t5 som rycker :(

wikke
7 november 2008 · 12 Inlägg

hej min volvo v70 t5 rycker när man drar på känns nästan som att den tappar turbo trycket sad nån som vart med om nå liknande eller vet vad de kan vara ?? 

tacksam för svar

VD-Design
7 november 2008 · 1 324 Inlägg

Brukar rycka mkt när turbon börjar gå sönder..

Volvo V70 "D5 AWD R-Design" (2011)
Volvo V70 "D5" (2010)
Coffen Håltagare
7 november 2008 · 239 Inlägg

är nog turbon som börjar bli dålig..

mazer
7 november 2008 · 2 Inlägg

haha så gjorde min turbo innan den gick sönder. Jag rökfyllde hela parkeringen hemma haha

Ubbe83 Sjukskriven snowboaråkare
7 november 2008 · 510 Inlägg

Kul! Det låter låvande, min rycker också vid gaspådrag men det är lite till och från med de.
Jag inbilar mig att den blivit mycket bättre efter att ha haft i STP Injectioncleaner i alla fall.

Svenska Subaru Imprezaklubben...
Toyota Starlet "Lilla Leo" (1983)
Chevrolet Colorado "Flexifule" (2005)
_ralle_ Servicetekniker
7 november 2008 · 235 Inlägg

Vist det kan var turbon men du bör även mäta vevhustrycket så det inte är övertryck där för då trycker den ofta ut olja genom turbon så det ryker.
Prova att ta av olje locket när du står på tomgång o kolla om det rycker upp där nästan så det blåser lite.

mvh ralle

Senast redigerat av _ralle_ (7 november 2008)

Team Chevy740
Chevrolet Chevelle SS "SKUNKEN" (1972)
Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
7 november 2008 · 2 252 Inlägg

_ralle_ skrev:
Vist det kan var turbon men du bör även mäta vevhustrycket så det inte är övertryck där för då trycker den ofta ut olja genom turbon så det ryker.
Prova att ta av olje locket när du står på tomgång o kolla om det rycker upp där nästan så det blåser lite.

mvh ralle

eller så låter man oljelocket sitta på och lyfter på oljestickan istället, lättare att se om de ryker från den, ryker de där har du för högt vevhus tryck

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
calle- Hijo de puta
7 november 2008 · 113 Inlägg

Hände mig med fast med saab 9-3. Veckorna efter tappade den trycket helt och pös bara lite.

Shallie
7 november 2008 · 730 Inlägg

Sry lånar tråden lite... gjorde detta på min bil en b230 FT och såg att det rök ur oljestickan... som någon skrev att det är för högt vevhustryck då stämmer detta fint.. till problemet vad är det som förosakar för högt vevhustryck ??

Mvh // Charlie

Förlåt att jag lånar tråden (F)

Fölkesberg Racing =)
Volvo 855 T5 "Volvo 870" (1995)
Brag
7 november 2008 · 10 Inlägg

Jag tror ju då han menar att den hackar när han gasar på, inte ryker:P

Wikke -  Du kan testa o byta stift,rotor och fördelar lock på den. Har du dåliga tänddelar så slocknar gnistan på tändstiftet när laddtrycket kommer, och då kan den hacka.

Shallie - Det brukar vara kolvringarna som är dåliga, då läcker det förbi kompression ner i tråget.

Volvo 740 GL/TIC "KKK27" (1987)
Marlboroman
7 november 2008 · 8 234 Inlägg

Om det är längesen du bytte eller inte vet när soppafiltret är bytt: byt ut det. De är känsliga på om det börjar bli igensatt.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
_ralle_ Servicetekniker
8 november 2008 · 235 Inlägg

På femmorn är det vanligt att vevhusfellan sätter igen sig med tiden om man slarvat lite med sevicarna och inte bytt olja. Vevhusfellan sitter under insuget så är lite tråkig o byta för man måste ta bort insuget.

mvh ralle

Team Chevy740
Chevrolet Chevelle SS "SKUNKEN" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang