3752
Sök

Audi S3 HALDEX fungerar inte...

5 Inlägg
30 september 2008
Trådstartare
Hejjj
jag kopte en S3a 00 och har problem med haldex, jag kopte audin som ar chippad och den bara tar pa fram hjul... har kollat pa Vag-com att det ar felet pa mekanisk haldex,  ar det mojligt att man moste bara byta olja, eller kolla pa kablar? eller?

01155 - Clutch 04-10-Mechanical Malfunction-Intermittent

jag vet inte vad man kollar forst?
Senast redigerat av Jarek (30 september 2008)

//A4 turbo & Golf Mk1 cabrio Turbo

Reservdansk
6 271 Inlägg
30 september 2008
Jarek skrev:
Hejjj
jag kopte en S3a 00 och har problem med haldex, jag kopte audin som ar chippad och den bara tar pa fram hjul... har kollat pa Vag-com att det ar felet pa mekanisk haldex,  ar det mojligt att man moste bara byta olja, eller kolla pa kablar? eller?

På Volvo-bilarna sitter det ju en säkring till haldex-kopplingen, det är lätt kollat och lätt åtgärdat. Är inte säkringen i, aktiveras inte mellandiffen. smile
Det borde vara så på alla bilar med Haldex, tycker jag. smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

5 Inlägg
1 oktober 2008
Trådstartare
TurbOla skrev:
Jarek skrev:
Hejjj

På Volvo-bilarna sitter det ju en säkring till haldex-kopplingen, det är lätt kollat och lätt åtgärdat. Är inte säkringen i, aktiveras inte mellandiffen. smile
Det borde vara så på alla bilar med Haldex, tycker jag. smile

sakringen ar hel, finns det dar var som finns alla eller nan annanstans?

//A4 turbo & Golf Mk1 cabrio Turbo

Brum säger bilen.
394 Inlägg
1 oktober 2008
KOlla på Nordicaudi.com om nån har nå tips..

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)

1 498 Inlägg
1 oktober 2008
Jag tippar på att det är ECUn eller matarpump men jag ska kolla upp det närmare nu på jobb (haldex).

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
1 oktober 2008
Jag har läst på nordicaudi om folk med liknande problem med s3 och TT. Dom bytte oljan så funkade det sen.

Sök