4704
Sök

Porsche bromsar på en Volvo V70N - 01?

977 Inlägg
14 september 2008
Trådstartare
Har nu beställt Porsche bromsar till 911/996 med bromsskivor från England. Är det någon som vet om det kan funka? Har sett att det finns adapters att köpa för att få bromsoken att passa men hur är det med bromsskivorna? Jag kan ha köpt grisen i säcken men men då får det bli att sälja dom. smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/75250/459650_ys5hmf.jpg
Här är bromsarna med skivor!

1 268 Inlägg
14 september 2008
varför beställa innan du vet hundra om dom passar? tongue

Gorgilus addictus
4 776 Inlägg
14 september 2008
Allt går om man bara vill.

Allt för den där jävla hatten!

977 Inlägg
14 september 2008
Trådstartare
Man måste ju chansa lite också. smile Men har inte sett någon V70N med Porsche bromsar. De flesta har ju i så fall R-bromsarna.

Teddan
2 495 Inlägg
14 september 2008
bultcirkeln  är ju annorlunda på porsche , men nya byglar till oken borde ju inte vara några bekymmer.
Movit i tyskland säljer byglar.
men det borde kunna gå att göra om fästena till skivorna oxå , nu vet jag iof inte hur offset stämmer på porsche skivorna .

Man som någon sa innan , allt går att lösa

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

977 Inlägg
14 september 2008
Trådstartare
Porsche har ju bultcirkel 5x130 medan Volvo har 5x108 så ska man få dit bromsskivorna så måste man väl borra om bromsskivorna? Eller? smile Någon som vet vart man kan vända sig för att få det fixat?
Senast redigerat av -ekgbg- (14 september 2008)

977 Inlägg
15 september 2008
Trådstartare
Ingen som vet eller kanske har några fler tips? smile

Svartlistad
446 Inlägg
15 september 2008
bara vända sig till någon lokal svetsare lr något och be dom att  borra om och balansera skivorna eller ? smile

4 506 Inlägg
15 september 2008
Du får nog skaffa Spacers, med 5x130 i bultcirkel.
är rädd för att bromsskivorna spricker lättare om du
har borrat i dem smile

edit: och då får du ju skaffa andra fälgar ochså smile
så det blir kanske klumpigt, Sälj skivorna o köp
Ngra som är gjorda för V70, Oken kan du ju behålla.
Senast redigerat av _Wallis_ (15 september 2008)

Kan du andas kan du dö.

1 072 Inlägg
15 september 2008
Köp nya skivor med lösa nav och rätt bultcirkel & ET och använd OKen eller kolla in hos brembo´s hemsida och jämför bilar med rätt bultmönster/diameter/tjocklek!

977 Inlägg
16 september 2008
Trådstartare
_Wallis_ skrev:
Du får nog skaffa Spacers, med 5x130 i bultcirkel.
är rädd för att bromsskivorna spricker lättare om du
har borrat i dem smile

edit: och då får du ju skaffa andra fälgar ochså smile
så det blir kanske klumpigt, Sälj skivorna o köp
Ngra som är gjorda för V70, Oken kan du ju behålla.

Ja det känns som att det blir lite väl mycke jobb (och pengar) att även behöva byta ut fälgarna. Men det blir väl som du skrev att sälja skivorna annars och behålla oken. Kanske sätta dom på 330 mm S60R skivor.

1 024 Inlägg
16 september 2008
har sätt en 850 96 för längesedan med dessa bromsar  ; ) så det ska gå iallafall

977 Inlägg
16 september 2008
Trådstartare
Dansken- skrev:
-ekgbg- skrev:
Ingen som vet eller kanske har några fler tips? smile

Du kommer att behöva en adapter för att få på skivorna. Du skruvar fast och centrera adaptern navet. Sen ska där vara en centrering som passar för Porsche skivorna och även gängor för Porsche bultmönstret.  Det kan lätt fixas på en mekanisk verkstad. De kan även göra göra en adapter för att få på oken.

Kladdade lite i ett CAD program:

http://www1.garaget.org/gallery/archive/94714/461866_ot9i2e.jpg
Adapter

Det gick tyvärr inte att se bilden. Men hur vet man exakt hur adaptern ska se ut? En del som skriver att man kan göra adapter själv men känns ändå som att det e säkrast att åka till ett firma som gör på dom plats. Men jag behöver alltså om jag ska behålla även skivorna och inte bara oken. Adapter både för skivorna och för oken? Eller nu börjar jag fatta (tror jag). Jag behöver alltså adapter plattor till skivorna just för att få dom centrerade och sen adapters för att fästa oken? Eller e jag helt ute och cyklar nu? smile

977 Inlägg
16 september 2008
Trådstartare
sik skrev:
Köp nya skivor med lösa nav och rätt bultcirkel & ET och använd OKen eller kolla in hos brembo´s hemsida och jämför bilar med rätt bultmönster/diameter/tjocklek!

Mmm jag tror tyvärr att det är det lättaste och billigaste sättet.

977 Inlägg
16 september 2008
Trådstartare
Rand skrev:
har sätt en 850 96 för längesedan med dessa bromsar  ; ) så det ska gå iallafall

Ja det är ju som tidigare skrivit. Allt går ju bara man vill. smile

977 Inlägg
16 september 2008
Trådstartare
Hade hoppas på att hitta någon som kan göra adapters/adapterplattor eller någon som kanske känner någon eller vet en firma som tillverkar?

Sök