Jag har en A4 1.8ts som jag kör med Civinco box som gör att jag kan mappa själv. Men för att kunna göra det så skulle jag behöva ha koll på om bilen går för fett eller snålt. Måste jag köpa ett bredbandslambda kit eller räcker det att köpa en mätare och koppla in på lambda sensor som sitter där nu. En bredbandslambda kostar ganska mycket eller man klara sig bra med en enklare?
Två av mina kompisar har haft mätare inkopplade på sina orginal lambdor de var två olika bilar en Mazda rx7a och en Saab 900 turbo bilarna gick sämre så fort dom kopplade in mätarna plus att värdena inte stämde ett skit när dom kopplade in en bredbands lambda... Bör tilläggas att i Mazdan var de en APEXi mätare och de e ju inget skit om man säger så... I Saaben var de någon budget mätare..
Men när dom senare tog ur sina mätare så gick bilarna mycke bättre och dom fick kallas värde på bredbandslambdan...
Killen med saaben kör nu med dubbla lambdor och mäter på den ena och kör sprutet på den andra funkar mycke bra han litar dock inte på sin budget mätare utan har bara den där som varning fall värdet skulle skena så ser han ju att de inte ser bra ut.. När han mappar kör han med bredband... Lycka till Mvh Christian...