2379
Sök

Styrservo!

57 Inlägg
16 maj 2006
Trådstartare
Styrservon har börjat ge ifrån sig "grisljud" när man vrider på ratten+ att det "klicka" till när man vrider på ratten en lr två gånger från 0-180 grader.  Klickningen hör man inte men man känner av den med händerna. Jag har kollat oljan till servon o den e lite mer än full, dvs lite över max-gränsen. Kan det bero på att jag har fyllt i för mkt olja eller kanske fel olja?

bilen är en s40-t4-00

tacksam för alla svar

mvh

/David

355 Inlägg
16 maj 2006
Ja man ska ju inte ha  i mer en  till MAX men  jag tror då inte att det har med det att göra att du känner saker i ratten och  kånstiga ljud

Börjar det att bli tungsturt med eller ?
Kan vara men är inte säker  kom bara o tänka på det
Om du har kört på något  som kan ha  tryckt till ett servorör så kan det medföra  tungstyrt  + myssljud i form av all hydralolja som  ska färdas en konstig väg och det framkallar ett ljud

ska inte säga att det är så i ditt fall men det låter  mer som det

Men skulle  det vara så här att servon funkar  och rätt som det är så  blir det tungt och så  funkar det igen Ja att det  funkar  olika hela tiden Då är det  pumpen som ska kasseras

Men i med att det  är en så pass ny bil som det är en då så skulle jag no kolla upp alla hydral rör och slangar från och till  pump och behållare för att se om det finns skador

( Har du fått skict i servon så kan det  medföas det lilla knäppet du känner ratten )
eller lufft

Lycka till, Finns säkert någon mer  här på forumet som  kan  bätre en mig
jag försöker bara tänka lågoskt smile

Sök