Motormässigt e det nog inga problem! Min erfarenhet av saabs växellådor är sämmre! men dom har blivit bättre vxl , kör man med insidan så håller växellådan! Det som händer vid vårdslös körning med breda fina däck o gott fäste e att den spricker i diffen och separerar . Jag har själv lyckats förbruka 6 lådor under en sommar med en hårt trimmad 900T av 94 årsm.
Allt håller för ca 300 hp det har jag kollat upp. sålänge du trampar ner kopplingen riktigt innan du växlar. Docj beror de ju som vanligt på hur allt är Servat men dom ska hålla enligt Speedparts
Motormässigt e det nog inga problem! Min erfarenhet av saabs växellådor är sämmre! men dom har blivit bättre vxl , kör man med insidan så håller växellådan! Det som händer vid vårdslös körning med breda fina däck o gott fäste e att den spricker i diffen och separerar . Jag har själv lyckats förbruka 6 lådor under en sommar med en hårt trimmad 900T av 94 årsm.
Oj de va många lådor de! Håller på och försöker köra sönder min låda, men har inte lyckats än
jag personligen skulle aldrig trimma en 9-5 mer än ca 260 hk, anledningen är att dom har "T7" motorn mao känsliga kolvar som kommer se ut som smält ost om ´man ligger och stressar för länge med för mkt effekt..