3251
Sök

Luft i kylsystemet på Audi 100

2 Inlägg
6 juni 2006
Trådstartare
Jag har en Audi 100, 1985 års modell. Den 4 cyllindriga varianten. Har en längre tid haft stora problem med luft i kylsystemet. Om jag har termostat inmonterad så fungerar inte cirkulationen. Tar jag bort den så går allt bra. Har bytt kylare, slipat topplock samt bytt vattenpump men det är lika. Finns någon som har något bra knep?

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
6 juni 2006
BengtL skrev:
Jag har en Audi 100, 1985 års modell. Den 4 cyllindriga varianten. Har en längre tid haft stora problem med luft i kylsystemet. Om jag har termostat inmonterad så fungerar inte cirkulationen. Tar jag bort den så går allt bra. Har bytt kylare, slipat topplock samt bytt vattenpump men det är lika. Finns någon som har något bra knep?

ska finnas en luftnippel som du kan lufta systemet med. tror den sitter nånstans efter 4 cylindern.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

2 Inlägg
6 juni 2006
Trådstartare
Hej

Jag har slitit ut luftskruven så den har bytts mot en ny. Nej det är något annat. Stoppet sitter i det primära systemet där värmeelementet ingår. Jag har spolat med vattentryck åt olika håll men motorns eget vattentryck orkar ej cirkulera. Dock går det runt då termostaten inte sitter i.

Sök