 · 608 Inlägg

Va på puben harrys i stan i helgas. skulle gå ut på altanen å få lite kall luft. va så jäkla varmt där inne. När jag kom ut fick jag springa mellan alla rökare å hålla för näsa å mun å inte andas tills jag kom till rökfri plats ute.

jag säger då de. fy faaan va de luktar förjävligt av rök, bränt å dåligt !!! yikes

kan inte fatta att folk vill få in detta i kroppen?! hmm

Sofia | Cadillac Series 62 Six Window Sedan
steifan DR!FTT3KN!K3R
19 augusti 2008 · 10 427 Inlägg

Aldrig snusat, aldrig rökt, never will wink

esa vaarala
19 augusti 2008 · 184 Inlägg

Röker

Majoren442
20 augusti 2008 · 213 Inlägg

__pepita__ skrev:
Va på puben harrys i stan i helgas. skulle gå ut på altanen å få lite kall luft. va så jäkla varmt där inne. När jag kom ut fick jag springa mellan alla rökare å hålla för näsa å mun å inte andas tills jag kom till rökfri plats ute.

jag säger då de. fy faaan va de luktar förjävligt av rök, bränt å dåligt !!! yikes

kan inte fatta att folk vill få in detta i kroppen?! hmm

Man vill nog inte få in det i sig men dem har nog också varit unga och dumma när dem var mindre och lyckades börja med det. När du väl börjat så kommer du alltid att ha kvar suget efter nikotin.

Själver röker jag ibland snusar kan säga man känner av det ibland på träningen men viljan är starkare än det så man klarar sig.

No pain No game
Det värsta som kan hända är att sakerna går sönder. Gör om gör rätt!
ZonaX Svetsare
20 augusti 2008 · 3 150 Inlägg

__pepita__ skrev:
hemskt när de gått ner till så låga åldrar sad

Min morsa började röka vid 11 års åldern, känner en polare som började snusa vid ca 9, vet att det låter otroligt men men..............

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
ZonaX Svetsare
20 augusti 2008 · 3 150 Inlägg

M.Persson skrev:
Till alla er som röker och snusar, hur motiverat känns det att lägga dom pengarna på det?
Ja menar en snusdosa och ciggpaket idag kostar la 30/40kr st? = 35kr snitt
Och dom flesta jag känner gör ju av med mellan 3/5st i veckan = 140kr i veckan
140 * 4 = 560. 560 * 12 = 6720 om året.
Det kan ju läggas på bra mycket vettigare saker än lungcancer och gula tänder smile

Hade jag inte lagt det på snus hade jag garanterat köpt godis/läsk eller annat, det är ju inte heller särskilt bra kanske?  Jag menar godis för nästan 7000 om året blir ganska mycket ^^

Senast redigerat av ZonaX (20 augusti 2008)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
Team-Adolfsson Gödseldräng
20 augusti 2008 · 4 529 Inlägg

snusar
röker ibland inte ofta

försöker sluta men är fan inte lätt
man va ju ung å dum som började hmm

Majoren442
20 augusti 2008 · 213 Inlägg

bara för att rätta era siffror så ligger budget cigg på 37-38 vanliga 48-50 kr

No pain No game
Det värsta som kan hända är att sakerna går sönder. Gör om gör rätt!
maccswe
22 augusti 2008 · 200 Inlägg

Smedhult skrev:

ZonaX skrev:

M.Persson skrev:
Till alla er som röker och snusar, hur motiverat känns det att lägga dom pengarna på det?
Ja menar en snusdosa och ciggpaket idag kostar la 30/40kr st? = 35kr snitt
Och dom flesta jag känner gör ju av med mellan 3/5st i veckan = 140kr i veckan
140 * 4 = 560. 560 * 12 = 6720 om året.
Det kan ju läggas på bra mycket vettigare saker än lungcancer och gula tänder smile

Hade jag inte lagt det på snus hade jag garanterat köpt godis/läsk eller annat, det är ju inte heller särskilt bra kanske?  Jag menar godis för nästan 7000 om året blir ganska mycket ^^

håller med! minns "förr" när man va mer godissugen än nu så hjälpte de oftast o ta en snus iställe för o köpa godis/dricka. så de finns både fördelar o nackdelar!

Håller med!
Alla är beroende av nått är det inte snus eller cigg så är det nått annat.
Jag själv köper aldrig godis och dylikt så fort jag blir sugen på nått så vet jag att det ända rätta är att höra det underbara ljudet av en dosa när man öppnar den, och lägger in en prilla.. :p
Har inte en tanke på att sluta och jag vet att jag kan sluta va fri i ca 6 månader men sen slog det mig att fan jag vill inte sluta så då började jag igen.

Flatout Student
23 augusti 2008 · 96 Inlägg

hej jag skulle vilja ändra synen på det hela lite granna här smile

jag tror att nästan alla här har läst att det är nyttigt med ett glas vin om dagen.
När svenskarna börjar dricka ett glas om dagen skulle Systemet tjäna massor.
Och vem äger Systemet, staten.    skänk mer skatt drick sprit smile

Rökning/snusning, staten äger inget tobaks/nikotin företag men betalar däremot sjukhuskostnaderna för alla som får skador pågrund av det.  Staten gör ju givetvis allt för att stoppa rökning/snusning då.

Trafiken, har ni tänkt på hur stor risken är att skadas i trafiken, nej förmodligen inte.
nu vet inte jag hur många som dör eller skadas i trafiken men förmodligen kan det mätas med rökning/snusning. Men varför hör man inte det?  jo för vem är det som tar in massa extra pengar för att man kör på vägen, staten.

Ganska intressant det här. Man måste förstå att Staten med hjälp av media lurar folk.
Jag kan ge ut mer exempel och fakta angående det här om det skulle komma upp till diskution.

Och nästa gång ni kör bil tänk på att ni kan möta 70 års röknings skador på vägen smile

ne men gud, här luktar ju kiss
XoniceN
24 augusti 2008 · 42 Inlägg

Snusar, Fest röker.

KimVsWorld Mästare
24 augusti 2008 · 2 947 Inlägg

Jag röker Vattenpipa MEN inte riktig vattenpips-tobak utan Smaksatt Sockerrösmelass även kallad örttobak.

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
Gronwalls
28 augusti 2008 · 1 808 Inlägg

Ingen dera av de tongue

Senast redigerat av Gronwalls (28 augusti 2008)

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.
Buick Super 8 "LadyRed" (1953)
Corradojames
28 augusti 2008 · 25 Inlägg

Fyfans här snusar man en dosa om dan wink
Men rökningen va lätt som fan o sluta med men snuset e fan mycket svårare

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang