3941
Sök

caravelle 1992

4 Inlägg
17 maj 2006
Trådstartare
Hej.Har köpt en caravelle som jag fått problem med.Körde iväg för att handla ,när jag åkt ca.20min dog den bara,trodde det var soppa torsk så jag fyllde på bensin,men den startade inte så det blev bogsering hem.Ett par dar senare provade jag att starta igen,den gick igång.!!har sedan provat till och från den har startat direkt.Idag körde jag åter igen för att handla körde väl ca 15-20 minuter och gick in och handlade kom ut igen och caravellen vägrade att starta!!!Är det nån som vet vad det kan vara för fel???Finns det nån sorts relä eller nåt som kan slå till när motorn blivit varm??Konstigt fel ,när motorn är kall startar den ju perfekt.Tacksam för svar .Mvh Lars

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
19 maj 2006
Hej, var det på samma ställe som innan den dog?? Vet att ex, bakom sparbanken i tranås är det magnetfält som slår ut fjärren till larmet och raderar styrboxen om du står länge så det kan ju vara att det stör boxen tillfälligt...

4 Inlägg
21 maj 2006
Trådstartare
Hej.Har kollat lite nu.Bränslet kommer fram men jag får ingen gnista till stiften.Kanske fel på tändspolen,men den gick ju ett tag?Det sitter ett larm på bilen men är ju osäker på funktionen för alla kablar är inte kopplade och så har jag inga fjärrkontroller.Får väl ta och kolla över alla kablar till det.Mvh Lars

10 287 Inlägg
21 maj 2006
Borde inte en så ny bil ha OBD interface så att du kan få felkoder utlästa.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

4 Inlägg
21 maj 2006
Trådstartare
Hej.Var hittar man det isåfall?,har ingen aning om det finns.Tack för era ideer.mvh Lars

460 Inlägg
22 maj 2006
Defekt hallgivare?

4 Inlägg
22 maj 2006
Trådstartare
Hej.Sitter den i fördelaren?Måste man ta bort fördelaren för att byta hallgivaren??Tack för tipset,Mvh Lars

Sök