volvo 740 går inte som den ska

jocke_volvo740
20 september 2008 · 58 Inlägg

volvon går inte som den ska göra sad det är en 89:a med f motorn....

den har gått lite från å till ett tag å lamdbalampan har lyst nästan hela tiden men sen efter ett tag så bytte jag stiften på den å efter det så funkade den

men nu har den börjat krångla igen, finns ingen tomgång på den, och det verkar som att den går på 3 eller 2 burkar, bra går den iaf inte, den hackar jättemycket och släpper man gasen till den går ner på tomgång så dör den å e svårstartad, tändstiften va väldigt sotiga så han får la för mycket bensin då antar jag? jag har kört runt med trasig katt ett tag efter ett besök i diket smile och avgasöret var helt av alldeles efter latten men den fösvann igår för att kolla om den hade bäckat igen så avgaserna inte kom ut men d blev ingen skillnad, kan detta ha påverkat?

kan bilen gå så här dåligt om lamdban e paj? eller kan det vara något allvarligare fel? detta felet har för d mesta av tiden vart på bilen hela tiden men blev allvarligare efter väldigt hård körning, vet att körningen säkert pajjade något men vad isåfall?

luffan-_-
20 september 2008 · 30 Inlägg

Hade precis samma fel på min 240 från -83 tills jag bytte tändstift..

jocke_volvo740
20 september 2008 · 58 Inlägg

fast dom e bytta, men bara efter ett litet tag e dom kolsvarta, alltså jättesotiga

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang