4609
Sök

knackar i motorn...

638 Inlägg
14 maj 2006
Trådstartare
tja. har upptäckt att det ibland knackar i motorn när jag kör och står på tomgång. det följer varvtalet. det är inte alltid utan bara ibland man hör det... vad kan det vara för fel? för det låter inte bra. det är en golf III gti -92 har gått 15000mil....

om någon har en aning om vad det kan vara skriv gärna. thx

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit

1 489 Inlägg
14 maj 2006
Ventiler,Ventillyftare medmera..

• Även den starka måste ta i när han skiter

355 Inlägg
14 maj 2006
Slitna ventiltryckare, stort ventilspel med  dålig oljetillförsel

I med att det inte  knakkar hela tiden utan  bara då o då skulle jag tippa på  att ojletillförslen inte är fullt så good, Kålla  oljenivån

Och var det länge sen du böt olja och fillter ?
Senast redigerat av Matte1979 (14 maj 2006)

1 079 Inlägg
15 maj 2006
Har du inte bytt olja och oljefilter på länge så gör det, ett par täta byten kan också tysta ventiltryckarna. Vad kör du på för olja?

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

781 Inlägg
15 maj 2006
hum vet på mazda och visa av fords motorer som ofta har ventilknack bruka de va bra att byta till någon riktigt dålig olja och köra några mil.. sen byta tillbaka till fin rikigt olja och byta filter då med, då bruka de släppa..  vet tyvärr inte exakt va de är för olja man ska använda

638 Inlägg
15 maj 2006
Trådstartare
ok ok jag har bytat olja och filter igår och har inte hört något så det var väll antagligen det...

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit

Sök