2466
Sök

Missnöjd med bil jag tittade på hos Åbil i Åtorp

Random Hero
4 047 Inlägg
29 november 2008
elinas skrev:
Bara kolla chassinummer du vet innan man köper en bil så blir man inte blåst! Finns chassinummer på ca 20-30ställen på en bil att undersöka. Dessutom nybesiktad är fordonet med blankt papper o bara åka in till besiktningen då kollar dom den.

Chassie nummer på 20- 30 ställen `? visa gärna

Dog food lid. Backwards

8 Inlägg
29 november 2008
dom flesta nyare bilar har upp till 30ställen som larmtjänst kan kolla upp gå ut på deras sida! men chassinummer är kollat bilprovningen på denna.

CLK Cab 00a Men dock så tråkig med 200motorn 137hk nja bättre finns det,Dock fin o se på med riegerfront och 18"split-hjul sänkt 45-40,

165 Inlägg
29 november 2008
elinas skrev:
dom flesta nyare bilar har upp till 30ställen som larmtjänst kan kolla upp gå ut på deras sida! men chassinummer är kollat bilprovningen på denna.

Meeen, nu var det väl inte en nyare bil det var prat om? roll

Körv
3 535 Inlägg
30 november 2008
Tar tillbaka det jag sade i tråden.

Truckdriving Man

Rent A Retard !
674 Inlägg
30 november 2008
jag älskar alla?

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

407 Inlägg
30 november 2008
Daaze skrev:
jag älskar alla?

Åh fan smile

Rent A Retard !
674 Inlägg
30 november 2008
hahah  ooooooooooohhhhhhhhhhh yyyeeeaaahh

nej men seriöst, känns som att det är någon i denna tråd som jobbar eller har anknytning till firman som ifrågaställs i denna tråd, eller är det bara jag som får denna känsla ? hmmroll

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

Rent A Retard !
674 Inlägg
30 november 2008
Kayhan skrev:
Daaze skrev:

nej men seriöst, känns som att det är någon i denna tråd som jobbar eller har anknytning till firman som ifrågaställs i denna tråd, eller är det bara jag som får denna känsla ? hmmroll

Jag misstänker att du har helt rätt;) sättet att skriva på är väldigt likt en som jobbar på firman..

ja precis, han går ju i försvar för bilen.

Nästan så att man tror att han kanske till och med äger bilen ? eller, har inte läst allt han har skrivit. Fick fan ont i huvudet efter något som liknade 2 rader med meningar tongue

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

407 Inlägg
30 november 2008
Daaze skrev:
Kayhan skrev:
Daaze skrev:

Jag misstänker att du har helt rätt;) sättet att skriva på är väldigt likt en som jobbar på firman..

ja precis, han går ju i försvar för bilen.

Nästan så att man tror att han kanske till och med äger bilen ? eller, har inte läst allt han har skrivit. Fick fan ont i huvudet efter något som liknade 2 rader med meningar tongue

Klart han går i försvar om han äger firman.. ingen vill väl ha dåligt rykte, även om man förtjänat det eller inte! äger bilen gör han nog.. eller firman, om dom inte sålt den..

Rent A Retard !
674 Inlägg
30 november 2008
Precis, visst självklart så går man i försvar för sin firma eller vad man nu kan kalla det.

Men, MEn om man håller på med "skumma" saker och folk får nys om det så får man ju räka med att folk ställer en mot väggen, jag menar det är ju inte mer än rätt?

Tänker mer på stackaren som blir lurad, (om det nu är så i detta fall). Personen går ju säkert på allt babbel om att firman är seriös(vilken firma som helst) håller då denna förslagsvis lossasfirman på men olika sorters bedrägeri så är det ju kunden som blir mest drabbad.

Förstår inte att folk är så desperata på framgång så att man måste lura sina medmänningskor(håll i er, nu blir det djupt). Men så ser dagens sammhälle ut, alla tänker bara på samma sak($) Men bryr sig inte ett dugg om dom männsikor som blir drabbade under deras sk. framgång till det "rika" livet.

Detta är värt att tänka på..
( Ja jag gillar också paranteser) big_smileroll

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

392 Inlägg
30 november 2008
Jag va och tittade på en Evo 4a dom hade för ett tag sedan.
Bilen lades ut på blocket för 179 000:-.
Sedan sänktes den till 139 000:-.
Efter några telefon samtal så sa han till slut, "du ska få ett riktigt bra pris av mej.. *väntade några minuter i telefonen* .. Du får den för 110....

Fine, jag åkte och kollade på bilen, men hade ändå i baktanke att det va nå lurt om man går ner 70 tusen i pris?

Kom dit och kollade på den, och den hade lite skavanker som borde nämnts i annonsen tycker jag, sidorna var det så mkt stenskott på att en hellackering skulle behövas för att få de bra.

Sen så var ju bilen trimmad till 400 hk enligt annonsen.

Jag åkte ut och testade bilen och den gick fan inte så mkt bättre än den Evo 4an jag testade hos J-Spec som det var 270 hk i.

Och bilen kändes verkligen som att den hade gått hårt, riktigt hårt, antagligen på mkt grusväg enligt alla stenskott.

Googlade även på bilen och det dök upp en tråd om bilen, och en tidigare ägare skrev att han hade sålt bilen för 2 år sedan för 100 tkr. Även ägarhistoriken var tät.

Hellre död o begraven, än bög o bedragen!

116 Inlägg
11 december 2008
Tja jag har köpt volvo s90 i Åbil, mkt nöjd affär, den satt för 87000kr för volvo s90, gått 12200mil och 98års, sen åkte vi dit från malmö den lördag med övernes boka tid, så tittat vi den, helt fint skick som jag såg på annons som se ut, och var jättesnäll ung man som jobbar där, fick ner pris till 67000kr, köpt direkt och jag har den kvar, rullar nu nästan 14000mil, problemfritt
men jag testat den innan köpa den.
Har inte emot Åbil.
nu ska jag sälja min volvo s90 och leta efter s60r awd

624 Inlägg
11 december 2008
jimmytic skrev:
Tja jag har köpt volvo s90 i Åbil, mkt nöjd affär, den satt för 87000kr för volvo s90, gått 12200mil och 98års, sen åkte vi dit från malmö den lördag med övernes boka tid, så tittat vi den, helt fint skick som jag såg på annons som se ut, och var jättesnäll ung man som jobbar där, fick ner pris till 67000kr, köpt direkt och jag har den kvar, rullar nu nästan 14000mil, problemfritt
Har inte emot Åbil.

Inlägget censurerat pga ovårdat språk.
Tänk på hur du uppträder innan du anklagar någon annan. Alla har vi fel och brister.
/Moderator

who´s the man?

945 Inlägg
11 december 2008
guwib skrev:
jimmytic skrev:
Har inte emot Åbil.

vad är det för jävla språk..!!har du ens gått i skolan!!?hur fan kan man själv skriva med den där meningsuppbyggnaden.
du skriver ju som en jävla alban?!
SFI- är nog tom för svårt

tycker seriöst att admin skall antingen radera inlägg av denna karaktär eller rätta till dem! ser ju inte klokt ut!

blir fan sur,jävla dåre!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! mad
fattar noll av den skiten du skriver!

nästa gång så kan du väl hålla dig till typ max två-tre ord så man får ut ngt av det..

Kan inte du bara hålla käften din jävla fjant?
Lär dig läsa för helvete!
Så svårt var det inte. Blir bara mer och mer trött på folk som förpestar denna sidan.

945 Inlägg
11 december 2008
Smedhult skrev:
Sir_x skrev:
guwib skrev:

vad är det för jävla språk..!!har du ens gått i skolan!!?hur fan kan man själv skriva med den där meningsuppbyggnaden.
du skriver ju som en jävla alban?!
SFI- är nog tom för svårt

tycker seriöst att admin skall antingen radera inlägg av denna karaktär eller rätta till dem! ser ju inte klokt ut!

blir fan sur,jävla dåre!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! mad
fattar noll av den skiten du skriver!

nästa gång så kan du väl hålla dig till typ max två-tre ord så man får ut ngt av det..

Kan inte du bara hålla käften din jävla fjant?
Lär dig läsa för helvete!
Så svårt var det inte. Blir bara mer och mer trött på folk som förpestar denna sidan.

blir trött på alla som är för lata för o lära sej stava som skyller på dyslexi. för va det inte vanligt med dyslexi men nu för tiden har fan halva Sverige det. Lata jävla folk.

Du stavar ju för helvete själv som en kratta!

8 156 Inlägg
12 december 2008
Låser tråden innan den spårar ur totalt.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

8 156 Inlägg
12 december 2008
Behandla andra som du själv bli behandlad. Dvs. Skärpning. Påhopp vill vi helst slippa här.
Vare sig det handlar om någon annans stavning eller om regelrätta påhopp.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök