Akut hjälp! Volvo 740gl-87 startar ej!!!

AxXxelsson
2 december 2008 · 17 Inlägg

Tjena nu är de så att min volvo 740 Gl från 87 gav upp när jag och en polare sladdade runt nere på stranden, bilen gick kanon tills dess, dock har bilen varit svårstartad sen jag köpte den men endå på 3 försöket startat, så bilen tvärdog på stranden med inga som helst tecken på att starta så jag bogserade hem den vart på jag testade starta den och då vart de endast så att bilen gick igång ibland med dog nästan idrekt och den rök helt sjukt mkt och luktade bensin.

väl hemma bytar jag allt som har med tändningen att göra sen märker jag att ingen av pumparna låter när jag vrider tändningen, hade ett grönt bränsle relä från en 740 liggandes som garanterat fungerar och testade de men ingen skillnad, sen kollade jag Jetronic boxen vart på jag fann att den var full av vatten och sand så antagligen är feler där, har också mätt på men ingen som helst ström på 1 och 11ans säkringar, kopplar jag ett batteri till 11ans säkring så går soppapumpen i tanken, är felet vid databoxen? eller kan jag har något annat som spökar med?


Har kollat alla andra trådar men ingen med bra svar, tack på förhand!

Senast redigerat av AxXxelsson (2 december 2008)

BMWKimmo Mekaniker
2 december 2008 · 472 Inlägg

Säkringen till kabelhärvan som gått..

BMW-tok
BMW 525 Turbo "BadBlack" (1989)
AxXxelsson
2 december 2008 · 17 Inlägg

Alla säkringar är hela på bryggan, vart sitter säkringen till kabelhärvan?

Senast redigerat av AxXxelsson (2 december 2008)

chevapower
2 december 2008 · 35 Inlägg

har med haft en 940 där det bara sprutade bensin från spridarna när den väl ville starta o det va boxen det va fel på.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang