carawelle skrev:
Har du kollat att kammarna står rätt?
Nedre drevet ska ha"punktmarkeringen" rakt nedåt
Vänster drev (sett framifrån) ska ha markeringen vinklad nedåt från horisontalplanet 2.2 grader
Högerdrev (sett framifrån) ska ha markeringen vinklad nedåt från horisontalplanet 2.9 grader
Jag ställde in det med kolven i översta läget på cylinder 1
och stälde in kammarna som du nämde ja
tomgången på den är 1000 rpm om man låter den stå
och 1000 rpm är va tomgången ska vara på dem
är en aning slö på låga varv
Rör man gasen lite bara så rusar den till 2000+ rpm för att sedan dala ner till 1000 igen
fullt gaspådrag och snabt släppa igen går den från va du varvade den till som ajg 5000 ner till 1000 igen direct
det bör vara en inställnings sak
Men just de där vibrationerna hmmm
och när man startar upp bilen så låter det nästan som moton är på passaskerar sätet
Ungeför som om man har sat dit moton utan några motorkuddar kan man säga
Har för mig jag hadde samma symtom på min andra Ford sierra med V6a då gick den bara på 5 brkar då hadde jag desa vibrationer i den
Denna låter som att gå på alla 4 men miständer lite i bland
Ska testa att dra dän tändkabel för tändkabel i möra för att se
Blir det någon märkbar skillnad när man drar dän en tändkabel så funkade den man drog ur
men drar man däna en kabel och ingen skillnad är det ju det problemet
Men att det ska vibrera så in i helsike för det ?
Låter lite konstigt....