Öppet sportluftsfilter Golf IV

fredde110
27 juli 2008 · 152 Inlägg

Hej tänkte höra hur och vad ni som satt i öppetsportluftsfilter har i eran Golf Gti? och hur det funkar? Avskärminingsplåt ett måste?

Volkswagen Golf IV Gti "Team black" (1999)
Volvo 850 Glt "Team black" (1992)
Volkswagen Golf 2 "Team black" (1989)
liddan Oldschool
27 juli 2008 · 299 Inlägg

Det beror mycket på vad du har för motor i den. Vad för öppetsportluftsfilter ska du ha?

fredde110
16 augusti 2008 · 152 Inlägg

Det är 1,8t motorn!
Jag tänkte ha ett vanligt öppetsportluftsfilter!

liddan skrev:
Det beror mycket på vad du har för motor i den. Vad för öppetsportluftsfilter ska du ha?

fredde110
28 augusti 2008 · 152 Inlägg

Avskärmnings plåt köpes omgående!!

fredde110
3 september 2008 · 152 Inlägg

Men annars är det bara ta bort originalburken sen monera?
Hur har ni med Golf IV gjort? avskärmningsplåt?

baltis
3 september 2008 · 1 948 Inlägg

urk... om du nu ska ha ett sportluftfilter köp ett kn insattsfilter... säljs på micro bland annat... ingen större skillnad på det och ett helt öppet...

och varför jag tycker att du ska göra detta e för att vw lmm e känsliga som bara den...

fredde110
5 september 2008 · 152 Inlägg

Okey men ljudet på ett insattsfilter och ett öppet är massor ju!

baltis skrev:
urk... om du nu ska ha ett sportluftfilter köp ett kn insattsfilter... säljs på micro bland annat... ingen större skillnad på det och ett helt öppet...

och varför jag tycker att du ska göra detta e för att vw lmm e känsliga som bara den...

FireTraXX DFFL
5 september 2008 · 9 020 Inlägg

bsrab.se

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Cloudsurfer Hårdrockare - Ärkemupp.
5 september 2008 · 270 Inlägg

fredde110 skrev:
Okey men ljudet på ett insattsfilter och ett öppet är massor ju!

baltis skrev:
urk... om du nu ska ha ett sportluftfilter köp ett kn insattsfilter... säljs på micro bland annat... ingen större skillnad på det och ett helt öppet...

och varför jag tycker att du ska göra detta e för att vw lmm e känsliga som bara den...

Sant, bytte från originalfilter till öppet på min audi, mycket fränare insugsljud och en liiiiten nysning när man släppte på gasen MEN när jag bytte till ett KN insatsluftfilter så märkte jag den verkliga skillnaden -> bilen gick fan så mycket bättre, turbon gick i hårdare och uppträder mycket piggare än med öppet.

Och det är ju VAG-bilar båda två.

Min erfarenhet bara.

Zack de la Rocha @ Rock Am Ring: Anybody else than me that thinks that President Bush should be executed?
What? The land of the free? Whoever told you that is your enemy!
baltis
5 september 2008 · 1 948 Inlägg

haha vem fan orkar bry sig om ljudet? big_smile isånna fall kan du få köpa mitt avgas till min golf tdi... det e av efter katten... fy fan vilket gott turbovissel tongue

fredde110 skrev:
Okey men ljudet på ett insattsfilter och ett öppet är massor ju!

baltis skrev:
urk... om du nu ska ha ett sportluftfilter köp ett kn insattsfilter... säljs på micro bland annat... ingen större skillnad på det och ett helt öppet...

och varför jag tycker att du ska göra detta e för att vw lmm e känsliga som bara den...

fredde110
6 september 2008 · 152 Inlägg

Okey så det märks skillnad med ett fint insatsfilter?
Men ljudmässigt är det original typ?


Cloudsurfer skrev:

fredde110 skrev:
Okey men ljudet på ett insattsfilter och ett öppet är massor ju!

baltis skrev:
urk... om du nu ska ha ett sportluftfilter köp ett kn insattsfilter... säljs på micro bland annat... ingen större skillnad på det och ett helt öppet...

och varför jag tycker att du ska göra detta e för att vw lmm e känsliga som bara den...

Sant, bytte från originalfilter till öppet på min audi, mycket fränare insugsljud och en liiiiten nysning när man släppte på gasen MEN när jag bytte till ett KN insatsluftfilter så märkte jag den verkliga skillnaden -> bilen gick fan så mycket bättre, turbon gick i hårdare och uppträder mycket piggare än med öppet.

Och det är ju VAG-bilar båda två.

Min erfarenhet bara.

fredde110
12 september 2008 · 152 Inlägg

Okey men funderar på ett helt öppet borde ju inte ta skada om det får kallluft och om jag sköter det bra?

nobody_
14 september 2008 · 37 Inlägg

Fan va inte så känsliga:P Släng bort burkjäveln å på me ett öppet, så jävla noga e de inte:P

Lycka är en svart miljon på banken
Svårt och omöjligt är INTE samma sak
fredde110
25 september 2008 · 152 Inlägg

Okey inte? du borde ju veta som jobbar med bilmärkena!

nobody_ skrev:
Fan va inte så känsliga:P Släng bort burkjäveln å på me ett öppet, så jävla noga e de inte:P

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang