Turbo konvertering rover 8a

Akehake
22 januari 2009 · 5 Inlägg

Har lite frågor om vad man ska skaffa för turbosar :S
jag har grenrör t3 fläns.. men vill inte ladda bilen för mycket så är det någon ide med för stora turbosar :S
vad ska jag ha?!?!

Rover Sd1 3500 "Monstret" (1978)
Audi A8 "V8" (1995)
Germax
22 januari 2009 · 12 086 Inlägg

Skaffa T3 turbosar.

Akehake
22 januari 2009 · 5 Inlägg

aaa men jag funderar på om dom inte är förstora ska nog bara ladda runt 0,4-0,5 bar

Audi A8 "V8" (1995)
Rover Sd1 3500 "Monstret" (1978)
Larsson_Power Saabvilde!
22 januari 2009 · 1 708 Inlägg

Akehake skrev:
aaa men jag funderar på om dom inte är förstora ska nog bara ladda runt 0,4-0,5 bar

Ja men du får väl ha laddtrycksstyrning på bilen?

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
XeptiQ Whatever :)
23 januari 2009 · 1 652 Inlägg

Larsson_Power skrev:

Akehake skrev:
aaa men jag funderar på om dom inte är förstora ska nog bara ladda runt 0,4-0,5 bar

Ja men du får väl ha laddtrycksstyrning på bilen?

hmm förstår inte varför alla ska vara så taskiga i sina svar ibland och " uppkäfftiga "....

Varför inte förklara de på ett lite trevligare sätt?, på så vis skaffa sig själv ett bra rykte på garaget.

Senast redigerat av XeptiQ (23 januari 2009)

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser
Volvo V70III- SUMMUM "Rexxen" (2008)
Volvo 940 Turbo "Projekt bygge" (1996)
camaro67 Meister
23 januari 2009 · 6 763 Inlägg

XeptiQ skrev:

Larsson_Power skrev:

Akehake skrev:
aaa men jag funderar på om dom inte är förstora ska nog bara ladda runt 0,4-0,5 bar

Ja men du får väl ha laddtrycksstyrning på bilen?

hmm förstår inte varför alla ska vara så taskiga i sina svar ibland och " uppkäfftiga "....

Varför inte förklara de på ett lite trevligare sätt?, på så vis skaffa sig själv ett bra rykte på garaget.

De va väll inte så farligt?

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Larsson_Power Saabvilde!
23 januari 2009 · 1 708 Inlägg

XeptiQ skrev:

Larsson_Power skrev:

Akehake skrev:
aaa men jag funderar på om dom inte är förstora ska nog bara ladda runt 0,4-0,5 bar

Ja men du får väl ha laddtrycksstyrning på bilen?

hmm förstår inte varför alla ska vara så taskiga i sina svar ibland och " uppkäfftiga "....

Varför inte förklara de på ett lite trevligare sätt?, på så vis skaffa sig själv ett bra rykte på garaget.

Hoppsan! Var inte meningen att det skulle tas som ett otrevligt inlägg. Tog bara som en "självklarhet" att när han pratar om turbokonverteringar på en 8a och T3 aggregat så har han redan tänkt på det med laddtrycks styrningar och motorstyrsystem. smile


Mvh Michael!

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
XeptiQ Whatever :)
23 januari 2009 · 1 652 Inlägg

Mjo sant, men alla kanske inte gör de smile Gjorde inte jag ibörjan typ, visst nästan igen om turbos och om laddtryck smile men förstod ändå vad du menade big_smile

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser
Volvo V70III- SUMMUM "Rexxen" (2008)
Volvo 940 Turbo "Projekt bygge" (1996)
XeptiQ Whatever :)
23 januari 2009 · 1 652 Inlägg

camaro67 skrev:

XeptiQ skrev:

Larsson_Power skrev:

Ja men du får väl ha laddtrycksstyrning på bilen?

hmm förstår inte varför alla ska vara så taskiga i sina svar ibland och " uppkäfftiga "....

Varför inte förklara de på ett lite trevligare sätt?, på så vis skaffa sig själv ett bra rykte på garaget.

De va väll inte så farligt?

nae, kanske inte men finns allt folk som kan ta illa upp. och på så vis kanske de tappar intresse.

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser
Volvo 940 Turbo "Projekt bygge" (1996)
Volvo V70III- SUMMUM "Rexxen" (2008)
Germax
23 januari 2009 · 12 086 Inlägg

XeptiQ skrev:

camaro67 skrev:

XeptiQ skrev:

hmm förstår inte varför alla ska vara så taskiga i sina svar ibland och " uppkäfftiga "....

Varför inte förklara de på ett lite trevligare sätt?, på så vis skaffa sig själv ett bra rykte på garaget.

De va väll inte så farligt?

nae, kanske inte men finns allt folk som kan ta illa upp. och på så vis kanske de tappar intresse.

..och pga av dig är tråden fylld till hälften med helt orelevant material tongue

Akehake
26 januari 2009 · 5 Inlägg

hahahaha!!! jaa man! hehe jag fatta facktiskt jag mä sööö! wink

Audi A8 "V8" (1995)
Rover Sd1 3500 "Monstret" (1978)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang