4856
Sök

backa och rikta

811 Inlägg
23 september 2008
Trådstartare
Om man vill göra lite bondlagning och binda ett rep i den krokiga balken sen binda i ett träd och sen back... vad kan då gå fel?

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.

356 Inlägg
23 september 2008
är du seriös ?

Smålänning
7 887 Inlägg
23 september 2008
Mycket... Har personlig erfarenhet faktiskt...

Körde av vägen med saaben. Höll för långt ut i kanten på en okänd grusväg, och åkte ner rakt i en sten med ena framhjulet, och den sidan hadt iturligt nog rostig länkarmsinfästning, så jag krökte längsgående balken...

Skulle rikta det senare, och band ett snöre (kedja) runt undre länkarmen och drog lite löst med volvovalp och då sa det PANG så sprack alla plåt där, och skiten blev skev åt andra hållet, samtidigt som styrväxelinfästningen sprack så den hänger lös på den sidan...

Trodde jag aldrig skulle hända...
Glad jag inte satt i en bil med fjäderben dock...

Nu är det skroten som gäller för den sad Och jag får som straff för min klumpighet åka runt i en Volvo 740 GL -90...
Så mitt råd är:
Gör det inte... Finns mycket som kan gå galet...
Senast redigerat av twin_cam (23 september 2008)

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

811 Inlägg
23 september 2008
Trådstartare
haha oj fan....  då skippar jag nog det då

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.

Sök