besikta med japsdämpare?

Speedconcept
22 januari 2009 · 12 Inlägg

tjenna tänkte kolla om nån har erfarenhet av detta går det besikta skiten med dom på. jag har dubbla japs dämpare i kolfiber.

Lancia a112 "Speedconcepts Martini racing" (1985)
Frayze
22 januari 2009 · 727 Inlägg

Ska inte vara några problem, jag besiktade min Nissan 200 med dubbla japsdämpare utan problem iaf. huvudsaken är väl att den inte låter allt för mycket så du klarar ett ev. bullerprov

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966
Speedconcept
22 januari 2009 · 12 Inlägg

oki tack

Lancia a112 "Speedconcepts Martini racing" (1985)
peegee Forummoderator
22 januari 2009 · 2 924 Inlägg

...men de kan bli lite vresiga o du har för kort och fet utblås så deras instrument inte passar enkelt, ska dock inte utbringa någon anmärkning dock.
En annan sak kan vara om de stycker ut för långt, då kan det bli anmärkning.

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
DanneJ
22 januari 2009 · 642 Inlägg

Besiktigade min bil förra veckan och fick en riktigt sur gubbe, han gav mig en 2a för mitt 4" japseblås, "avgassystem bullernivå, för hög" han gjorde ingen decibelmätning och ville inte göra någon heller och jag orkade inte tjafsa med honom och kommer ta min 2a till en annan besiktningsstation och få den ur världen av en snällare gubbe. Summan av det hela som allt annat med SBP är att det är humöret på gubben som spelar roll hur många "onödiga" 2or man får.

Toyota Supra MkIV TT "HKS TwinTurbo" (1993)
Darkie dARKiE
22 januari 2009 · 5 031 Inlägg

Om man ska vara petig, så berättade min Besiktningsman att det har kommit nya regler. Som innebär att bilen inte får låta mer än orginal som den kom från fabrik. Gäller även dem som inte är helbilsgodkända.

Senast redigerat av Darkie (22 januari 2009)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang